Gå til innhold

Import av høyreratta biler

Ranger emnet

OleMole

Anbefalte innlegg

I tillegg ligger av og til sikringene på andre siden... Gjelder blant annet Yaris eller Corolla, tror jeg... For å gjøre lang historie kort, har hatt egen bil i 13 år, og leid andre biler i 2 år. Derfor har vi kjørt ganske mye rart med høyreratt... Corolla var det, ja. Sikringene ligger på andre siden, under hanskerommet. Aner ikke hvordan det er på RX-7, men tipper det er slik der også. Slik at man ikke hyler opp når man ikke finner sikringsboksen.

Btw, nå kom jeg på, sikringene på en Mitsubishi Lancer 1990 er på førersiden...

Godt forsøk på å kamuflere at du er 15 år. Beklager å avsløre det, men når folk kommer med seriøse spørsmål er det veldig dumt at du later som du kan svaret på disse, når fakta er at du ikke har kjørt nevneverdig med hverken høyrerattet eller venstrerattet bil. La det ligge, og la folk som har erfaring svare på spørsmålet.

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forsøk på å kamuflere at du er 15 år. Beklager å avsløre det, men når folk kommer med seriøse spørsmål er det veldig dumt at du later som du kan svaret på disse, når fakta er at du ikke har kjørt nevneverdig med hverken høyrerattet eller venstrerattet bil. La det ligge, og la folk som har erfaring svare på spørsmålet.

Ta deg en titt på "Ris og ros" delen av forumene. Så kikker du på tråden "Til alle sammen". Det er faktisk et poeng i at under-18 åringer visstnok ikke hører hjemme på et forum. Og at alle som kjører bil er verdensmestre. Du har vel aldri vært 15 du nei.

Tror du ikke jeg har gira før? Tror du jeg aldri har starta en bil før? Eller kanskje, jeg ikke har sett en sikringsboks før. Har jeg sagt hvordan det er å kjøre med det? Nei, jeg sa jeg hadde lært av faren min, at man veldig fort glemmer forskjellen på lykte-, og vindusvisker-brytere. Jeg sa aldri at jeg har lukeparkert med høyreratt, enda mindre kjørt en. MEN, jeg tør å tippe at du hverken har har bodd i et land med venstrekjøring, hatt familie som har eid, eller, du selv, kjørt en bil med høyreratt.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en titt på "Ris og ros" delen av forumene. Så kikker du på tråden "Til alle sammen". Det er faktisk et poeng i at under-18 åringer visstnok ikke hører hjemme på et forum. Og at alle som kjører bil er verdensmestre. Du har vel aldri vært 15 du nei.

Tror du ikke jeg har gira før? Tror du jeg aldri har starta en bil før? Eller kanskje, jeg ikke har sett en sikringsboks før. Har jeg sagt hvordan det er å kjøre med det? Nei, jeg sa jeg hadde lært av faren min, at man veldig fort glemmer forskjellen på lykte-, og vindusvisker-brytere. Jeg sa aldri at jeg har lukeparkert med høyreratt, enda mindre kjørt en. MEN, jeg tør å tippe at du hverken har har bodd i et land med venstrekjøring, hatt familie som har eid, eller, du selv, kjørt en bil med høyreratt.

Dette blir bare for teit.

Til trådstarter:

Har kjørt endel med høyreratt, alt som bør nevnes er nevnt.

Du blir vant med det etter 3 dagers kjøring. Ikke noe å stresse for, bortsett fra når du skal betale bompenger og kjøpe mat via DriveIn eller hva det heter på McDonalds :D

Lykke til, det går nok bra. Og etter at du har blitt vant med slikt, kan du nyte billige biler fra østen :D

Det går glatt skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, bommen jah, den hadde jeg glemt. litt komisk i grunn =D

kan brekke 180 grader for å så rygge inn i stasjonen. slenge på penger, og ryggesladde ut :win

Hehe. Konge! Hva med Autopass?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å starte med det siste, så har du helt rett i at jeg ikke har kjørt rhd, og heller ikke bodd i ett land med venstrekjøring. Av den grunn føler jeg meg ikke kompetent til å gi trådstarter råd om dette. Av samme grunn mener jeg derfor at du ikke bør gi råd om dette, uten å presisere at du faktisk ikke har relevant kjøreerfaring med lhd eller rhd. Hvis du mener du har rette kompetanse til å uttale deg likevel, må du gjerne gjøre dette, men å skrive innlegg på den måten at du gir inntrykk av at du har kjørt høyrerattet bil i 15 år, det blir bare dumt. Er du ikke enig?

Poenget mitt er IKKE at det er noe galt med at du er 15 og er på forumet, noe jeg ikke har prøvd å si, men jeg føler det er feil å gi råd uten å faktisk si at dette er noe du har lært av å se på pappa.

Ha en fortsatt fin søndag :)

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit nå i å disutere om han er stor nok til det da. om ikke han er den perfekte til å svare så er det da mange andre med gode svar her. happyhappy

go' sønda til deg og :cocain:

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Biff:

Så over mine svar en gang til... Glemte visst et par viktige poenger... Oops, my bad. Iallfall tror jeg jeg kan gi noen råd iallfall, har jo sitti og girt og sånn.

Ha en ellers fin uke! :)

Til OleMole:

Unnskyld for Off Topic, men håper jeg har hjulpet deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som importerer høyre rattede biler har hatt bilen innom dubai og slike land.

De bygger visst om ganske så billig der.

Hvis man butter borti en erfaren forhandler i asia traktene kan de sikkert gi råd om sånt.

MEN det er nå alltid en risk å handle ut ifra bilder og sånt på nettet.

Vet om noen som ikke akkurat har vært så veldig fornøyd med utfallet.

Vær i så fall veldig nøye med å forsikre bilen under overfarten til Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider