Gå til innhold

hva forskjell på 1,8i og 1,8gti i motorrom??

Ranger emnet

Snurre Sprett

Anbefalte innlegg

k-jet eller 1.8i som de oxo heter kom jo i "spesial" utgaver.. og er mer eller mindre den samme motoren som GTI har.. dog noen forskjeller er det jo..

Ser på doppel-wobber at forskjellen mellom GX (1.8i) og EV (GTI 8v)

er kompresjonen faktisk.. alt anna ser likt ut, men er kompresjonsforskjell

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, så det vil sei med andre ord at så ser en ikke forskjel på om det er gti eller 1,8i?

her en 87 mod gl 1,8 som etter sigende skal stå gti motor i, har ikke udersøkt motorkoder, men sist eg prøvde det på noen motorer med møller var det ikke mye hjelp å få, så da tenker eg at eg bare lar den bli regga som gl utpå nyåret en gang om det ikke er så lett å se, effektøkningen er jo ikke akkurat stor, og skivebremser vil mest sansynlig bli montert bak..

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8 i tror jeg står for injektion eller noe sånt. en gti motor har som regel en forgasser. dette ser du vel på toppen av blokka. dette var det jeg opplevde på gumpens auto her i byen.

Lille venn.

Det er en uskreven regel på dette forumet som sier at man ikke kommer med opplysninger med mindre man vet at de er fakta.

I dette tilfelle tror du.

I dette tilfelle er det riv, ruskende galt.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8 i tror jeg står for injektion eller noe sånt. en gti motor har som regel en forgasser. dette ser du vel på toppen av blokka. dette var det jeg opplevde på gumpens auto her i byen.

Du har helt rett i at i står for injektion, men har du ikke latt merke til at det er en i i gti?

Gti står vl for grand touring injektion etter det jeg er blitt fortalt.

Men det er også fullt mulig og se om forskjell på 1,8i og en gti med ett rask overblikk. Insprøtingen er ikke lik på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er også fullt mulig og se om forskjell på 1,8i og en gti med ett rask overblikk. Insprøtingen er ikke lik på de.

Det finnes K-Jetronic og KE-Jetronic på både GTI og GL. Dermed er det ikke mulig å se forskjell på motorene, bare de har samme innsprøytningen.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider