fjoerto Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Har kjøpt meg en Polo 6n2 2001, 1,4 l 16 v 75 hk 55 kw. Det som jeg lurer på er hva er egentlig forskjellen mellom den og 1,4 l 16 v 100 hk 74 kw? Hadde hvert kult å få vite, noen som har peil ? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjoerto Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Kan også legge til at Ser på tekniske data at kompresjonen på 100 hk er 10,5 mens på 75 hk er 10,4 og dreiemomentet på 100 hk er 126/3800 mens på 75 hk er det 116/3000. Vi det si at det er bare hjernens-blandindingsforhold som er forskjell? Noen som har noen efaring på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Hvilken 1,4L 16v sammenligner du med da? Er to forskjellige typer topper som er levert. Regner med at det er forskjell på kammene på disse to modellene, i tillegg til kompresjon. Disse forskjellene gjør at du også må endre programmet i hjernen. Antar at det er noe annerledes uformede innsug- og eksoskanaler i toppen også Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjoerto Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 sjekk: http://www.geocities.com/fjoerto_123/polomotor.jpg Men kan det være så enkelt å bare skaffe seg en 100 hk orginal chip/ecu? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 nei det er ikke så enkelt, de har jo forskjellig komp. AFH har en helt annerledes oppbygd topp enn resten av dem Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjoerto Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 fekk noe info: the 1.4 100hp and the 1.4 75hp have the same electronic control unit and the engine without attached parts are also the same. the difference between the engines is only that the 74hp engine has a maximum rotation about 5000 1/min and the 100hp engine runs 6000 1/min. and the 100hp engine needs fuel with 98 ROz unlike the 95 ROz of the 75hp engine Therefore the two engines have the same maximum torque of 126Nm hva betyr det da? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 hvor fikk du den infoen fra? Vet ikke så mye om 1,4L 100 hk med "roller-schlepphebel" da den er dårlig fra effektsynspunkt. Klarer ikke særlig vasse kammer. AFH har overlegen flow i kanalene sammenlignet med feks 16v fra Golf II-III 16v. AFH klarer også vassere kammer og du får solide løftere til den, slik at du kan bruke 300+ graders kammer Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.