Dre Racing Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 jeg har akkurat bestillt ett par fra summit.. håper jeg får rett da. bare det som mangler for å sladde avgårde med 242n nå, pjuh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 jeg har akkurat bestillt ett par fra summit.. håper jeg får rett da.bare det som mangler for å sladde avgårde med 242n nå, pjuh hva hette den du bestillte da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 hvorfor skal alle ha denna true track møkka? og hvor er det billigst og få tak i no lammelsperre om dagen? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 hvorfor skal alle ha denna true track møkka? og hvor er det billigst og få tak i no lammelsperre om dagen? Møkk? vel,om det er volvos lamelldiff du prater om så er ikke det av intresse for min del..jeg har nok litt for "utfoldende" kjørestil i forhold til holdbarheten :crazysant så hva anbefaler du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 jeg anbefaler ingenting.. jeg foretrekker lammel sperre.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Når man ser på konstruksjonen av de to diffene,en lamelldiff og truetracen er det ikke vanskelig å se hvem som ble designet sist. Ta lamelldiffen,den ble utviklet på 20-30-tallet til willysjeepen,så vi snakker om en 80 år gammel sak med deler som er utsatt for hard påkjenning,tenker seff på pinnene som ligger i kryss. De knekker fordi de er for harde,men harde må de være fordi solhjula går rett på de uten noe form for lagermateriale,som f.eks messing. Og den buede lamellen er det neste håpløse i denne comboen,den er jo også steinhard fordi den er av fjærstål og hva hender når den blir varm? Herdinga forsvinner og plata blir rett. Da mister diffen spennet og drevene begynner å klatre på toppene av hverandre med totalras som følge. Jeg vet ikke hvor mange lamelldiffer jeg har overhalt men det er mange,og det samme skjer med alle,at enten så har varmen tatt herdinga i den buede lamellen eller så har den sprukket. Og ser man på truetracen som er en klypediff er det ikke mye som kan havarere der. Det eneste som kan ryke der må være de "skruene",men ifølge håvard forsaa som jeg kjøpte diffen av har han ikke hørt om noen som har klart å rase en sånn. Så jeg bytter til truetrac så fort det blir mildere... Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 blir nok truetrack på meg,men om noen husker den grønne 960 vogna som var på noen gatebiltreff for et par år siden så vet jeg at han havarerte en slik diff.Men kjørestilen var nok riktig ille,for han knerta et par getrag kasser også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Jasså!!!! så du krøp til Håvard å handla truetracen din snik!!!!!! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Jasså!!!! så du krøp til Håvard å handla truetracen din snik!!!!!! var det du som solgte slike differ for en tid tilbake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 blir nok truetrack på meg,men om noen husker den grønne 960 vogna som var på noen gatebiltreff for et par år siden så vet jeg at han havarerte en slik diff.Men kjørestilen var nok riktig ille,for han knerta et par getrag kasser også. HEHEHE!!!!!! De gutta der e ikke riktig rett da!!!! E væll ikke rart at de tar litt drivverk iløpet av et år!!!! Nordtrøndera e ikke tam de!!!! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Ja. Hvorfor skulle jeg gitt mer hos deg?? Er ikke helt dum heller.. :hello: Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 ja maxis jeg som har drevet å solgt en del sånne ja!!! Ka håvard ga deg t pris da??? Sniken... faan meg eg som skaffa han dæm jo!!!! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 hva ligger en sånn sperre på hos dere, kontra det å kjøpe fra unaiten? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 hva ligger en sånn sperre på hos dere, kontra det å kjøpe fra unaiten? pris spørs jo på om du har el.-speedo, da må det dreies! ellers, merkelig nok, er det alltid slik: de som ikke har prøvd selv og kjører med åpen diff, de slenger med leppen. dette er noe som er bedre enn originalt, til halve prisen (ca.) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 har wire på speedoen ja. grunnen til at jeg lurer er fordi jeg går me planer om å få i hus, men hvis jeg kun sparer "50 kr" på å kjøpe i junaiten, så kjøper jeg heller innenlands! Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg