Gå til innhold

Får en kjøpt nye originale instrumenter?

Ranger emnet

Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en 740 TDi som hverken har voltmeter eller turbotrykksmåler i instrumentpanelet.

Jeg har sett noen 740 har en ute-temp.måler i instrumentpanelet. Noen som vet om den er å få kjøpt hos Volvo? Evt. om det er annet en får satt inn.

Kanskje noen som vil selge meg en turbotrykksmåler? :rolleyes:

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en 740 TDi som hverken har voltmeter eller turbotrykksmåler i instrumentpanelet.

Jeg har sett noen 740 har en ute-temp.måler i instrumentpanelet. Noen som vet om den er å få kjøpt hos Volvo? Evt. om det er annet en får satt inn.

Kanskje noen som vil selge meg en turbotrykksmåler? :rolleyes:

Hadde for en tid tilbake men solgte.. Men TDi motoren må du heve trykket litt på :) Var 0,7 orginalt på min. Hevet denne til 1,1 bar. Den gikk merkbart bedre og hadde ikkenoe problemer med det ihvertfall :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... er det bare å stille på wastegaten?

Er jo ikke noe chip som begrenser her hvertfall :)

'

Brukte T-stykker som jeg tok fra no spyleveske greier jeg.. Funker fint. Bare koble dem mellom wastegate og turbo. Nei dette er nok en god gammel mekanisk motor, men burde visst ikke ta no høyre trykk uten at du gasser på litt på diesel pumpa, vet ikke hva som skjer da men ble anbefalt og ikke gjørre det. Har du katalysator på din? Hadde det hos meg siden jeg hadde 940 tdi motor. Ta bort denne og du vil få merkbar effektøkning (dersom du har) :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider