Gå til innhold

Xenon lys på 940'n

Ranger emnet

Muzaki

Anbefalte innlegg

Snakket med en om at det var krav til lyktespylere og el justering av lyktene for å få det godkjent... Stemmer det?

Er det for å ikke ødelegge lykteglassene. (Dritt brenner seg fast) man trenger spylere på de?

Men hva er grunnen til at man må ha el-justering? Er vel ingen som aktivt bruker det alikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er krav til at det skal være lyktespyler/pusser og automatisk regulering av lyktene når det er xenon.

Så det nok ikke enkelt å få det godkjent.

Xenon lamper blir ikke varme på samme måte som lamper med vanlige pærer,så når man kjører i snøvær så kan lyset bli dårligere pga snø som legger seg på lyktene.

En ujustert xenonlampe blender veldig,så det er nok grunnen til at det skal være automatisk justering.

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Xenon ble varmere jeg... men der ser du hvor mye jeg vet... dukenukem

Er nok ikke umulig at det blir litt bedre lys snart da...

Sitter det H4 pære i den største delen, og H1 i den minste delen i lykta? (Har ikke behøvd å bytte pære ennå, så derfor har jeg heller ikke sjekket)

Ellers så kan man vel bytte ut tåkelyset med xenon? Da har man jo mulighet til å slå det av hvis det skulle bli problemer?

Det beste hadde vel vært å byttet ut alle 3 pærene (i hver lykt) med Xenon da? Men det koster sikkert nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg driver med import av xenon. Han har fortalt meg at man ikke får godkjent ombygging til xenon på eldre biler selv med alt av spylere/automat justeringer. Det er mye enklere å få det godkjent på nyere biler som ofte leveres originalt med det. Men det går jo an å prøve hvis man vil ha det inn i vignkortet.

Kameraten min har blitt stoppet et par ganger i teknisk av BT ,men de har aldri kicket på hans xenon i en BMW 324TD E30. Og han har det i alle lys foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Vurderer å montere HID H4 BiXenon lys (dobble lamper) på 940 fronten min.

Noen av dere som har montert som kan si meg hvordan lysbildet blir? Mange som snakker om såkallt strølys - regner med dette er uønsket lys som blender møtende trafikk. Om lysbildet blir skikkelig, varierer på hvordan reflektoren er utformet (må være dyp nok leste jeg en plass).

Ønsker ikke å montere hid xenon dersom jeg ikke får skikkelig lysbilde.

http://www.vparts.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=200&artnr=070165230&visa=1-30&Sort=A.Beskr_NO&Visn=Lista2

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider