vølvø Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 har en ny orginal volvo "slung diff" sperre til multilink(760/960/muligens s90? også (eaton e80) om noen skulle finne denn intrssang. jeg trenger den iallefall ikke. låser opp til 40kmt så slipper den 2000.- ved hurtig 1500.- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Er monteringa av truetreck-sperra altså da veldig lik montering av vanlig volvo lsd? Bortsett fra at det må dreies på hjulet til el-speedon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 lurer også på dette med monteringa.. siden man må sette på andre shims for og tilpasse den helt. men for å se om det passer må man vel sette på lagerne også og sette hele klumpen i bakakseln.. men hvis det viser seg og ikke være riktig så må jo lagerne av igjen??.. åssen får man til det uten å ødelegge dem.. er det noen shims som er "standard" eller er det individuelt for hver gang? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Er det noe et oppegående volvoverksted greier, denne monteringa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Er det noe et oppegående volvoverksted greier, denne monteringa? ja, det bør de klare. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Hvor er det billigst og enklest å bestille diff fra? Summit racing eller Reider racing eller noe sånt?? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Jeg har hatt både orginal diff og true trac, orginal diffen er mye bedre og kjøre med, men holder ikke lenge med 650nm. true tracen understyrer mye på bane. og spinner litt på ett hjul før den kobler inn. derfor det er ingen som bruker den i rallycross. det er jo greit for en billi løsning, men jeg skal vertfall kjøpe meg sellholm diff. koster litt, men fins ikke bedre diff. får det man betaler for. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 grunnen til at dne ikke brukes i rallykross har jeg fostått at det er fordi den "slipper" når hjula er oppifra bakken, og at den så tar et par sek. før den sperrer igjen, som du og sier forsåvidt.. og det med understyring, den blir jo nesten som sveisa når den er "inne", så da forklarer vel det det.. *så en på autoDB som skulle selge org. diff til 1031, sendte mld til han å spurte om pris, 3lapper, så det er egentlig ikke tvil om hva som lønner seg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Jeg har hatt både orginal diff og true trac, orginal diffen er mye bedre og kjøre med, men holder ikke lenge med 650nm.true tracen understyrer mye på bane. og spinner litt på ett hjul før den kobler inn. derfor det er ingen som bruker den i rallycross. det er jo greit for en billi løsning, men jeg skal vertfall kjøpe meg sellholm diff. koster litt, men fins ikke bedre diff. får det man betaler for. Kjører du med true trac?? http://www.detroitlocker.com/DT.htm Grunnen til at den vil gjøre bilen understyrt er at den hele tiden overfører kreftene til det hjulet med best grep. En stram lamell sperre, vil ganske sikkert få bilen overstyrt pga av at inner hjulet mister grepet for di hjulet vil holde samme rpm som ytter hjulet i sving når du gasser.. Der er true tracen bedre..men bedre grep bake gjør bilen understyrt. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Der er true tracen bedre..men bedre grep bake gjør bilen understyrt. ja, men dog. har man peiling og penger, kan man oppheve det ved hjelp av tingsom stabstag, dekktrykk, sporvidde, o.l. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Jepp, har true trac, men har røsket den ut for en måned siden, blir starks sellholm diff. koster flesk, men får bare holde igjen øya og dra visa! Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Jepp, har true trac, men har røsket den ut for en måned siden, blir starks sellholm diff. koster flesk, men får bare holde igjen øya og dra visa! hva kostet den? 18.000 elns? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Men hvor er det gunstig å bestille fra? :P Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Er det noe et oppegående volvoverksted greier, denne monteringa? En kompis av meg kjøpte sperre av SAM Steffanssons i Sverige, på volvo her hvor jeg bor skulle de ha 8000 for å sette inn den! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 En sellholm diff koster 15 høvdinger! er vel ca 6600sek for rallydiffen på sam. holder til ganske bra med effekt den å. men 8000kr for montering er sykt. bruker å betale ca 1000 jeg av en privat person som har spesial utstyet. da skimser han pinong og bytter lager osv. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.