Gå til innhold

Primera GT mot Golf 2 Gti 16v. Hvem vinner?

Ranger emnet

Jonte

Hvem fliser hvem?  

86 stemmer

1. 1. Hvem fliser hvem?

• Volkswagen Golf Gti 16v
      42
    • Nissan Primera GT
      44

Anbefalte innlegg

primeraen fliser golfen bortover sletter hvertfall, uansett.

jeg trur ikke golfen har sjangs.

men jeg vet om en primera som skal kjøre på bane i år, og er sikkert 1mill golfer som skal og, så blir gøy å se.

golfen er mjuk som en flytebrygge sammenlignet med en primera GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Essex

primera gt veier 1270kg

Det står 1330 kg i første post så jeg forholder meg til det.

EDIT:

Iflg gutta på Birger N. Haug så ligger disse bilene på 1280 kg-1350 kg avhengig av modell(sedan/kombi) og utstyr. AC er ca 15 kg, osv.... Snittet blir 1315 kg, så 1330 er et bedre anslag enn 1270 kg - du har bensin også vet du ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

EDIT:

Iflg gutta på Birger N. Haug så ligger disse bilene på 1280 kg-1350 kg avhengig av modell(sedan/kombi) og utstyr. AC er ca 15 kg, osv.... Snittet blir 1315 kg, så 1330 er et bedre anslag enn 1270 kg - du har bensin også vet du ;)

Og jeg regner med at du vet at egenvekt (den som står i vognkortet) er med full tank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT:

jeg har hatt denne bilen, og egenvekt stod det 1270kg, MED bensin :D fuc off! hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Og jeg regner med at du vet at egenvekt (den som står i vognkortet) er med full tank.

Nei det vet jeg ikke og det tror jeg ikke så mange andre gjør heller. Det tror jeg nemlig ikke stemmer. Caben min veide 1450 kg med tilnærmet tom tank, nøyaktig samme som det står i vognkortet.

Mye dumme regler her i landet, men at man i praksis skal betale vektavgift etter hvor stor bensintank bilen har blir rett og slett for dumt, men på den annen side har jeg sluttet å bli overrasket over idiotiske regler når det kommer til avgifter.

Har du denne infoen tilgjengelig for bekreftelse et sted ?

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det vet jeg ikke og det tror jeg ikke så mange andre gjør heller. Det tror jeg nemlig ikke stemmer. Caben min veide 1450 kg med tilnærmet tom tank, nøyaktig samme som det står i vognkortet.

Mye dumme regler her i landet, men at man i praksis skal betale vektavgift etter hvor stor bensintank bilen har blir rett og slett for dumt, men på den annen side har jeg sluttet å bli overrasket over idiotiske regler når det kommer til avgifter.

Har du denne infoen tilgjengelig for bekreftelse et sted ?

Ring tollvesenet, så får du vite det..

Det skal være full tank, olje på motoren, kjølevæske på kjølesystemet, girolje, spylervæske, osv.. Kort og greit, alle tanker skal være fulle.

Men på en del modeller brukes det en standardvekt som de fastsetter ut fra typegodkjenning eller andre papirer.

På Corvetten min foreksempel skrev de feil vekt, bomma med 45kg (45kg for mye faktisk)..

Det er ikke noen hemmelighet at enkelte har montert bittesmå bensintanker på biler ved import, og byttet tilbake til originaltank senere, selv om det vel egentlig medfører endring i avgiftsmessig status, og skal utløse krav om ekstra engangsavgift.

Forøvrig: Prøv gjerne å veie bilen, ofte veier den langt mer enn det som står i vognkortet, andre ganger langt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Hva for ikke så lenge siden og kjørte med kompisen min sin primera gt. her var det vi kom til etter å ha testet den..

0-100 7.4sek

0-160 16sek

toppfart 245 på slett vei..

Ble litt kraftig imponert over bilen,kjentes ikke ut som den gikk noe gått når man kjørte den..

Disse opplysningene har dere sikkert hatt på ei stoppeklokke og på speedometerert . Så dette blir riv ruskende tullete . Du kan sikkert slå av 20 km på toppfarta og legge på ett par sekund på 0-100 . Jeg har kjørt en Golf gti 16v og den bilen er kjapp som faen . Tviler på at en tyngre bil og mindre hk fliser en golf .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jan

Disse opplysningene har dere sikkert hatt på ei stoppeklokke og på speedometerert . Så dette blir riv ruskende tullete . Du kan sikkert slå av 20 km på toppfarta og legge på ett par sekund på 0-100 . Jeg har kjørt en Golf gti 16v og den bilen er kjapp som faen . Tviler på at en tyngre bil og mindre hk fliser en golf .

Du mener vel tyngere bil med mere hk;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

primeraen fliser golfen bortover sletter hvertfall, uansett.

jeg trur ikke golfen har sjangs.

men jeg vet om en primera som skal kjøre på bane i år, og er sikkert 1mill golfer som skal og, så blir gøy å se.

golfen er mjuk som en flytebrygge sammenlignet med en primera GT.

Har du prøvd kansje ???????? Jeg kjørte en a4 1,8 tq som er oppgitt til 8,8 til 0-100 . Jeg kjørte mot en Golf GTI 16v , vi sto heilt stille og kjørte som faen, quattroen tok golfen de første 50 metra når golfen sleit med hjulspinn . Og kan trygt si at audien ble frakjørt lett rett frem(farta vår var sikkert en 150-160 når vil slakka ned og det var ei ganske så fin luke fram til golfen) . Audin har ett dreiemoment på 210 fra ca 1800o/min-4700o/min og veier cirka det samme som primeraen . Primeraen har et dreiemoment på under 200 som ikke er noe å skryte over . Så mi meining er at primeraen ikke har nubbesjangs i havet både på bane,rett frem og i svinger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffer e d kun VAG fans som støtter Golf Gti.....

babyhmm? babyhmm?

Sir ordet halvfabrikat dere noe om Golf...?

kjørte en gang i fra en golf gti med en 1988 mod honda acoord 2,0ex ..... men still opp med en orginal golf gti 16v så skal vi vel se ka som går best fra 0 til d ikke drar mere.....

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera.GT

Koffer e d kun VAG fans som støtter Golf Gti.....

babyhmm? babyhmm?

Sir ordet halvfabrikat dere noe om Golf...?

kjørte en gang i fra en golf gti med en 1988 mod honda acoord 2,0ex ..... men still opp med en orginal golf gti 16v så skal vi vel se ka som går best fra 0 til d ikke drar mere.....

en vanlig kjip Golf 2 GTi er jo ikke direkte sprek..

en 16v går ganske så mye bedre..

Forøvrig, jeg er ikke VAG fan på noen måte, men har eid en del VAG biler, og mener definitivt at den nok drar fra en Primera GT, en Primera GT går jo ikke fælt akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider