Gå til innhold

Primera GT mot Golf 2 Gti 16v. Hvem vinner?

Ranger emnet

Jonte

Hvem fliser hvem?  

86 stemmer

1. 1. Hvem fliser hvem?

• Volkswagen Golf Gti 16v
      42
    • Nissan Primera GT
      44

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mr.X

Hva for ikke så lenge siden og kjørte med kompisen min sin primera gt. her var det vi kom til etter å ha testet den..

0-100 7.4sek

0-160 16sek

toppfart 245 på slett vei..

Ble litt kraftig imponert over bilen,kjentes ikke ut som den gikk noe gått når man kjørte den..

bullshit En Primera GT går f... ikke 245!! Har ikke særlig tro på 0-100 tiden heller....

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Finepix

bullshit En Primera GT går f... ikke 245!! Har ikke særlig tro på 0-100 tiden heller....

Husk på avvik på speedometeret da. Hvis han har 10% avvik, noe som ikke er uvanlig, så ligger toppfarten rundt 220 ekte kmh noe som ikke høres så alt for ille ut.

Når folk sier de har kjørt i den og den hastigheten med bilen sin tar jeg det alltid med en stor klype salt. Har gassa lenge nok til å vite hvor store avvike det kan være på speedometeret på ulike biler. Kjørte en gang mot en peugot som insisterte på at han hadde 220kmh med bilen sin. Kjørte igjen og jeg hadde 175 på mitt mens han hadde 220 på sitt :rolleyes: For ikke å snakke om gamle opptrimma sierraer, ascona b, volvo 240 o.l. Fartene som blir spytta ut på speedometeret der er jo til å dra på smilebåndet av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

Husk på avvik på speedometeret da. Hvis han har 10% avvik, noe som ikke er uvanlig, så ligger toppfarten rundt 220 ekte kmh noe som ikke høres så alt for ille ut.

Når folk sier de har kjørt i den og den hastigheten med bilen sin tar jeg det alltid med en stor klype salt. Har gassa lenge nok til å vite hvor store avvike det kan være på speedometeret på ulike biler. Kjørte en gang mot en peugot som insisterte på at han hadde 220kmh med bilen sin. Kjørte igjen og jeg hadde 175 på mitt mens han hadde 220 på sitt :rolleyes: For ikke å snakke om gamle opptrimma ascona b, volvo 240 o.l. Fartene som blir spytta ut på speedometeret der er jo til å dra på smilebåndet av....

Ja har vært med på noe lignende med en mazda 323 gt-x mot en golf g-60 han hadde 240 på golfen når han pressa den max og vi lå ba med gt-x i ca 215 og ville forbi:D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Multilink en spesiell type hjuloppheng som det er bare primeraen som har (correct me if Im wrong;) ) Det er akkurat som armene som holder hjulet på plass har fått noen funky ledd og lekre bøyer..

Multilink begynnte Volvo med allerede i 1987, på Volvo 764.

Det er ganske enkelt at du har en bærearm oppe, og en nede, altså flere linker.

Enkelte andre begynnte med det enda tidligere, så å si at Primera har et unikt hjuloppheng blir i beste fall en feil.

Forøvrig er ikke bakhjulsopphenget på Golf spesiellt avansert akkurat, men det funker ganske bra på en såpass lett bil, den har jo en slags semistiv bakaksel, noe som gjør at bakhjulene har noe vandring i forhold til hverandre, men ganske begrenset, noe som vil medføre det man ser på banekjøring, nemlig at det indre bakhjulet løftes i svinger.

Vektfordelen Golf har i forhold til Primera er forøvrig ikke ubetydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok også tallet 7.3 på golfen er litt optimistisk. kanskje du har sett 0-60mph tid jonte? har lest tyske gamle tester av mk2 16v gti som sier 7.9sek til 100, og jeg synes det virker mer fornuftig, min bruker (på skikkelig udugelig målemåte) ca 8 blank til 100kmh reel fart(rett under 110 på meter, har kjørt bil på calibrerte ruller, og vet missvisning nøyaktig)..

toppfarta på 16v gti skal være 210kmh i følge fabrikk, noe jeg synes virker fornuftig iogmed at den drar et bra stykke over det på meter(og så kommer misvisning inn i bildet igjen)..

så hvis gten drar 220 toppfart så blir nok golfen frakjørt i toppfart. men i følge orginalspecs på begge biler skal gtien være raskere 0-100...

rundt en bane? jeg har ikke testa GT så vet ikke nok om kjøreegenskapene til å uttale meg, men no "flising" av golf er det neppe snakk om, så stor er neppe forskjellen noen vei..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

tror nok også tallet 7.3 på golfen er litt optimistisk. kanskje du har sett 0-60mph tid jonte? har lest tyske gamle tester av mk2 16v gti som sier 7.9sek til 100, og jeg synes det virker mer fornuftig, min bruker (på skikkelig udugelig målemåte) ca 8 blank til 100kmh reel fart(rett under 110 på meter, har kjørt bil på calibrerte ruller, og vet missvisning nøyaktig)..

toppfarta på 16v gti skal være 210kmh i følge fabrikk, noe jeg synes virker fornuftig iogmed at den drar et bra stykke over det på meter(og så kommer misvisning inn i bildet igjen)..

så hvis gten drar 220 toppfart så blir nok golfen frakjørt i toppfart. men i følge orginalspecs på begge biler skal gtien være raskere 0-100...

rundt en bane? jeg har ikke testa GT så vet ikke nok om kjøreegenskapene til å uttale meg, men no "flising" av golf er det neppe snakk om, så stor er neppe forskjellen noen vei..

Her har jo golfen noe og bryne seg på:D :D :D

ftp://badboyserver.no-ip.com/mazda_323.WMV

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. X

trur vi må ta med et videokamera å teste å se ka vi får..

men d blir jo etter speedometeret da vel å merke..

men uansett så skal vi vel teste.. å dokker som kjører golf mellom oslo å moss.. dær går det en sølvfarga primera gt.. som e nesten vær dag å kjører... kjør fra den så kan vi teste etter

:mad: (Men for dokker som ikke vet d... d e politiet sin ):mad:

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider