totte88 Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 meget fin bil må jeg si...har sansen for disse bilene..fikk en taunus 2 76. oss onkeln min i 16 årsgave så har skrudd en del på dn i sommer...skulle egventli fixe dn opp men har jedd litt opp..er ikke noe rust å snakke om.. eneste er litt på venstre bakskjerm, men ellers fin..perfekte kanaler.. men legger dette prosjekte på hyllen..for mye jobb med d førsteå vil ha noe raskere(cosworth) men håper på å få fixet videre om noen år på bilen.. å nok en gang..meget fin å clean bil du har..behold dn slik du=) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 meget fin bil må jeg si...har sansen for disse bilene..fikk en taunus 2 76. oss onkeln min i 16 årsgave så har skrudd en del på dn i sommer...skulle egventli fixe dn opp men har jedd litt opp..er ikke noe rust å snakke om.. eneste er litt på venstre bakskjerm, men ellers fin..perfekte kanaler.. men legger dette prosjekte på hyllen..for mye jobb med d førsteå vil ha noe raskere(cosworth) men håper på å få fixet videre om noen år på bilen.. å nok en gang..meget fin å clean bil du har..behold dn slik du=) Takk for det! :) PS: Ikke ødelegg Taunusen din på tull... Vent heller med å gjøre noe til du får lyst på en orginal bil! Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Ikke mange Taunuser igjen lenger, og denne så jo sinnsykt bra ut. Lite "bruktbil-triks" på hvite biler er å bruke JIF (gjerne med sitronduft), gå så over med polering så kommer det ikke så kjapt tilbake... Er det lakkskade, så legg i en perle med org. lakk før du polerer... Denne må du ta med deg på Youngtimers-treffet til sommeren... :biker Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 neida..skal prøve å la være å ødelegge taunusn..bilen har rullet 156 000 men motor kun 70 000 så bilen er i go stand..bremsene foran hener litt det er det eneste... er det noe spesielt du skal gjøre med din taunus i nærmeste framtid, eller bare holde dn så orginal som mulig? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jolle Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Nydelig sak. Jeg likte spesielt dekoren. Helt seriøst. Det er ikke mange av disse som er så pene... Går selv og tenker på Taunus om dagen. Men savner sårt en garasje å stå i. Siter "litt til har vel aldri skadet noen..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vanmastern Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 hva utrolig pen taunus bravo har bygd opp mange slike jeg, vet av en her i trondheim som plastiken i baksete er på enda, samme mod men 2,3 automat som er godt 55yusen bare, gammel dame som har den. ta vare på den orginal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Dæven, den taunusen der var strøken :D Fikk gode minner fra Taunusen til bestefar nå ja.. Husker jeg felte en tåre eller to når han solgte den :( (var vel 8-9år da) Behold den, ta var på den og la den være orginalt strøken!!! :) *lyst på taunus* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manics Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 For en NYDELIG Taunus!! Gøy å se originale strøkne slike. Min første bruksbil var en 1981-modell 2.0L med bare 66 000 på telleverket. Hvit med sort vinyltak. Kjøpte den i 95. Solgte den etter to år, like strøken, men han som kjøpte den brukte den opp fullstendig på kort tid. Hørte rykter om at den ble kostemalt mattsvart og fikk bosch senkesett DØNN i bånn etpar år etter at jeg solgte. Gjett om det SKAR i hjerterota :( Siter Honda - The power of dreams :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Denne bilen var STRØKEN! Synes disse er meget pene! Du må ikke finne på å gjøre for mye med den, men godt senke den litt, og noen penere felger, så er denne kjempefin! Og tiltrekker masse oppmerksomhet, på treff osv! :) Har lyst på en Taunus eller Granada selv som en andre bil.. Har vært litt borti noen strøkne Taunuser på jobb, og de er bare sååå fiine:) Elsker forma på de:) Stå på videre, og kom gjerne med fler bilder! Forresten, Har jo heller ikke skadet om du hadde skaffet en litt kvassere motor å satt nedi, 2.8i eller 3.0i? :) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoyAndersA Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Meget pen bil! Hadde akkurat maken til bil da jeg fylte 18..samme motor,samme farge på interiør..bilen var også strøken. Men så vraka jeg den..sklei over veien å ut i grøfta..rulla dn rundt et par ganger..kondemnert.:( Siter Ford Taunus 1.6 Bravo Vw Golf mk2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg