Gå til innhold

True track

Ranger emnet


SATYR

Anbefalte innlegg

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor skal alle ha denna true track møkka? og hvor er det billigst og få tak i no lammelsperre om dagen?

 

Møkk? vel,om det er volvos lamelldiff du prater om så er ikke det av intresse for min del..jeg har nok litt for "utfoldende" kjørestil i forhold til holdbarheten :crazysant

 

så hva anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser på konstruksjonen av de to diffene,en lamelldiff og truetracen er det ikke vanskelig å se hvem som ble designet sist.

Ta lamelldiffen,den ble utviklet på 20-30-tallet til willysjeepen,så vi snakker om en 80 år gammel sak med deler som er utsatt for hard påkjenning,tenker seff på pinnene som ligger i kryss.

De knekker fordi de er for harde,men harde må de være fordi solhjula går rett på de uten noe form for lagermateriale,som f.eks messing.

Og den buede lamellen er det neste håpløse i denne comboen,den er jo også steinhard fordi den er av fjærstål og hva hender når den blir varm?

Herdinga forsvinner og plata blir rett.

Da mister diffen spennet og drevene begynner å klatre på toppene av hverandre med totalras som følge.

Jeg vet ikke hvor mange lamelldiffer jeg har overhalt men det er mange,og det samme skjer med alle,at enten så har varmen tatt herdinga i den buede lamellen eller så har den sprukket.

Og ser man på truetracen som er en klypediff er det ikke mye som kan havarere der.

Det eneste som kan ryke der må være de "skruene",men ifølge håvard forsaa som jeg kjøpte diffen av har han ikke hørt om noen som har klart å rase en sånn.

Så jeg bytter til truetrac så fort det blir mildere...

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok truetrack på meg,men om noen husker den grønne 960 vogna som var på noen gatebiltreff for et par år siden så vet jeg at han havarerte en slik diff.Men kjørestilen var nok riktig ille,for han knerta et par getrag kasser også.

 

 

HEHEHE!!!!!!

 

De gutta der e ikke riktig rett da!!!! E væll ikke rart at de tar litt drivverk iløpet av et år!!!! Nordtrøndera e ikke tam de!!!!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ligger en sånn sperre på hos dere, kontra det å kjøpe fra unaiten?

pris spørs jo på om du har el.-speedo, da må det dreies!

 

ellers, merkelig nok, er det alltid slik:

de som ikke har prøvd selv og kjører med åpen diff, de slenger med leppen.

dette er noe som er bedre enn originalt, til halve prisen (ca.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår