Gå til innhold

Skal jeg kjøpe en dodge van?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har vært og sett på en Dodge Ram van jeg vurderer å kjøpe. Bilen er en 89 modell som har gått vel 280k og har en 318(5.2L) bensiner med innsprøytning og 3tr automat m/OD og lock-up. Har i denne forbindelsen noen spørsmål.

Hva kan jeg forvente i forbruk på en slik bil? Er det noen typiske feil jeg skal passe på? Og, hvis jeg kjøper den, hvordan kommer jeg fram til dynamoen uten å engasjere lillesøstra mi? :D Er noe helt fantastisk lite plass forran motoren på denne.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh...

Trenger du bilen for å dra ting eller andre behov som stiller et slikt kjøp nødvendig??

For hadde jeg vært deg så hadde jeg heller kjøpt annen amcar leke bil vis det er det du skal ha.....eller så hadde jeg kjøpt en Hi-Ace vis jeg hadde brukt for plassen...

Ække møe flott igjen i en sånn gammel van som kanskje er brukt som firmabil???

Å bensinforbruk......

Ta en 2X1 sponplate lodderett å løp mot vinden.....

BRUKER MASSE bensin.....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse Dodgene med injection går faktisk billig.1,1 brukte vi på ferietur med full bil og A/C'en på hele veien.Gearkassene er dog litt svake .Sjekk ihvertfall at oljen ser fin ut.Ellers koster vel vanlige slitedeler stort sett det samme som på Chevy og Ford.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå ikke detta bli en sånn ford mot chevy mot dodge......krangel.....

Prinsippet mitt etter å ha hatt Van.....er at det hadde blitt mye billigere med en Toyota kassebil...!

Enn å kjøre rundt med america van.....

men skal en dra skikkelig henger over 2000 kg og ha med seg masse dritt.... så er det ikke mange alternativene....

Er ikke mange russ som kjører mange år etter endt russetid med en slik bil....

For det er DYR! :crazysant

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har hatt en 89 ram 350 le, kjøpte den vel i 91, hadde gått kun 12k og solgte den når den hadde gått "noen og 70k" uten noen problemer. De er finere inni synes jeg enn chevy, men ikke like fine utvendig synes jeg. Den brukte i underkant av literen på langkjøring.

Nå er det vel egentlig ikke injection på de, men elektroniske dyser.

Har også hatt chevy g20 beauville, og den var betydelig tørstere, men det er kanskje ikke så rart siden motor var bytta til 350 som var ganske så frisk, og fireporter. Den gikk jo noe bedre, men kom aldri under 1,3 på mila.

Jeg hadde ikke hatt betenkligheter ved å kjøpe en dodge ihvertfall, men nå er det vel mopar som er min ting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider