Gå til innhold

Montering av dumpventil på b230fk

Ranger emnet


Voøvo740_89

Anbefalte innlegg

dumpen din tetter sikkert ikke ved tomgang så den blir stående og trekke luft som LMM ikke har fått registrert, fiks dette ved å shimse eller få fjæra strammere på en eller annen måte

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg strammer fjære mer så får jeg bare en kvitre/flappre lyd i filteret istedefor. Da vil ikke dumpen åpne seg i det hele tatt. Og så snart dumpen endelig åpner seg så stopper motoren når jeg slipper gassen igjen.

 

stempelet i dumpen går litt opp og ned på tomgang.

 

akkurat samme problem hadde jeg med min B230FT og JBR-A25 dumpventil fra JBR...

Stempelet i dumpen gikk litt opp og ned på tomgang, så av og til var den bittelitt åpen... prøve å justere den MANGE ganger, men enten så dumpa den og bil stoppa, eller så dumpa den ikke og bilen virka greit... prata såvidt med BCB ang problemet, å de sa at dette var typisk B230FT/B230FK - LH2.4 problem, særlig når man ikke kjørte på mer ladetrykk en "orginalt"... de sa at jeg kunne kjøpe en "kran" såkalt pysventil på svensk, som man kan justere opp og ned vacumet fra innsuget, slik så at stempelet i dumpen ikke ble sugd opp av vacumet fra innsuget, på tomgang... Jeg gadd i styre noe mer med den dumpen, så jeg solgte hele greia, og bestilte meg et rep-sats til den orginale dumpen i stedet, og bilen fungerer nå helt 100% med en grei dumplyd...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riv av hele dritten! Har ikke bruk for den allikevel...

 

fordelen med dump er jo at du ikke får bråstopp av turboen på grunn av at turboen fremdeles lader med gasspjeldet steng. så du sliter mindre på turboen.

Men det fine med volvoene er jo at de har en liten en originalmontert.... vel å merke uten lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordelen med dump er jo at du ikke får bråstopp av turboen på grunn av at turboen fremdeles lader med gasspjeldet steng. så du sliter mindre på turboen.

Men det fine med volvoene er jo at de har en liten en originalmontert.... vel å merke uten lyd.

 

:bump

 

"Kremt kremt" :)

 

Uten lyd, hmmm, har ganske grei lyd jeg, men har vel en del å si at det sitter åpent filter der, istedet for det orginale luftfilteret...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordelen med dump er jo at du ikke får bråstopp av turboen på grunn av at turboen fremdeles lader med gasspjeldet steng. så du sliter mindre på turboen.

Men det fine med volvoene er jo at de har en liten en originalmontert.... vel å merke uten lyd.

Orker ikke diskutere dette en gang til :crazysant dukenukem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår