slire_sladd Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 så den er neo ordentlig dritt om vinteren? Butch! kom deg ut på glatta og test! ;-) Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 så den er neo ordentlig dritt om vinteren? Butch! kom deg ut på glatta og test! ;-) jeg kjører ikke før 19. desember. uansett, er det ikke glatt i bergen nå :P ps. tricket er å "lure" den ved å bremse forsiktig! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Hvordan er det med montering av denne sperra, kommer den komplett med det jeg trenger eller må jeg kjøpe et monteringskit i tilegg? Har forøvrig tenkt å la et verksted ta seg av monteringen. Har skrudd mye bil opp gjennom åra men har knapt åpna en bakaksel faktisk! om du har el. speedo, må du dreie på diffen eller, ANGIVELIG skal det også gå å kappe tonehjulet i to og punkte det på diffen! ps. ANGIVELIG! det vr en kompis av locked visstnok som har gjort det. min diff er dreid av, så 960 tonehjul (blikk) passer. ellers, kan det være du trenger å shimse den opp. utenom det, er det plug and play! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 hvordan vet jeg om jeg må shimse den? det er de skivene under kulelagerne sant? hvis jeg bare bruker de gamle og kjøper meg nye lager funker det da? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 hvordan vet jeg om jeg må shimse den? det er de skivene under kulelagerne sant? hvis jeg bare bruker de gamle og kjøper meg nye lager funker det da? vel.. jeg bygget ikke opp akslingen min selv. broren til v940r6 på forumet her bygde den om for meg. jeg mener å huske jeg betalte for en del shims fra volvo.. jeg har dog hørt om folk som slipper å shimse.. men, men.. ps. reiderracing selger jo mont. detaljer! de vet sikkert hva du trenger av shims.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 vel..jeg bygget ikke opp akslingen min selv. broren til v940r6 på forumet her bygde den om for meg. jeg mener å huske jeg betalte for en del shims fra volvo.. jeg har dog hørt om folk som slipper å shimse.. men, men.. ps. reiderracing selger jo mont. detaljer! de vet sikkert hva du trenger av shims.. Noen som vet mer el? kom aldri lenger enn dette i monteringen :p hehe.. skal få dreia den litt så jeg får på tonehjulet hvertfall.. men dette med shims blir jeg ikke klok av :crazysant Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Det er viktig med shims ja slik at kronhjulet og pinjongen for riktig forspenn. Kan gå ned litt i forhold til originalt på pinjong. Kan litt nært null det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Hvist du lar inngåend aksel være. så kan du bruke de shimsa som står på org diffen som utgangspungt for å vite CA hvor mye du bør shimse! Du shimser opp diffen for å få rett ingrep mellom pinjong og kronhjulet..... og for å holde et forspenn på klupen! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Ben are: jeg har tilgode å se to carriere som er helt like, både mellom lagerflatene og fra lagerflatene til der tannringen er skrudd fast. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Ben are: jeg har tilgode å se to carriere som er helt like, både mellom lagerflatene og fra lagerflatene til der tannringen er skrudd fast. Ikke skrudd så mange akslinger du da? ;) hehe nei da, han sa CA da :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Noen som vet mer el? kom aldri lenger enn dette i monteringen :p hehe.. skal få dreia den litt så jeg får på tonehjulet hvertfall.. men dette med shims blir jeg ikke klok av :crazysant grattis!! ps.. fikk du ikke med stickers og blad? skal du levere bort jobben til firma? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Noen som vet mer el? kom aldri lenger enn dette i monteringen :p hehe.. skal få dreia den litt så jeg får på tonehjulet hvertfall.. men dette med shims blir jeg ikke klok av :crazysant skal ikke selge den billig til meg a? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 skal ikke selge den billig til meg a? fra spøk til alvor: de er jo billig ny? lav leveringstid, etc. du får den jo på døren for usle 120$ i frakt, etter ca. 5 virkedager. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 om han her selger billigere og han sender idag er den her om 2 dager ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 om han her selger billigere og han sender idag er den her om 2 dager ;) hehe.. men jeg selger den nok ikke :) skal nok klare å få satt den i en vakker dag, men blir fortsatt ikke klok på dette med shims :wonder skjønner liksom ikke hvordan jeg finner ut om jeg må shimse om el ikke? må vel sette på shims å lagerne for å finne det ut? å hvordan i huleste får jeg av lagerne igjen uten å ødlegge dem hvis jeg finner ut at jeg må shimse? er jo så j*vla trangt der.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.