Gå til innhold

Golf 2 16v turbo

Ranger emnet


ulfern

Anbefalte innlegg

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fae... sikler på tastaturet som bare det her... ;)

Kjempeartig å følge med på denne tråden. Kunne du / dere forklart litt nærmere når du monterer de forskjellige tingene sammen... så vi andre som ikke har så snøring får en viss fealing på åssen dette fungerer??

Hva koster all denne herligheten... altså stk pris på deler, og hvor leter man etter deler?

 

Stå på videre!!

VW Golf IV GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel si at det er fryktelig dyrt..Hehe..Kan jo si litt om prisene på delene jeg kjøpte når jeg bygde nå i vinter som var

 

Dyser - 2500,-

Stempler og råder 3500,-

Stempelringer - 500,-

Clutch - 3700,-

Diverse slanger - 2500,-

Dumpventil - 800,-

Intercooler - 3000,-

Diverse pakninger og lagere etc. + avbalansering av clutch,svinghjul og veiv - 3500,- (med god rabatt.)

Ny turbo: Fikk den for 2000,- (billig)

Diverse slanger som olje-retur og olje-slange til turbo - 1000,-

 

Dette kan man egentlig si er den billige veien å bygge 16v turbo. Nå overhalte jeg egentlig motoren som jeg hadde fra før, så jeg slapp jo å handle inn ting som ledningsnett, motor, innsug, grenør, eksosanlegg etc..

Skal man bygge 16v turbo fra scratch, så koster det mye.

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært litt bevist på pris når jeg har kjøpt inn, tror ikke det var så dumt.. hehe

 

Ny garret turbo (hybrid) ;D;D 3800,-

 

grenrør spes tilpasset. 2000,-

dyser (440ccm) 1000,-

innsug 5000,-

 

rådelager (blybronce) og bærelager + stempelfjører 2500

 

råder stempler ca 2000

 

veiv + blokk 3000

 

ikke så ille med tanke på hva mange andre må ut med.. ser ingen grunn til å betale dyre dommer når man kan bruke 10min ekstra for å finne priser som er under halve av normalen..

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva tenkte du på? forklare hvordan vi setter sammen en motor`? hvordan ting i en motor fungerer? :)

 

jeg bygger jo fra scratch , foreløpig er jeg fornøyd med beløpet hittil.. men så er jeg ikke ferdig enda.. :P håper det smaker mer enn det koster.. hehe..

 

 

yummy

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, om du søker litt for du nok mange gode forklaringer på hvordan en turbo fungerer.. :)

 

skal du overlade en motor som i utgangspunktet ikke er det, BURDE man bytte råder og stempler, når man gjør det.. bytter man også ut rådelager, bærelager og stempelfjører/ringer..

 

enkel forklaring av turbo er vel, at den har en eksosturbin og en luftkompressor, i hver av delene sitter det en "vifte" som sitter sammen.. etterhvert som turtallet stiger, blir det mer eksos. eller trykk.. dermed drar dette med seg vifta i eksosturbinen og da vifta i luftkompressoren.. vifta i luftkompressoren presser da luft inn i innsuget..

 

ble du noe klok på dette? kanskje ikke beste til å forklare jeg da men.. hehe.. :)

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner noen i usa som driver med dette på heltid..

sjelden man får turbo til den prisen her til lands.. :)

 

Ja, med mindre man kjøper en fra SSAutochrome på Ebay og har turbo som holder i 2 måneder :lol

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår