SATYR Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Jeg får stikke innom volvoforhandleren i morgen å høre på pris. Tror jeg slår fra meg true track i denne omgang. Den bilen jeg skal ha på skal ikke rases med noe særlig uansett så da holder vel volvos LSD. Takker for alle svar foresten!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 hehe.. ny diffbrems på volvo er svært dyrt. ny brems, ferdig montert på bil kommer nok på 10 000kr. minst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Mitt tips: Skaff deg en brukt LSD Renover den Monter den inn i din aksl That's it.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Original brems koster 11000,- Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 truetracken er iallefal holdbar 654nm ellerno skal det visst være spesifisert til (du kjører nok av stikkakslen først) 329$ er laveste pris jeg har sett på truetrack men er jo bare dritt som ble konkludert i tråden hva med å sette inn en sur orginal lamell brems med 30kpm forspenn til ca 10-11 løk som man kjører til ras av etter noen piruetter evt ESAB/AGA Sperre sveisa med pinne så man får litt varme baki der så saker å ting slår seg å mister herdinga (hør med poffs) +kommer man på tilsynet med en 100% esab sperre å de oppdager de får du garantert ikke ut skiltene da bilen er trafikkfarlig etter demmes synspunkt :deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 pedersen selger vel tilsvarende orginal diff for 4500 ca? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 truetrack går på tannhjul ja.. enten null sperr eller full sperr. totalt ubrukelig om vinteren. Altså, ikke en TorSen-type? Og Volvo original = Lamell-type? Men fra hva jeg har hørt skal jo dette være snakk om en Dana 30-aksling som kommer standard på en rekke Amerikanske bilmodeller, og attpåtil ha en flora av ettermarked-deler? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Altså, ikke en TorSen-type? Og Volvo original = Lamell-type? Men fra hva jeg har hørt skal jo dette være snakk om en Dana 30-aksling som kommer standard på en rekke Amerikanske bilmodeller, og attpåtil ha en flora av ettermarked-deler? Skal være en Dana 30 ja;) Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Er litt spent på denne teorien med 0 eller 100% sperre på truetracken jeg... kan noen forklare denne nermere for meg eller???? Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdy2greddy Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Har hørt mye om hvor fin denne sperra er på asfalt, men duger den bra på snø??? Har ikke denne sperra lameller? Er lei av å stoppe nesten øverst i div bakker så jeg skal kjøpe meg en diffbrems nå. med volvo er det bare og rygge.. kommer opp over alt.. Siter finn formelen for $=hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 når det gjelder truetrack og snø ,så var jo spørsmålet om å komme opp bakker. og da burde truetrack være helt ok. ganske enkelt pga at hvis hjule roterer med samme hastighet ,så kommer du frem. hvis du spinner med ett hjul ,så står du fast. uansett så skal man kjøre etter forholdene om vinteren ,piruetter tar du på åpne områder ,ikke vei:P :crazysant Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 kunne thenkt med diff selv jeg. til en 1031 aksel. Ble veldig usikker på hva man skal velge jeg nå. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Hei.. Kjenner flere som kjører med True track, og det er en meget bra sperre på alle underlag!! Der er to versjoner, en som er stram og en som er slakk, eller med mindre forspenning!!! Den som er stram er vel den som er populær på volvo.. Har selv en som skal monteres til påske.. http://www.tractech.com/docs/OEMTruetrac.pdf Mvh Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 volvos lammell sperre er jo konstant innkoplet men gir mere sperre funskjon ved hjulspinn. av erfaring så slædder jeg bredere og bedre med lammel pga den er innkopla hele tiden. med true tracken så må jeg jobbe mere for og få skikkelig slædd(tørr asfalt) men den er jo ikke innkopla før du gir den moment! så jeg mener at på vinter er true tracken bedre pga at den ikke er kopla på hele tiden.og for dere som tror at true track bare smeller rett i 100% sperre så gjør den ikke det!tar litt tid serru Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 truetrack er ikke en 100%sperre, det er en limited slip, ref produsent: http://www.detroitlocker.com/DT.htm det står riktignok ingenting om hvor mye den "sperrer" skal man ha en 100% sperre, skal du ha en http://www.detroitlocker.com/DL.htm eller en slik, men den vet jeg ikke om passer i volvo sin carrier: http://www.detroitlocker.com/DEZ.htm Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.