Gå til innhold

Volvo 240 stv??

Ranger emnet


corolla87

Anbefalte innlegg

etter min siste oppdatering hadde vist ikke tuv papirer på senkesett noe å si hos biltilsynet.

gjør som meg, send søknad FØR du kommer der med bilen!

jeg fikk alt godkjent, pga. jeg (som baron sier), er kanskje en teoretiker?

hehe..

 

Saken er den, kan du din lekse, får du gjort sakene lettere hos det offentlige.

Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være.

 

Tusen folk klager på biltilsynet og jeg kan vedde på at 500 av 1000, ville fått en bedre behandling om de henvendte seg litt mer seriøst.

 

Jeg sier ikke at biltilsynet godkjenner alt, om du har papirene på stell, men det skal de ikke gjøre heller.

 

Det finnes nok de som har opplevd syke historier, etc. men..

Problemet er når du kommer der og de ikke har peiling.

Har de mistanke da, så sliter du..

 

Da er det mye mer jobb, enn om du sender de papirer i epost og skriver:

jeg.. ... søker herved om å få godkjent... på bil ... med regnr ...

viser til papirer fra volvo <vedlegg>, samt tüv papirer fra fjærbabrikant <vedlegg2>

etc etc

 

ja, er det nødvendig?

Senest i dag, snakket jeg med en v940r6 på forumet her.

Fetteren hans, var på B.T. med en 940T.

Han hadde volvo sine senkefjærer.

 

De fikk han ikke godkjent!

Så monterte han lesjöfors senkefjærer..

Da begynte de å kicke på demperene hans (volvo nivåregulering, org!).

De mente han hadde mekket på demperene og ville ikke godkjenne slikt!

 

Det endte med at han måtte låne seg gule koni, låne seg andre felger, etc.

Alt dette hadde nok vært unngått om han hadde sendt inn papirer fra volvo på forhånd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kapp fjørene dine. blir så fint så! 18" felger skal vel gå helt fint uten å subbe så lenge det er rett innpress

 

krevde til og med papirer fra bilverksted med alle vinkler å drit av meg på bt. dret i å vise den til slutt..

 

 

regner med han har lyst på en lovlig bil...

 

kjører ofte en 1993 245 selv, litt senk gjør godt i dem, 740 Turbo klarte ikke å holde følge i svingene :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kapp fjørene dine. blir så fint så! 18" felger skal vel gå helt fint uten å subbe så lenge det er rett innpress

 

krevde til og med papirer fra bilverksted med alle vinkler å drit av meg på bt. dret i å vise den til slutt..

selvfølgelig krever de papirer på det?

du må jo ta hjulstilling etter senking?

 

om du hiver på fete lefser og ikke tar hjulstilling, så lager du en meget ubehagelig bil, som også spiser dekk til frokost.

 

Senking vil endre alle mulige vinkler, les mitt innlegg tidligere i tråden.

Forøvrig, etter hjulstilling, senking, servo, servo bærekuler, etc.etc. sporer ikke bilen min et fnugg med 225/45-ZR17W dekk!

 

før hjulstilling og det, før senking, da sporte den som fan!

om jeg ikke hadde tatt hjulstilling, hadde den nok vært "umulig" å holde på veien, spist dekk, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med 18" på servicevogna. kappa 2 runder foran. orginale fjører. ingen problem med subbing der. må kappe kanten på hjulbuer bak så subber det ikke der heller.

ja, men du..

servicevognen har vel 15-20% stivere fjærer enn vanlig 240?

videre, her snakker de om å korte inn senkefjærer :P

 

jeg tror forøvrig en stv har høyere fjærer også? kan være jeg tar feil på høyden av fjæren, men.. de er iallefall stivere mener jeg.

 

står fjæren i spenn når du tar bilen på bukk?

ps. den ser ikke særlig lavere ut enn min 242 med lesjöfors 45mm + gule koni sport. ikke at jeg vil ha min lavere!! tar jo nedi hver jævla fartshump om jeg har passasjerer (3" eksos og 7mm senket travers, jippi!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gidder ikke å ødelegge bilen bare for at jeg skal ha den ned på bakken.

den forje bilen min,en corolla 87mod, var for mye senket. jeg subbet med en gang jeg hadde folk i og det var noe drit.

det aller beste blir vel å kjøpe et senkesett og klemme på noen 17" i værste fall 18"(for det er jo grisefett)

jeg har sett litt på noen biler på autodb og de stasjonsvognene som hadde 17" så jo grei ut..

det er jo billigere med noen 17"eiker enn med noen fensie 18"...

men jeg har knust baklykten min. pluss at de er kålsvarte. jeg synes ikke det er noefett.

jeg må kjøpe meg noen nye,men har lyst på noen fine. de lyktene som er vist før her var jo utrolig stilige. noen som vet hvor jeg kan få fatt i sånne. eventuelt noen som har noen liggende som de ikke bruker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.pedersens-racing.no/bil/Lesjofors/

 

Bilstein Rally og Racing

Bilstein har rally- og racing-dempere til de fleste populære løpsbiler.

Priseksempel - Volvo 240 Rally:

Front 1.995,- pr. stk. - Bak 1.295,- pr. stk.

 

er disse godkjente for gatebruk? Jeg må ha min lavere og stivere! ikke noe å diskutere engang! :P

 

Hvor kan jeg få kjøpt gule koni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår