Cartman Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Det har blitt så populært å lage en tråd om "mitt" RX-7 prosjekt, så da får vel jeg lage en også... well Min er en -92 R1 modell fra Japan. Farge sort, for de som er fargeblinde ;) Det som var av utstyr på den da jeg kjøpte den var: - lettet svinghjul - 20%(?) krafigere clutch - Mazdaspeed understell - RE-Amemiya motorstyring - Sikkert noe mer... Først så den sånn ut: Nå ser den sånn ut... Hmmm. Motor? Der ja... "Klar" til overhaling... Innvendig: Gammelt dashbord: Dirty old bastard: Fra de gyldne tider: Planer: Ja, det har jeg. Men har jeg tid? Vi får se. Masse jeg ønsker meg, men starter med følgende: - Ny manifold tig sveiset i rustfritt, med T4-div og separat WG (kjøpt) - Passe stor Intercooler (kjøpt) - Littegran større radiator - Større oljekjølere (kjøpt) - Passe stor Singel turbo (kjøpt) - EFI Euro 96 m/dyser/pumper+++ - Greddy Throttle Body Elbow - GT Style rear flare - Toe Link Sett, bak - Launch Kit - Ny lakk ;) - Understell, justerbar høyde, Comp/Rebump - Bur - Nytt dashbord Takk til: Jenspeed Engineering Castrol Norge Bridgestone Motor-Events.No Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bisQuit Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Ok du slår meg :P din var nesten litt fin :) Siter -thomas 1993 Mazda Rx7 Us Touring 1994 Mazda Rx7 Type R-2 *solgt* 1994 Toyota Supra Jza-80 *solgt* 1996 Toyota Supra JZA-80GTE *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Dette blir spennende og følge:) Nytt dash? hvor får du sånt no? :S Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Dette blir spennende og følge:)Nytt dash? hvor får du sånt no? :S Lager selv, av alu og karbonplater. Bruker kun "ramma" til dashbordet, som du ser såvidt på bildet av dashbordet. Rusten fæl sak mitt inni der... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Ok du slår meg :P din var nesten litt fin :) Slår deg..? Ikke helt med... Bilen skal ikke bli fin, hvertfall ikke det som er hovedmålet, men den skal funke. Jeg må ha en bil som kan kjøre runde, på runde, på runde, osv. til jeg blir lei. Og det tar litt tid, så da må det funke. well Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 men den skal funke. Jeg må ha en bil som kan kjøre runde, på runde, på runde, osv. til jeg blir lei. Og det tar litt tid, så da må det funke. well Dude... Du har da en slik bil: MX-5 :D Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Dude... Du har da en slik bil: MX-5 :D Jo, men... ;) Blir liksom ikke det samme. Dessuten så har jeg vært "over alt" på banen med MX-5'en allerede. Både med og uten snø... :D Dessuten har jeg ett snev av overforbruk på frostveske. Så det må nok en liten sjekk på motoren til, gitt... Men MX'en har vært særdeles nyttig. Fåt testet mange innstillinger på den, så det blir det lettere når jeg får RX'en på banen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Lager selv, av alu og karbonplater. Bruker kun "ramma" til dashbordet, som du ser såvidt på bildet av dashbordet. Rusten fæl sak mitt inni der... ;) Hvis du tenker på den "rustene bjælka" som går tvers igjennom, så tror jeg den "pleier og ruste" siden den ikke er behandlet med noen ting. er sånn på min også hvis det var til neon trøst:) Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 lurer på noen ting, hvor mye ga du for skjønnheten? Importerte du selv? Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Hvis du tenker på den "rustene bjælka" som går tvers igjennom, så tror jeg den "pleier og ruste" siden den ikke er behandlet med noen ting. er sånn på min også hvis det var til neon trøst:) Har vært sånn på flere, ja. Kommer nok til å gi den en omgang med sprøyta, så det ser litt bedre ut. Blir litt synlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 lurer på noen ting, hvor mye ga du for skjønnheten? Importerte du selv? Kjøpt i norge for 2,5 år siden. Salgssummen ble jeg og forrige eier enig om å holde for oss selv. Men det var under 100.000 kr.Og da fikk jeg endel "stasj" med på kjøpet (Carbon seter, 6-pkt belter, R-dekk bla). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg