Gå til innhold

Hvem her har mista lappen for sladding?

Ranger emnet

Sharp

Anbefalte innlegg

har selv opplevd å bli headhunta av politi..Surt og vite at man ikke har gjort noe som helst galt og bli stoppet utallige mange ganger...Blei stoppet på E6 av en politibil,og brått var det samme dama som hadde stoppet meg i går`n min et par dager tidligere..Når ho spurte om "førerkort og vognkort",svarte jeg pent; "trenger du det?,du stoppet meg i går`n min her om dagen,nede på *******veien.. hun svarte pent; Åja :) Bare kjør videre du ....."

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sann historie: To personer i en sierra er på et øde industriområde etter første snøfall for å få seg et par gode smil. De ser at de blir etterfulgt av en bil, så de tar det rolig. Bilen fortsetter å følge etter dem en stund, før våre helter i sierran bestemmer seg for å stoppe. Etterfølgeren ruller opp på siden, og jammen er det onkel blå i sivilbil. Vinduer blir rullet ned, og politimannen nærmest klarer å lire av seg følgende gloser: "jaja gutter, skal dere sladde eller leter dere etter et sted dere kan ronke hverandre?"

Har sagt det før, og sier det igjen: Jeg har ingenting imot snuten, jeg vil bare ikke se dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sann historie: To personer i en sierra er på et øde industriområde etter første snøfall for å få seg et par gode smil. De ser at de blir etterfulgt av en bil, så de tar det rolig. Bilen fortsetter å følge etter dem en stund, før våre helter i sierran bestemmer seg for å stoppe. Etterfølgeren ruller opp på siden, og jammen er det onkel blå i sivilbil. Vinduer blir rullet ned, og politimannen nærmest klarer å lire av seg følgende gloser: "jaja gutter, skal dere sladde eller leter dere etter et sted dere kan ronke hverandre?"

Har sagt det før, og sier det igjen: Jeg har ingenting imot snuten, jeg vil bare ikke se dem.

Tror jeg hadde svart at jeg leita etter ett sted å sladde, og hadde spurt dem om dem visste om ett sted? Kan jo ikke gjøre noe da :D

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kunne du sagt: "Vi skal sladde, men jeg vet ikke helt hva dere to skal gjøre her ute?" :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk reprimande av en lokal up-helt for ei uke siden. Kjørte ATV med hel bakaksling og lite vekt på hjula. Fikk en sladd ut av ei rundkjøring og et par kontraer. Blålys på og et stk politimann løpende ut av bilen for å ta meg.. Skulle ha førerkort og vognkort (seff).. Fikk beskjed om at dette var grunnlag til førerkort beslag (bla, bla, bla) og hele den vanlige regla. Tilslutt så sto han med svarte klær å peka på en kunstgressbane og sa at hvis jeg "ville bli kjennt med kjøredoningen min" så skulle jeg dra på en stor plass på kveldstid for å "prøve" den. Da spurte jeg om jeg fikk tillatelse av han til å kjøre gris på den nylaga kunstgressbanen og fikk til svar at det måtte jeg bare gjøre :D Spurte han så om jeg skulle hilse de som måtte komme til å melde meg for det om jeg skulle hilse å si at jeg fikk beskjed fra sheriffen om å kjøre der. Da smilte han til meg å sa at jeg måtte ikke finne på det. Lappen har jeg og kjører gris gjør jeg :D

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk reprimande av en lokal up-helt for ei uke siden. Kjørte ATV med hel bakaksling og lite vekt på hjula. Fikk en sladd ut av ei rundkjøring og et par kontraer. Blålys på og et stk politimann løpende ut av bilen for å ta meg.. Skulle ha førerkort og vognkort (seff).. Fikk beskjed om at dette var grunnlag til førerkort beslag (bla, bla, bla) og hele den vanlige regla. Tilslutt så sto han med svarte klær å peka på en kunstgressbane og sa at hvis jeg "ville bli kjennt med kjøredoningen min" så skulle jeg dra på en stor plass på kveldstid for å "prøve" den. Da spurte jeg om jeg fikk tillatelse av han til å kjøre gris på den nylaga kunstgressbanen og fikk til svar at det måtte jeg bare gjøre :D Spurte han så om jeg skulle hilse de som måtte komme til å melde meg for det om jeg skulle hilse å si at jeg fikk beskjed fra sheriffen om å kjøre der. Da smilte han til meg å sa at jeg måtte ikke finne på det. Lappen har jeg og kjører gris gjør jeg :D

finns mange grommer politifolk ass :D Han der virka ekstra grom..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finns mange grommer politifolk ass :D Han der virka ekstra grom..

De fleste sheriffene her i bygda er trivelige og jordnære folk. Har en som har vært på svalbard å fått mareritt om snøscootere etter at han var der, så nå tar han alt som han ser belter på :p Dessverre har samme person også fått opplæring i bruk av laser og den bruker han flittig.. Resten av herrene er reale, men så har vi 2 kvinnelige som er et kapittel for seg selv :p

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista lappen for å nesten ha slædda borti to biler... En advokat og en politimann, ikke i tjeneste. Men han fikk da ordna så jeg ble fotgjenger 3 mnd for det.. Og har nettopp betalt boten på *kremt* 10,000 spenn. Har nå bare to uker igjen til lappen er i mine hender igjen da. Hit the road, jack!

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller dra en sladd gjennom et kryss, bli sperret av ambulansen, kaste seg på forttauet på venstre side, forbi ambulansen, over en gressplett og inn på en parkerings plass mens to i politi uniform står og ser på.

Uten lappen i 2,5 time og bot på 2500. Greit med snille smurfer og ja ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppa 23.50 natt til Mandag for et par år siden i en Peugeot 505 GTI uten skilter på E6 mellom Fredrikstad og Halden... Sannheten er at prøveskilt klistremerkene hadde falt av bak, og det foran hadde jeg redda inn i ruta før det falt av. Snuten starta bekjentskapen vår med å si: "Førerkort har vel ikke du?" Tenkte bare: Nå ere gjort ass...

Etter forklaringen min kunne jeg kjøre videre med beskjed om at jeg måtte kjøre som **** for å rekke hjem før skilta gikk ut! yodude

Ellers har et par av kameratene mine blitt tatt for å børne, men ingen har mista lappen, så loven praktiseres nok forskjellig griser imellom og...

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man selv høflige mot politiet, er de høflige tilbake. Er de ikke det, overser man de bare og sier hadet bra.

Altså.. dette trodde jeg også.. Men det er alltid slike supermenn rundt om kring..

Har aldri hatt annet enn respekt for politiet.. det har jeg fortsatt.. Men det er et par lokale som jeg ikke har noe sansen for lenger..

Hva **** er galt med folk når de skal stoppe meg fordi jeg svinga unna et par hull i veien.. og muligens var oppi 40 i byen.. (hvor det teoretisk sett er 50), reduserte til og med farten betraktelig før hvert fotgjengerfelt og kryss..

De fulgte etter meg til jeg stoppet og parkerte.. da stod de et stykke unna til jeg gikk ut av bilen.. også så jeg at de kjørte mot meg da de så at jeg var i starten av 20-åra.. kom å kjefta på "*****kjøringa" mi.. og mente jeg var heldig hvis jeg fikk gå derfra med lappen i behold... Hadde jeg vært 40 eller no så hadde de bare kjørt videre..

Jeg har ikke hatt noen negative "opplevelser" med politiet før da.. eller etter.. Aldri vært i nærheten av frekk mot noen politifolk heller..

Det er bare noen som rett og slett ikke burde vært i den jobben..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper fint lite å være høflig mot politiet her jeg bor, de er dritt mot deg uansett..

Har enda ikke mistet lappen men kjenner mange som har det, og har selv hatt politiet fulgt etter meg i en 10/15 min før jeg har blitt stoppet og fått noen stygge gloser kastet i tryne fordi de ser jeg kjører bmw.

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt stoppet av en politiman som var meget frekk mot meg, snakket nedlatende og overhørte hva jeg ville si. Satt på med far noen dager senere, ble stoppet av samme mannen, og da var han så overhyggelig, unnskylte seg for å stoppe oss, og ønsket oss god tur videre.

Synd at det skal være slik at alder har noe å si, en bilist er en bilist uavhengig av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider