stigkri Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Hei.. Noen som vet hva jeg trenger for å konvertere til turbo på en 16v KR.? Har s2 samme boring som 16v..? Jeg leste at jeg kunne bruke s2 stempel og råder og 16v veiv? Går det bra..? Og tåler girkassen til 16v turbo.?... tengte ca 200-250 hk.... på forhånd takk....:P happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 et kjapt søk i dette forumet.. http://www.bilforumet.net/search.php?searchid=463130 spør når du har lest dette :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 et kjapt søk i dette forumet.. http://www.bilforumet.net/search.php?searchid=463130 spør når du har lest dette :) Var ikke mye nyttig å se på den linken der Gallagher:D Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 jess.. jeg får se... noen som vet om bremsene på G60 er større enn på 16v? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Ja skivene foran er større. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 oki,.....:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Det du gjør, du søker rundt på de forskjellige forumene som har forumdeler til vw, så finner du ut mye, eller så legger du til Gallagher på msn, og spør han fint om kan fortelle deg litt om det som trengs.. Kan fort nevne noen ting du trenger: Du kan bruke stempler og råder i fra s2, men da må skjørtekanten files til litt, og s2 råder er ikke vits, da disse er like som de i fra 16v. Du trenger også en turbomanifoil denne kan du modifisere fra s2(kappe vekk rør til en syl.) du kan få modifisert et RS2 insug, og fuelrail kan du bruke fra en 1,8T. Er du flink til å sveise alu, klarer du kanskje dette selv, ellers er det alltids muligheter for å få gjort alt slikt custom. Ellers kan du alltids få tak i en ferdig modifisert rocco insugsmanifoil. Du må skaffe deg en turbo og da kan du fint bruke en turbo i fra s2 eller s4 om du vil. Men da må du også ha wastegaten der ifra og da blir det en del arbeid og sveise downpipe, det er også ikke altfor god plass. du trenger også dyser, vil regne med at 330cc/m dyser holder for deg dersom du greier deg med 200-250hk. du må også skaffe deg en insprut, da ville jeg anbefalt å bruke digifantspruten. Ellers så må du ha bunnpanne med oljeretur, du må også legge rør til intercooler, pluss at du trenger deler som bensintrykksregulator, pakkningssett osv. det er ikke dumt og overhalle motoren når du først er igang. Det er ikke billig å bygge 16vT og det kommer alltid konstnader du ikke har regnet med i utgangspungtet. mulig jeg har glemt noe på lista her, men skrev dette kun så du skulle få et lite overblikk over noe av det som må gjøres. Mulig jeg har skrevet noe feil her også, i de sene nattetimer, så til dere turbo guruer, ikke skyt meg;) hehe.. Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 pang :aug: :crazysant Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Tihi.. Meg du skjøt enn? siden jeg sa du er guru;) og anbefaller folk og ta seg en prat med deg?;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet Desember 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Oki.... hmm det hørtes dyrt ut.... ingen som vet om en kræsjet golf vr6.. har tenkt litt på å byge vr6 også...:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Hehe.. ikke krasja, men har motor, ledningsnett, girkasse, forstilling med bremser, bakstilling med bremser liggende da?;) hehe.. Får sende meg en pm om du er intr;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Tihi.. Meg du skjøt enn? siden jeg sa du er guru;) og anbefaller folk og ta seg en prat med deg?;) neida.. bare glad i å skyte jeg... pang, pang, pang happyhappy Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Hei.. Noen som vet hva jeg trenger for å konvertere til turbo på en 16v KR.? Har s2 samme boring som 16v..? Jeg leste at jeg kunne bruke s2 stempel og råder og 16v veiv? Går det bra..? Og tåler girkassen til 16v turbo.?... tengte ca 200-250 hk.... på forhånd takk....:P happyhappy http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330&highlight=golf+16v+turbo har 4 stk s2/s4 råder om du er intr.. send pm ;) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 jess...takk.....går for 16vT jeg :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 nå er det ikke for å ødelegge et salg her, men er ingen vits i å kjøpe 20vT råder.. de er like sterke som 16v rådene, det er bare en mer av dem i den motoren.. derfor de tåler mer... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg