Gå til innhold

Hvilke elemeter skal jeg kjøpe ?

Ranger emnet

loqron

Anbefalte innlegg

Du kan godt bruke 8" også, men da bør du velge en som er beregnet for lukka kasser.

Subwoofer gjengir kun bass ja. En bassmellomtone gjengir bass og mellomtone, ikke diskant.

Skal du ha 8" kan du faktisk kjøpe denne:

/BILSTEREO/HØYTTALERE/COMPETITION/

31-773_l.jpg

Subwoofer Competition

Basshøyttaler for montering i hattehylle eller innbygging i kasse. Utstyrt med kraftig magnet for sterk og fyldig bass. Chassis av støpt aluminium. Ventilert talespole.

Art nr Pris Antall

100 W RMS. 8" basselement med gummiopphengt kon og 30 oz ferrit-magnet. Frekvensomfang 48 Hz-3 kHz. Impedans 4 W. Lydtrykk 79 dB 1 W/1 m. Fo 48 Hz. Qts 0,42. Vas 12,1 liter. Mål innbyggingsdybde 114 mm, monteringshull Ø 180 mm. Selges enkeltvis. 31-773 398,00 kr

Hos Biltema, siden den fungerer overaskende godt i små lukka kasser med små forsterkere. Til denne prisen.

Husk, plugg gjen porten.

Går for den jeg da. Så splipper jeg og kjøpe fra internett.

Men denne 8"

dynaBel 8" Alu-membran Subwoofer 4 ohm

NOK 498.00

Aluminiumsmembran

Presis bass - Kraftig 2x40 Oz magnet

100W RMS - 200W Maks - 1,5" Svingspole

Meget prisgunstig

Er jo bare 100kr dyrere + 150 i frakt. Er vel mye bedre denne, eller hva sier dere.

Men blir ikke en 8" litt for stor dor den kassen jeg har ? Mister jeg effekt med og ha en liten kasse ?

golfnos Viste ikke at bilxtra solgte dem for jeg fikk dem av naboen jeg. Trodde faktisk de var hjemmelaget.

Skal jeg lage nye kasse eller skal jeg bruke den jeg har viss jeg skal ha 8" ?

På en Subwoofer er det bare dunk dunk lyder da, går det ikke an og høre lyden da eller ? Bare bass eller ?

No car yet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for den jeg da. Så splipper jeg og kjøpe fra internett.

Men denne 8"

Er jo bare 100kr dyrere + 150 i frakt. Er vel mye bedre denne, eller hva sier dere.

Men blir ikke en 8" litt for stor dor den kassen jeg har ? Mister jeg effekt med og ha en liten kasse ?

golfnos Viste ikke at bilxtra solgte dem for jeg fikk dem av naboen jeg. Trodde faktisk de var hjemmelaget.

Skal jeg lage nye kasse eller skal jeg bruke den jeg har viss jeg skal ha 8" ?

På en Subwoofer er det bare dunk dunk lyder da, går det ikke an og høre lyden da eller ? Bare bass eller ?

Dynabelen er nok bedre ja.

Og den kassa uten port er stor nok til begge disse 8"

Du vill få litt punch bass ikke så veldig dyp bass. Men så er det uansett snakk om 8".

En sub gir dunk dunk og brum brum for å si det slikt.

Men små kasser gir mer dunk dunk en brum brum.

Du må beholde mellomtone og diskanten for att det skal bli musikk ja.

Prøv forst i de kassene du har, syns du ikke noe om det da.

Så send meg PM så skal jeg hjelpe deg med nye kasser, kan lage tegning.

Med rett tuning, både lukket og porta kasse til dynabelen. Event også korrekt delefilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynabelen er nok bedre ja.

Og den kassa uten port er stor nok til begge disse 8"

Du vill få litt punch bass ikke så veldig dyp bass. Men så er det uansett snakk om 8".

En sub gir dunk dunk og brum brum for å si det slikt.

Men små kasser gir mer dunk dunk en brum brum.

Du må beholde mellomtone og diskanten for att det skal bli musikk ja.

Prøv forst i de kassene du har, syns du ikke noe om det da.

Så send meg PM så skal jeg hjelpe deg med nye kasser, kan lage tegning.

Med rett tuning, både lukket og porta kasse til dynabelen. Event også korrekt delefilter.

Jeg får dynabelen jeg da.

Er det bra og komibinere en Subwoofer me de 2 andre jeg har i kassen (2 diskant høytalere) ? Hva heter de høytalerene jeg har fra før av ? (bilde på side 1)

Er det ikke best og ha subwooferen alene i en egen kasse.. elller ?

Du har vært til stor hjelp tOFFY

Thanx

No car yet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dynabelen jeg da.

Er det bra og komibinere en Subwoofer me de 2 andre jeg har i kassen (2 diskant høytalere) ? Hva heter de høytalerene jeg har fra før av ? (bilde på side 1)

Er det ikke best og ha subwooferen alene i en egen kasse.. elller ?

Du har vært til stor hjelp tOFFY

Thanx

når du monterer i dise kassene så blir det ikke sub, selv om disse ellementene er sub.

Og det blir helt greit å gjøre det slik. Men som en oppgradering senere, så kan du lage sub ut av disse 8". Men du vill da trenge midbassere i de kassene du har uansett.

Selv om jeg har 2 slike kasser, med peerless 6" i så klarer jeg ikke å huske hva dem heter. Mine var det delefilter inni, har du noe filter i dine??

Må jo ikke være de samme, selv om dem ser like ut.

(filter ser du som kondensator og spole hengende/montert på kabler inne i kassa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider