Gå til innhold

Infinity Kappa Perfect

Ranger emnet

spurv

Anbefalte innlegg

Infinity Kappa Perfect 6.1

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1141

Noen som har hørt disse? Og er det noen som har "installert" slike i en Passat 97-00 modell? Vil ikke ha for skarp diskant.

Har også titta litt på Focal 165v2

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10922&PHPSESSID=de986f4cb5acc36e081e100b721575a7

Er det mye jobb å legge nyekabler etc?! Skal ha en egen forsterker til disse, siden Sony spillern min tydeligvis knerta de som satt i bilen :). Mulig jeg handler utstyr selv, og får et verksted til å installere kabler og element da :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to merkene ville jeg holdt en knapp på focal, infinity er på ingen måte et dårlig merke. Men focal ligger nok ett hakk lenger frem.

Ikke for å være frekk eller ødelegge post. Jeg har et mb quart premium komponentsett liggende (6,1/2"). Dette synes jeg personlig ligger på nivå med focals k2 power serie. God dynamikk og ren diskant. Du kan få det for 3000kr, kosta ca5000kr nytt. Det er fortsatt garanti, og uhellsgaranti i ytterligere 2,5år. Prøver ikke å presse dette på deg, bare gir deg et forslag.

Edit: du kan få med stinger kabler til høytalerne, 2x 1.5m(2mm^2), 2x 1.5m(4mm^2) og 2x 5m(4mm^2). Kablene ligger på ca 30kr metern veil. Det sitter gode kabelsko i alle ender som er lodda på.

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, lurer på en anna ting også. Hvor deler dere subben? selv har jeg den delt på 80hz (er normalt i heimen, pga det er vel rundt det området vi ikke skal finne ut hvor lyden kommer ifra.. ). Deler dere høyere enn dette!? Selv har jeg tydeligvis blåst de høyttalerene som var i min Passat 99modell :). Så derfor jeg skal ha nye høyttalere rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som tidligere nevnt så er det nesten alltid montering som er problemet om Focal (og andre "bedre" merker) har skrikende lyd osv... Montering er alfa omega for alle elementer..

Satt på spissen så kan et godt montert Eltax-sett (300 kr??) spille penere enn et ræva montert (og tunet) Focal Utopia (eller Morel, Seas, RF og alle de andre) sett.

Men det ER selvsagt en smakssak da.. Lyden ER selvsagt forskjellig fra produkt til produkt..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som tidligere nevnt så er det nesten alltid montering som er problemet om Focal (og andre "bedre" merker) har skrikende lyd osv... Montering er alfa omega for alle elementer..

Satt på spissen så kan et godt montert Eltax-sett (300 kr??) spille penere enn et ræva montert (og tunet) Focal Utopia (eller Morel, Seas, RF og alle de andre) sett.

Men det ER selvsagt en smakssak da.. Lyden ER selvsagt forskjellig fra produkt til produkt..

Joa. plassering er vel så si alfa omega ja... :). Men jeg bruker nok de standard plassene som er i passaten min :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden i Kappa Perfect, om det er sub eller komp.sett er MEGET bra etter min erfaring, vi har montert dette i en honda civic coupe og bileieren ble utrolig imponert over lyden, og det er før vi har montert settene som skal stå fremme også...

Til de som bor på sørlandet er det bare å si ifra så kan vi sikkert ordne en liten lyttetest etterhvert :) Og seff Gatebil-treffene til neste år...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle litt om lyden ? er diskanten skarp? og øredøvende?! eller er den "myk" ..hehe.. er vel litt inne i hifispråket her. Men vet ikke helt hvordan jeg skal forklare :D. Hva slags forsterker bruker du ?

EDIT: Nydelig bil du har forresten!

Jeg synes diskanten er PERFEKT i tillegg så kan du fjerne den litt ved å koble til en -Xdb utgang på delefilteret. Husker ikke akkurat hvor mye DB den tok av diskanten.

Synes frontsettet gir en god lyd og med skikkelig spiller + forsterker så tåler de drit mye før de gir etter. Faktisk hos meg så er det CD-spilleren som ødelegger lyden når den kommer over X antall hakk. Og, så klarte frontsettet å løsne plastikken i døra.

Jeg har en Rockford 350x forsterker, 4kanals.

Takk for skryten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider