Gå til innhold

Risting i forstilling på 98 BMW 316 touring

Ranger emnet

lillekrigar

Anbefalte innlegg

Hei har nettop kjøpt meg ny bil,en 318 touring. Har forresten aldri brukt et slik forum før så gjerne si ifra hvis jeg driter meg. Problemet med bilen er at det begynner å riste temmelig mye i rattet,det kommer plutselig og kan også forsvinne plutselig,stopper bilen og tar den igjen etter 5 min er den like god igjen en stund! Er det noen som har hvert borti dette tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på vegne av Lillekrigar.... det er gule koni dempere rundt om på bilen som ser ut til å være maks etpar år gamle, plus at nedre bærebroer med ytre og indre kule plus bakre foring er under et år gammelt.

kan det være lageret i toppen av fjærbenet ?

idag tenkte vi å sette forhjula bak og motsatt, bare for å eliminere alle "hjulfeil", men har lite tro på at det er hjula for da burde det vel riste hele tiden...

men... en kamerat på jobb som har en -94 5-serie hadde problemer med ett dekk en gang, det ble i ubalanse når det ble varmt, så en vet jo aldrig :crazysant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rettelse: det er bilstein dempere,

prøvde å bytte rundt hjula idag med det hjalp ikke.. men det må provoseres frem , gjerne med litt fart.. og når det først har kommet så forsvinner det ikke før bilen har stått å blitt kald... hjelp ;-)

prata nerttop med en kamerat som har hatt samme problemet på sin e36 coupe, og han har bytta de ytre bærekulene to ganger, denne går på 17x8 med 215/40 dekk..... spiser kanskje kulene litt fortere med svære hjul ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekket opp bilen i går for å sjekke om det var noe slakk noen steder,

var da endel ettertrekking på noe muttere i oppheng?

Kunne ikke få provosert frem noen risting ved prøvetur,

men det er fremdeles en svak dunke lyd og litt knurping,mer når jeg svinger til venstre og mindre når jeg svinger til høyre!

Kunne jo være enig i at det virker som hjullager (høyre)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider