Gå til innhold

Tenningslås :deng


2Fat 2Fly

Anbefalte innlegg

Bytt låsen før den sitter. DA sliter du...

 

den satt hos meg, kom på den nette sum av 4 og en halv høvding pga mor lånte den !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :aug:

 

men hu betalte og alt endte med ny lås, knekt rattlås, og arbeid som faen..

 

lykke til, få den ut som viper sier, med en JÆVLA gang, unner deg så langt ifra det der altså..

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en Fucka tenningslås på 190n min, må lirke for å få den ut, noen som har tips anna enn Tålmodighet? well

Hvem sin 190'e er dette da? din elr moren din? well

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut ringen rundt låsen, slå med hammer rett på, skal ha tenning på for å få ut låsen men veit det går uten på ett vis.

Hammertrikset er nød, ta ut ringen rundt(den svarte av stål) virker enda.

 

Ellers, bruke lås fra w124, er bedre.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sin 190'e er dette da? din elr moren din? well

Min ja :D, men ringen og slå ut? det skjønte jeg ikke, skal jo være og lirke den i ett spor så er det bare å dra den ut...

hehe Grunnen er AT den sitter! Gammel gubbe som har hatt den. så må lirke for å bytte lås...

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut ringen rundt låsen, slå med hammer rett på, skal ha tenning på for å få ut låsen men veit det går uten på ett vis.

Hammertrikset er nød, ta ut ringen rundt(den svarte av stål) virker enda.

 

Ellers, bruke lås fra w124, er bedre.

 

Stein gal måte å gjøre det på. De er to små hull i kanten rundt låsen. Ta en stålpinne\sveisepinne, bøy den i en U, og dytt den inn i disse hullene (låsen MÅ stå i hakk 1)

Når du har fått de langt nok inn, så drar du i nøkkelen og låsen skvetter ut.

 

Alt står beskreve i Haynes boka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min måtte det stå i hakk 2, hakk en ville den faen ikke, 3 mekanikere prøvde men neida, så da var det gå amok og ta kvelden på stakkars mr.rattlås...

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som viper sier. Selv har jeg bytta 6 slike sylindere før. Tenning i pos.1, inn med ståltråden i begge hulla (hvis den er for tynn, så går det ikke) (den burde bøyes som en U og slipes i hver ende slik at den gaper) Hvis man bruker lys, så ser man de hulla den skal dyttes inn i. Det er en fjær lås som sitter rundt hele sylinder'n, som holder den fast i rattlåsen. Denne måten er den eneste sikkre for å ikke ødelegge andre dyre deler under demontering.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grinder_MB is a GOD! :D han fikk fean meg til låsen min :D ALL ÆRE TIL HAN! :pray

 

Litt prakk var det jo, masse ryktninger og riving... prob. var at den var låst i nøkkel entrings fasen.. og umulig og rikke til hakk1, men nå slipper du fean meg og bytte tennigslås oxo.. :P hehehe :boxing

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt prakk var det jo, masse ryktninger og riving... prob. var at den var låst i nøkkel entrings fasen.. og umulig og rikke til hakk1, men nå slipper du fean meg og bytte tennigslås oxo.. :P hehehe :boxing

jess :D Du er **** meg god :D og vi skal prate litt om felgene ;), skal jeg komme innom etter skolen?

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår