boXer Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 "Fimreite sa i retten at han ikke vil bestride at motoren yter 140 hk i såkalt benk i et laboratorium." Når han sier dette selv, så har de jo ikke noen sak. Skal liksom alle i hele norge med automatgir og 4x4 klage da, for de vil alltid komme dårligere ut av en måling av effekt på hjulene. Bare det å kjøpe(og produsere for den saks skyld) en 4x4 med automatgir og bare en 2liters motor er jo klønete spør du meg. Hvertfall hvis det er meningen at man skal kunne bruke firhjulstrekken noen gang(X-trail trekker vel bare foran helt til det spinner). Dessuten har de jo hatt full mulighet til å teste bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 De fleste 4hjulstrekkere har et slikt system i dag, men på x-trail fungerer det faktisk veldig fint.:) Grunnen til at den kommer med 2liter er vel det at de fleste kjører den på veien.. Personlig hadde jeg kjøpt dieselutgaven da.. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Bare det å kjøpe(og produsere for den saks skyld) en 4x4 med automatgir og bare en 2liters motor er jo klønete spør du meg. Ikke om du kjører CR-V! Mmmmm, K20A...! Den motoren har potensiale til å bli totalt "off-the-hook" med et relativt lavt budsjett. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 http://dt.no/apps/pbcs.dll/article? Egentlig en god nyhet for de som chiptrimmer da effekten i motoren blir mer, men på rulla blir det da ca det som spesifikasjonene sier. Er jo ikke en god nyhet om man må chippe bilen sin for å få effekten man allerede har betalt for? Men 114hk på hjulene når man har 140 i motoren høres ikke så ille ut, så det hadde vært interessant om NAF hadde målt effekten i selve motoren. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051217/NYHET/112170290/1001 NAF vant saken selvsagt! NAF har vunnet kampen mot Nissan Norge, som må punge ut etter en pikant strid om hestekrefter Mvh Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Vant over Nissan KARMØY: Motoren yter ikkje 140 HK, som papira seier, men 120. Derfor må Nissan Norge AS betala Kolnes-mannen Svein Helge Thomassen 40.000 kroner.I tillegg er bilimportøren dømd til å betala Thomassen sine sakskostnader og andre utlegg på til saman 61.895 kroner. - Klart eg er glad. Domen viser at det ikkje var meg det var noko i vegen med, då eg meinte bilen drog dårleg, seier ein letta Thomassen etter avgjerda i Eiker, Modum og Sigdal tingrett i går. Sakførar for Thomassen var leiaren av juridisk avdeling i Noregs Automobilforbund (NAF), advokat André Fimreite. Han kallar domen ein full siger. - Ei kraftig påminning til heile bilbransjen, også utanfor Norge. Eg har hatt pågang frå våre søsterorganisasjonar i mellom anna Tyskland, Danmark, Finland og Nederland, seier NAF-advokaten. Prinsippsak Striden har stått om ein Nissan X-Trail med 2,0-liters bensinmotor og automatgir. Krafta på hjula frå tilsvarande modell med manuelt gir blir målt til opp mot 140 HK, som reklamen seier. Målingar av seks ulike bilar med automatgir viser berre omkring 115 HK. Retten konkluderer med at Nissan X-Trail med bensinmotor og automatgir ikkje gir den motoreffekten som bilane skal ha etter typegodkjenning og seljaren sine spesifikasjonar. Nissan Norge-sjef Tor Erling Halvorsen sa fredag kveld til Haugesunds Avis at i dei løpet av dei nærmaste vekene avgjer om domen blir anka til lagmannsretten. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Jeg er helt enig i utfallet av denne saken. Alt annet enn effekt ut på hjulene er jo egentlig uvesentlig så lenge motoren sitter i en bil som trekker på hjulene. Dette burde gjelde for både avgiftssetting og HK-skrytetråder her på forumet :) Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Har prøvd bilen med begge deler, og merket etter min mening normal forskjell mellom manuelt og automat, når jeg sammenligner andre biler som Passat med manuelt og automat. Jeg ønsker automat, men bør jeg velge manuelt, eller er ikke tapet SÅ digert som det tas opp? Det står også at manuelt kassa gir riktig Hk. Det står også at automat utgaven "gir" seg ved 5 000 O/min. Men etter test av manuelt utgaven, så gir denne seg ved 5 500 O/min. Så det å "tape" 500 O/min med automat er da ikke SÅ ille. Jeg vurderer denne med automat, siden jeg ikke liker manuelt. Men når det er så mye klager, så blir jeg selvsagt betenkt. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Kjøp dieselen, og vist du vil ha Bensin, importer X-Trail GT... bare 2 liter det og, men har nå vertfall pustehjelp og vvl i en og samme pakke. Greit med litt over dobbelt så mye hest! :rolleyes: Hadde vert ein grei Familie bil sikkert. Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Kjøp dieselen, og vist du vil ha Bensin, importer X-Trail GT... bare 2 literdet og, men har nå vertfall pustehjelp og vvl i en og samme pakke. Greit med litt over dobbelt så mye hest! :rolleyes: Hadde vert ein grei Familie bil sikkert. Bare ett problem med diesel og bensin med pustehjelp. Du merker når turbo slår inn, Har prøvd X-Trail diesel, og jeg oppfattet det som irriterende og ujevn kjøring når turbo ga kraft. ubehagli syns jeg. Og diesel uten turbo blir for tregt (men det får en ikke på X-Trail heller) Eneste diesel med turbo jeg ikke har merket når turbo gir kraft er BMW og MB etter 2003. Skulle tru dem hadde 1 liten og 1 stor turbo som tar over i høyere turtall. mens den lille reagerer øyeblikkelig ved gasspå drag. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.