Gå til innhold

1983 B23E-problemer

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med å starte motoren når den er kald, jeg må prøve flere ganger, og pumpe litt med gasspedalen. Ved bruk av motorvarmer starter den fint, jeg har ikke prøvd å starte når det er mer enn 10 plussgrader.

 

Jeg har tomgang på ca 800rpm når den er kald, og rundt 1500rpm når den blir varm.

 

Har forhørt meg litt rundt, og det er flere som har nevnt kaldstart og tomgangs-"skrue", og at dette sitter på innsuger mellom 2. og 3. sylinder...de sier at bilen ikke vil starte uten dette tilkoblet.

 

på min motor finner jeg 2 kontakter, motoren oppfører seg helt likt med begge tilkoblet som når en eller begge er fjernet, er det noen som har noen som helst anelse om hva det kan være? isåfall ville jeg være :pray

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel tomgangsregulatoren dem tenker på, kan være sleideventil, motor, magnetventil, vet ikke helt åssen, men med de to siste kan det være at den går på høyere tomgang hvis utkoblet, kanskje ikke avhengig av type.

Sleideventil vil oppføre seg normalt når kald, men være tregere til å gå ned på tomgang og kanskje ligge på hurtigtomgang hele tia hvis frakobla.

Hakke peil hvem du har.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se om jeg får tatt litt bilder, og se om jeg finner noen delenummer. det er ikke så mange ledninger å velge i mellom på E-sprutet, jeg har ikke sett så godt bak/nede (mot torpedovegg), men jeg har bare funnet disse 2 kontaktene...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilleron%2008.jpg

 

disse 2 kan jeg koble ut uten noen som helst forskjell på hvordan motoren starter/går - uansett om motoren er varm eller kald...

jeg har koblet kaldstartdysa over bryter inne, *er den som sitter på innsuget til høyre* og har ikke noe problem med start når den er kald.. den dysa er tilkoblet bensinfordeleren, du ser en skure på baksiden av dysa.. såe når den er åpen får den mer bensin.. den andre er tomgangs ventilen, men for å justere tomgangen er det et justeringshjul under hele innsuget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter det ikke samma kaldstart reguleringa på denna motorn som på b21et. der sitter det en ventil som regulerer luftmengda inn i innsuget. på b21etn jeg hadde hang denne seg opp. da gikk den på 800rpm kald og 1500-2000 kald pga for fet blanding. det fant jeg ut når jeg tok vannpumpetanga og klemte igjen div. slanger rundt om kring på innsuget. er vel en 1/2 toms slange... hvis det nå som sagt er samme type ventil på b23e

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår