Gå til innhold

True track

Ranger emnet


SATYR

Anbefalte innlegg

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lurer også på dette med monteringa.. siden man må sette på andre shims for og tilpasse den helt. men for å se om det passer må man vel sette på lagerne også og sette hele klumpen i bakakseln.. men hvis det viser seg og ikke være riktig så må jo lagerne av igjen??.. åssen får man til det uten å ødelegge dem.. er det noen shims som er "standard" eller er det individuelt for hver gang?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har hatt både orginal diff og true trac, orginal diffen er mye bedre og kjøre med, men holder ikke lenge med 650nm.

true tracen understyrer mye på bane. og spinner litt på ett hjul før den kobler inn. derfor det er ingen som bruker den i rallycross.

 

det er jo greit for en billi løsning, men jeg skal vertfall kjøpe meg sellholm diff.

 

koster litt, men fins ikke bedre diff.

får det man betaler for.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at dne ikke brukes i rallykross har jeg fostått at det er fordi den "slipper" når hjula er oppifra bakken, og at den så tar et par sek. før den sperrer igjen, som du og sier forsåvidt.. og det med understyring, den blir jo nesten som sveisa når den er "inne", så da forklarer vel det det..

 

*så en på autoDB som skulle selge org. diff til 1031, sendte mld til han å spurte om pris, 3lapper, så det er egentlig ikke tvil om hva som lønner seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både orginal diff og true trac, orginal diffen er mye bedre og kjøre med, men holder ikke lenge med 650nm.

true tracen understyrer mye på bane. og spinner litt på ett hjul før den kobler inn. derfor det er ingen som bruker den i rallycross.

 

det er jo greit for en billi løsning, men jeg skal vertfall kjøpe meg sellholm diff.

 

koster litt, men fins ikke bedre diff.

får det man betaler for.

 

 

Kjører du med true trac??

 

http://www.detroitlocker.com/DT.htm

 

Grunnen til at den vil gjøre bilen understyrt er

at den hele tiden overfører kreftene til det hjulet med best grep.

En stram lamell sperre, vil ganske sikkert få bilen overstyrt

pga av at inner hjulet mister grepet for di hjulet vil holde samme rpm som ytter hjulet i sving når du gasser..

 

Der er true tracen bedre..men bedre grep bake gjør bilen understyrt.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sellholm diff koster 15 høvdinger!

 

 

er vel ca 6600sek for rallydiffen på sam. holder til ganske bra med effekt den å. men 8000kr for montering er sykt. bruker å betale ca 1000 jeg av en privat person som har spesial utstyet.

 

da skimser han pinong og bytter lager osv.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår