Gå til innhold

Primera GT mot Golf 2 Gti 16v. Hvem vinner?

Ranger emnet

Jonte

Hvem fliser hvem?  

86 stemmer

1. 1. Hvem fliser hvem?

• Volkswagen Golf Gti 16v
      42
    • Nissan Primera GT
      44

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by hfracing

hehe, rettferdig sammenligning ;)

139 hester golf vs trimma(?) 323 gtr..

men kan du ikke stille opp til en liten test da med golfen din mot primera gt, kan komme med primeraen i morra vis golfen din er i orden..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kun prøvd min egen 16v jeg , så jeg vet ikke forskjellen, men min har stre innsuget.. at det gir så mye mer power er jeg usikker på.. 139 hester sier vw..

vi finner sikkert en mulighet i fremtida til å ta en liten uofissiel test, men jeg blir ikke med på no toppfartstest på trafikert vei. og på bane får jeg ikke toppfart(desverre), men har ikke no problem med å tru at GT'en tar meg i toppfart siden produsenten oppgir 10kmh høyere fart enn på min gti..

eneste jeg sitter igjen med da er acc.. og banekjøring, men der spiller fører en enorm rolle osv.. er vrient å sammenligne uten en og samme flinke fører i begge biler på samme dag..

men skulle du stå ved sida av meg i køen for å kjøre på et gatebil treff er det jo bare å kjøre på.skal prøve så godt jeg kan å henge på, selv om jeg sikkert kløner meg ut..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dscf0173.jpg

Beste målingen jeg gjorde på denne bilen med sommerdekkene er den nedenfor. Stort sett var det vanskelig å komme under 8,5s med 17" - med 14" vinterdekk var det null feste i starten men jeg knep et par tideler mellom 50 og 100km/t. Så det er kanskje mulig å se syvtall med noen lette hjul, god motor og gode starter.

Start Speed 0.0kph

kph s g km hp

10.0 0.78 0.41 0.000 16

20.0 1.43 0.43 0.003 34

30.0 2.09 0.42 0.008 51

40.0 2.76 0.41 0.014 68

50.0 3.45 0.40 0.023 83

60.0 4.17 0.37 0.034 94

70.0 5.56 0.40 0.059 118

80.0 6.38 0.34 0.076 120

90.0 7.23 0.33 0.096 133

100.0 8.22 0.26 0.122 125

Pk Power: 89.9kph 7.22s 0.096km 134hp

Peak G: 37.4kph 2.58s 0.012km 0.44g

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primeraen (var det 1330 kg) veier nesten 400 kg mer enn Golfen og har 11 hk mer

98 Primera GT vekt/hk-ratio: 8,87

86 Golf 1,8 GTI 16V vekt /hk-ratio: 6,83

Under like forhold med normal utveksling, standardhjul osv trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at "Primera GT" tok munnen litt for full og ikke hadde helt greie på hva han pratet om da han trodde vogna si var så ufattelig sprek og skulle slå 16V'n på 0-100 med de marginene han gav uttrykk for....

Få bena ned på jorda lillegutt, så slipper vi å le av deg. Ganske nOOb å bli fersket for å skryte på seg på originalbiler :D

Jeg har forøvrig kjørt begge de aktuelle biltypene. Primeraen har en skikkelig fin motor, god respons og forbausende stort effektområde. Det samme gjelder Golfen, den motormessige opplevelesen er egentlig ganske lik isolert sett, men utfra hva motorene faktisk er plassert i originalt er Primeraen et bedagelig badekar og Golfen en småhissig kortdistansesprinter i forhold.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Under like forhold med normal utveksling, standardhjul osv trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at "Primera GT" tok munnen litt for full og ikke hadde helt greie på hva han pratet om da han trodde vogna si var så ufattelig sprek og skulle slå 16V'n på 0-100 med de marginene han gav uttrykk for....

Få bena ned på jorda lillegutt, så slipper vi å le av deg. Ganske nOOb å bli fersket for å skryte på seg på originalbiler :D

Jeg har forøvrig kjørt begge de aktuelle biltypene. Primeraen har en skikkelig fin motor, god respons og forbausende stort effektområde. Det samme gjelder Golfen, den motormessige opplevelesen er egentlig ganske lik isolert sett, men utfra hva motorene faktisk er plassert i originalt er Primeraen et bedagelig badekar og Golfen en småhissig kortdistansesprinter i forhold.

The End!

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

primera gt veier 1270kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Jeg har det lille innsuget på min 16v men jeg kan godt stille opp på en test.

Motoren min begynner jo å bli litt sliten så noen av de 139Hk har vel dratt på beite kan jeg tenke meg ;)

Ja har du tid i kveld????:cool:

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider