Gå til innhold

Import rx-7

Ranger emnet

OleMole

Anbefalte innlegg

halla =)

Har sett endel på import av rx-7, osv.

Så lurer jeg på noe da...

1. Hvordan funker girkassa på en høyreratta bil? tingen er hvor 1. gir er? er det samme som på venstreratta bare at alt er speilvendt?

2. med tanke på rx-7, hvordan er vankelmotorene? er de bla, hvordan er det med slitedeler og vedlikehold. Mye som ryker? levetid, drivstofforbruk? lyd(!!):P

Takker for svar! =)

Ole

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Først og fremst vil eg si at en høgrerattet bil ikkje er som folk tror der girkassen er speilvendt i forhold til en venstrekjørt. Denne er 100% lik en venstrekjørt bil eneste som er vanesaken er at den er på venstre side og du må dytte den i fra deg for og finne 1 gir og ikkje trekke til deg. Dette er en vanesak og eg kan personlig love deg at etter noen timers kjøring er du helt innforstått med dette. Kan hende du leiter i døra etter giret noen ganger men det går jo fint :D Anyway så er blinklys og vindusvisker på motsatt side av en normal høgrestyrt bil :P dette er kansje litt vanskelig og venne seg til i starten men tro meg. dette går bra.

Når det kommer til wankel motorn så skal eg vell ikkje utale meg så mye siden eg nettopp har kjøpt rx7 selv da eg har gått lei av dei andre bilene eg har hatt. Ser frem mot dette som en positiv og morsom bil selv om eg er klar over at motor KAN ryke. Uansett så er det snakk om 16000,- her som ikkje er mye penger i dagens sannfunn. Har eg forstått simtech rett er mye av problemene med desse motorne såkalt selvforskylte feil av folk som ikkje tar seg tid til og varme opp motorn før dem kjører dem hardt. og i mangen tilfeller også kjører feil olje på motorn!

-thomas

1993 Mazda Rx7 Us Touring

1994 Mazda Rx7 Type R-2 *solgt*

1994 Toyota Supra Jza-80 *solgt*

1996 Toyota Supra JZA-80GTE *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips om hvoran man bør gå frem for å importere?

Hvor mye må jeg gi for en Rx-7 ferdig reg.? Trodde man måtte ut med 50-60 for bil og 80-90 for skilt. Men ser bisQuit har fått sin til ok pris :P

Hei.

Vell det er jo flere måter og gå frem når du skal importere en rx7. Spørsmålet er vell om du vil importere selv eller om du vil at noen skal importere for deg.

du kan no sende meg en mail på thomas@toycars.no så kan eg forklare deg litt.

-thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey bisquit!

Så på bilen din, den så jo veldig mep og fin ut!:cocain:

Er den 100% strøken til den prisen, eller må man regne med noe småplukk her og der da?

Var det ikke du som hadde gitt ca 100k for den hvite?

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey bisquit!

Så på bilen din, den så jo veldig mep og fin ut!:cocain:

Er den 100% strøken til den prisen, eller må man regne med noe småplukk her og der da?

Var det ikke du som hadde gitt ca 100k for den hvite?

Eg kan vell ikkje helt svare deg på kor strøken denne er da eg kun har sitt den på bilder. bilen som du ser på bildene kommer til og koste meg ca 100 000 ferdig på norske skilt.

-thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki happyhappy

Buscuit: hvem kontaker du når du skal frakte bilen? si i fra usa, eller japan, det er fryktelig langt å frakte den. well

Eg importerer kun ifra japan du :) og der bruker eg fraktselskapet hual

-thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider