Gå til innhold

Hva bør sjekkes på en Golf IV 99mod 1.6 når jeg skal kjøpe?

Ranger emnet

Limit3d

Anbefalte innlegg

kanskje folk har peil, kanskje det ikke er så veldig mye feil happyhappy

Er såvidt jeg har forstått ikke noe som bærer et skikkelig "nag" over golf, så du kan vel forsåvidt bare sjekke de vanlige tingene, som rust, utseende, går bilen rent, spør kjøper om service osv.

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust er ikke noe problem, disse bilene har galvanisert karroseri så om det er rust er det en evt. skade som ligger bak. Du bør sjekke opp Girkasse, samt el.vinduer som er typiske svakheter på denne modellen... Ellers er det viktig med servicehefte og husk reg.reimskiftet på 120.000' eller inne 5 år.. Etter hva som inntrer først!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det anbefales å gjøre det innen 5 år eller 120'K etter hva som inntreffers først... her er altså bilen 99 modell --> 6 år, så det bør gjøres. Det å sjanse med reg reim er et spill du IKKE vil tape!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i meg ett støkk nå. Kjøpte i sommer en 98 golf gti hos Ford forhandler. Spurte om reg.reima var byttet, han selgern sa bare d at : "nei den skal ikke byttes før på 120 000 km" Den er nå rullet 90 000. Burde ikke jeg få byttet reg.reima gratis hos forhandleren? Står det noen spesielle plasser at den ska skiftes etter 5 år? Da blir jeg forbandet!

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkasse...Men den var ny for meg, har ikke hørt om problemer med de...

Bytt Reg. reim og Luftmengdemåler, da går den nok litt bedre oxo... :) )

Rimelig nytt for meg også... Det var han som påsto at det var et kjent problem.

Andre

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider