Gå til innhold

Mistet lappen!

Ranger emnet

G60 Racing

Anbefalte innlegg

Her var det mye dårlig politihistorier ute!

Er forskjell merker jeg!

Ble stoppa i sommer, like etter at bilen var kjøpt!

Var 60 sone, jeg hadde vel 70-80 og piggdekk som piggen var tatt ut av, som var på når jeg kjøpt den..

Så bilen satt ikke så godt, så jeg passerte en sving og da kom bakenden ut og gjett to ganger hvem jeg møtte rundt svingen:op

De blinka og jeg stoppa på et buss-stopp like etter..så kom de og ba meg blåse og vise førerkort, sa at jeg måtte ikke ha så stor fart pga det var mye folk på vei hjem fra fest!

Jeg la meg så klart flat, og sa jeg ikke hadde helt kontroll der..

Så sa de kjør forsiktig og hoppa i bilen og kjørte!

Og forrige uke var det promillekontroll når jeg kjørte til jobb, selvsagt lå førerkortet i Audin til fattern..

Eneste jeg hadde var et gammelt bankkort jeg bruker på jobb, så de fikk se det og tok en telefon...så kom han tilbake og spurte om jeg var sønnen til (...)...også sa det at jeg fikk et muntlig pålegg og måtte huske førerkortet neste gang:op Kjørte med tåkelysene og!

Kjørte med gammelbilen i en annen by her i sommer, der hovedgata har blitt stengt etter at gatebilklubbene kjører så mye der..

Så jeg og x'n hadde passa unger og skulle hjem, og jeg visste det var lørdag og at hovedgata var stengt men var ikke så kjent der...så jeg kjørte der jeg så det var en annen bil, og obs, det var hovedgata og bilen var en politibil!

Ble stoppa og bota var på 6500,-...jeg sa det som det var og at jeg trodde det var sperret fysisk..Politibilen var fra der jeg er fra, så jeg visste av de..så etter litt småprat i politibilen kom de tilbake og sa ok, men ikke la det skje igjen...tror jeg hadde 180 i puls da ja, 6500,- hadde svidd! Det vet vel RadoJeppe godt well

Har dog en dårlig erfaring fra i sommer, nettopp skifta dempere og senkesett, hadde vært på firehjulskontroll men måtte skifte ei styrekule før jeg kunne på Biltilsynet og godkjenne det..

Ei vennine som skulle hjem og trene fotballaget sitt satt på, så var det kontroll og de spurte om papirer på senkesett...sa det som det var og da måtte jeg på biltilsynet og vise den..

Spurte om jeg kunne kjøre vennina hjem for hun skulle trene et lag men han fra Biltilsyne nekta!

Så det endte med at en purk måtte kjøre henne hjem i sivilbil mens jeg fikk politieskorte gjennom byen og til Biltilsynet!

Da ble jeg litt oppgitt over prosedyrene må jeg si..

Men ellers kan jeg si jeg har vært heldig i motsetning til andre her!

Han på biltilsynet syntes jeg hadde en skjelden bil og måtte ta godt vare på den! Haha!

Var der på kontroll senere og vi sjekka ut mye annet samtidig som den var i lufta:op Lys, drivknutene, eksos osv!

Forskjell på steder og purk ser det ut til!

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei du. Selv om du ikke godtok førerkort beslag og ikke godtok boten du fikk, har du desverre ikke rett på Advokat bistand fra staten. Da må du nok betale han selv.

Og de MÅ kalle deg inn til tingretten før det har gått 3 uker, hvis ikke er lappen din!

Det de kan gjøre er att du får en MIDLERTIDLIG dom når du skal dit innen 3uker, oxo kjører de ny rettsak m dommer, meddommere, advokat og juristen fordi du IKKE godtok boten, elelr botens størrelse!

Det skjedde meg... jeg var inne etter 3uker... fikk midlertidlig 3mnd inndragelse av lappen... så etter 2mnd ble det ny rettsak fordi jeg ikke hadde godtatt bota... Endelige dommen ble 12mnd uten lappen og 8tusen i bot!!

Jeg hadde da advokat som jeg betalte selv..

Juristen la ned påstand om 24MND og 10 tusen i bot! Så takk til Advokat Løken:)

Men det heter seg i retten At tvilen skal komme tiltalte til gode:)

Lykke til!

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt corrado i tre år, ikke blitt stoppet en eneste gang selv om det var det første jeg fikk høre når jeg kjøpte bilen : Med den bilen blir du stoppet HELE tida..snodig! Kan det kanskje være noe i det med kjøremønster likevell?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke corrado er de bilene som blir stoppet mest. ikke etter min erfaring vaffal... Jeg tror det mest dreier seg om kjøringa. Vi alle kan ha annmeldelser på oss uten å vite det. politiet vet utrolig mye mere enn hva vi tror. Det er helt sykt hvor mye tystere det er blant folk...

Jeg har hatt mange ungdomsbiler, endel cosworther å slik. Men har aldri blitt stoppet noe mere pga bilen. Men så har jeg alltid kjørt pent! Sikkert derfor netopp JEG mista lappen oxo... heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke corrado er de bilene som blir stoppet mest. ikke etter min erfaring vaffal... Jeg tror det mest dreier seg om kjøringa. Vi alle kan ha annmeldelser på oss uten å vite det. politiet vet utrolig mye mere enn hva vi tror. Det er helt sykt hvor mye tystere det er blant folk...

Jeg har hatt mange ungdomsbiler, endel cosworther å slik. Men har aldri blitt stoppet noe mere pga bilen. Men så har jeg alltid kjørt pent! Sikkert derfor netopp JEG mista lappen oxo... heh

jeg har blitt stoppet 3 ganger i "rutine kontroll" og da har jeg kjørt pent, følger trafikken og kjører ikke mye for fort...

tror det har litt med bile også, vi er 2 i fetsund som har corrado og vi blir begge stoppet ofte!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt stoppet 3 ganger i "rutine kontroll" og da har jeg kjørt pent, følger trafikken og kjører ikke mye for fort...

tror det har litt med bile også, vi er 2 i fetsund som har corrado og vi blir begge stoppet ofte!

Ja det er sikkert litt forskjellig fra sted til sted oxo...

men uanz.... purk er no drit yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal si noe sikkert kan det virke som om politiet tok lappen din for "å gi deg en lærepenge". Jeg syntes det virker som om de har en veldig dårlig sak, kanskje de bare fant ut at de tar lappen din i 3 uker og ferdig med det.

Ikke nødvendig vis for og gi meg en lærepenge men og for og vise en liten makt demonstrasjon ovenfor alle som driver og leker rundt her! Men men advokat koblet inn nå så!

89 Corrado 16vt projekt!

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med betjenten som har saken min i går og fikk opplest hva som stod i skrivet som var sendt til jurist, stod ikke noe om at jeg hadde kjørt gris og hans versjon var tilnermet lik den jeg hadde! positivt overrasket!

Har fått navn og nr. til juristen som har min sak men han var ikke på jobb i dag sp skal ringe han morgen og forhøre meg litt! for siden det kun stod at jeg hadde vert uheldig og sklid pga. at andre hadde sladdet er det jo ikke noe problem! skal se om får litt fortgang i det med advokaten avhengi av hvordan det går i morgen!

Kommer med uppdate på hvordan det går med førerkortet!

89 Corrado 16vt projekt!

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider