Gå til innhold

Hvem her har mista lappen for sladding?

Ranger emnet

Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet lappen for burning, type stillestående. 3 mnd uten lappen, 3500kr i bot, å måtte ta både oppkjøring og teoriprøven på ny. dyreste dekka jeg har børnt opp vertfall!

fy faen for någen *****er

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trodde halden-snuten var enda mer full av **** enn dem vi har her jeg da men ;) hehe..

halden snuten er slappe som f! :)

de er kjempegreie når du snakker med de, men de stopper nesten aldri folk, untatt fashen, som klokken 03.00 sladda *nesten* rett *sidelengs* inn i sivilbilen med 5 stk politifolk i.. hehe :???:

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig provosert av å lese denne posten. Og Zikonian jeg har den dypeste medfølelse for deg. Hvorfor i guds navn skal en liten drit som har gått 6 år på skole for å bli en samfunnsplage ha WTO-rett? Har blitt stoppet en gang pga sladding, men det var veldig lite gjennomtenkt fra min side. Fikk beholde lappen på nåde.

Politiet må ha ekstremt lite å ta seg til. Når de faen ikke har annet å gjøre enn å stoppe ungdom i biler som tilsynelatende har mer hester enn en Think, så skulle de vært oppsagt. Hva med å stoppe 80-åringer som er både blinde å døve i trafikken? Eller løse saker av litt mer alvorlig art. Slik som den djevelen som knuste frontruta mi! Måtte ha fått tak i han, så skulle hans dager hvert talte. Men slikt bryr ikke snuten seg om. Det er jo tross alt viktigere å se til at ingen kjører med tåkelys. For det er jo uansvarlig og fare for allmen helse.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Virker som om snuten reagerer veldig forskjellig fra sted til sted.. En kamaret av meg kjørte på en slette i Arendal, hadde vel 110 i 60 sona da han så snuten sto å målte, han smelte inn bremsen, og fikk bremset farta betydelig, han ble vinket inn av politiet, som sa at han hadde blitt målt til 61 km/t på låste dekk, men at han skulle slippe unna denne gangen for hederlig innsatts..

Jeg selv har kjørt røft i 8 måneder nå, og har ikke blitt stoppet en gang ennå..noe som er meget rart mener nå jeg, har hatt noen hendelser, blant annet en uheldig episode på en stor parkeringsplass der jeg nappa litt i brekket, jeg så ikke snuten men det gjorde kameraten min i bilen bak meg, snuten sto leeeenge å venta i det krysset de var på vei ut av etter at de ble oppmerksomme på meg, men de kjørte heldigvis avgårde uten å gjøre noe!!

Har også kjørt ut i et boligfelt midt på natta, hadde kanskje ørlittegranne for høyfart inne i 30 sona, bomma på en brannhydrant med 30 cm, pløyde opp 7 meter grass og 5 meter med et 2 meter høyt nettinggjerde, sleit som en gal i 2 timer for å få bilen løs fra gjerdet og opp av grøfta, fler biler passerte, og fler naboer i boligfeltet våknet, snuten kom utrolig nok ikke denne kvelden, flaks for meg, for ellers hadde vel ikke jeg hatt lappen nå, eller på noen år..

Generell grisekjøring klassefiserer vel også til førerkortbeslag, noe som kanskje bedrives temmelig ofte.. men, men, er vel en heldig mann jeg da..

- Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen

X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk 3 uker uten lappen... pga securitas anmeldte en lyse blå bmw for å `skrense` ringen på ett øde industri område, ble stoppet, tok lappen og 2k i bot... det værste var vel at jeg bare skulle snu... skrenset ikke noen såkalte ringer... skal jeg først brenne dekk, så gjør jeg det med stil.. da skal dekka tømmes ikkeno pingle sladd...

Drift it like u HATE it !

[sign:error]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan det gikk? nei det skal jeg si deg!

3 mnd uten lappen

5000 i bot

1000kr i saksomkostninger

ny oppkjøring og ny teori

7 vitner, jobben min som varebilsjåfør, og at bare EN politimann gadd å vitne (dem var 3) betyr visst ingenting...

hurra!!

skulle vært skutt, hele gjengen...

var det kanskje du som var smartingen som sladdet rundt og rundt i rundkjøringen på nesttun ved statoilen eller? :) var i hvertfall en bmw fyr som sladdet litt der og røk på en liten smell;)

Dyngman,

Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok foresten kontakt med politiet her sist uke..

...førerkortet var kun beslaglagt til 22 desember, lå fortsatt hos politiet, og som de ikke hadde fått medhold i å holde lenger enn til nevnte dato... første dommen altså..

ikke ny oppkjøring eller noe som helst.. ba om å få det tilsendt jeg... og det skulle politimannen visst ordne med..

men trenger nok ikke akkurat gå rundt og håpe, dem finner nok ut av det før eller siden... hehe men verdt ett forsøk! ;)

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Etter å ha lest postene så virker det som om de har litt forkjellige måter å behandle det på!

for 1 mnd siden eller no tokk en kompis et par runninger i moss og mens han kom ut av røyken kom det 2 politibiler med 2 smurfer i hver og stoppet han. fikk lappen tilbake etter 1 uke og fikk 2000 i bot.

virker litt urettferdig her ja.

Golf GTI 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men slikt bryr ikke snuten seg om. Det er jo tross alt viktigere å se til at ingen kjører med tåkelys. For det er jo uansvarlig og fare for allmen helse.

Hvem er flinkest til å kjøre med nærlys å tåkelys sammen da?

Har forresten hørt at det er veldig lurt å stikke innom arendal med rånete 240 som ikke er helt lovlig....

Dem hater visst 240 der.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som lurer, tråder som denne http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89187 viser at det å vise seg i trafikken og a en titt på spreke biler ( eller biler som ser spreke ut) kan være preventivt. I 9/10 tilfeller har du driti på draget når du blir stoppa, og bør da bare være ydmyk. I det siste tilfellet er det bare å være høflig så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ble selv stoppet for litt aktiv kjøring i Baneheitunellen sammen med 2 andre biler. Herr konstabel lurte på hva "i svarte vi holdt på med". "nei, jeg kjørte bil gjennom denne tunellen her, helt til dere stoppet meg" Politimannen: "Så du sier det at det var helt tilfeldig at dere 3 (refererer til vi 3 som ble stoppet for denne "aktive" kjøringen) møtte hverandre inni tunellen her, og at denne kappinga ikke var planlagt?" "Ja, det var tilfeldig" sier jeg, med en rolig og behersket stemme. Da går Herr konstabel fullstendig av skaftet. Måtte ikke kommer her å kalle han dum og være en bedreviter. Dette skulle jeg ikke komme enkelt unna med, osv. osv. Ender opp med at jeg kjører avgårde med lappen i lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masta lappen på shell i lillestrøm.. kjørte forbi pumpa og det var svin glatt der. hadde kanskje 5-7 km/t og bilen la seg ut. men bare så vidt at jeg hadde sladd, var ikke med meningen en gang, for det var utrolig glatt der.. møtte politiet, og mistet førerkortet.. fikk først en advarsel, så tok dem PH søk, og da tok dem førekortet, for jeg hadde andre saker på meg.. og det har ingen ting og gjøre med kjøring og gjøre.. og jeg samtykket ikke, og bare lo, sa at jeg kom til og få tilbake lappen min innen max 3 uker. ringte og hørete og jeg fikk den igjen på 6 eller 7 dager.. møtte dama på vei ut igjen, og viste førerkortet i trynet henens og bare lo jeg.. Idioter ass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider