Gå til innhold

Hva imponerer mest?

Ranger emnet

MeSs

Hva imponerer mest?  

107 stemmer

1. 1. Hva imponerer mest?

• Jenta har brukt sparepenga/tatt billån for å kjøpe bil.
      91
    • Jenta har fått bil av foreldra sine.
      16

Anbefalte innlegg

En liten diskusjon med ei vennine, som akkurat har fått en bil til rundt 300 000kr av foreldra sine som førstebil :crazysant VW Beetle Cab

Så, hva syntes dere?? :D

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er generelt sett lite imponert av folk som får pene biler av foreldrene, spesielt i den prisklassen ;) Om man får kanskje 10k av foreldrene til å bruke sammen med sparte penger på en førstebil syns jeg det er noe annet, da tenker uansett foreldrene lurt, jo mer ungdommen kan bruke på bilen, jo bedre stand kan kjøretøyet være i. Men pengegaver på et sånt nivå blir litt feil i mine øyne.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er da ingenting galt med det, men at mange i jante norge rynker på nesa er det ikke tvil om. her skapes det arbeid og staten får inn penger til skoler,veier og arbeidsløse. har man økonomi som tillater det kan jeg ikke si jeg ser noe annent enn possetive sider ved og gi en slik gave. det viktigste er jentas oppførsel, retter hun nesa mot sky gir gaven henne uvenner, og litt fordommer kommer man jo ikke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med imponere egentlig? Helt greit at hun har fått bil av foreldrene, men det er jo kulere å betale selv da..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerer? Det imponerer meg ikke uansett om jenta har fått bil, eller kjøpt selv.. Det som imponerer meg mest er at jenta har en fet bil!

...Men det har hun jo ikke;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu saken litt rundt, jeg hadde som forelder heller brukt litt penger på å gi dattera mi en skikkelig og trafikksikker bil istedenfor at hun måtte ha en usikker rusthaug til 10.000. Iallefall hvis jeg hadde hatt økonomi til det.. (og en datter)

Men uansett kjønn står det jo mest respekt av å skaffe seg noe selv, og ikke få det servert på sølvfat.

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bør lære å tjene penger selv syns jeg, ikke få alt servert på sølvfat...

Misunnelig? Nei.. Hadde nekta å kjørt bilen! Ikke fordi hun fikk den av foreldrene, men fordi det er stygge biler.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har familien masse penger så må de gjerne sponse bil, hva blir ellers poenget med mye penger:P

Og som noen sier, så tror jeg de fleste foreldre vil at barnet deres kjører rundt i ordentlig bil, og hvis man har penger så sørger man for det... Når foreldrene har "slitt" for å tjene penger så må de få lov til å sponse barna sine.

MEN å bare få en bil i 300 000 kroners klassen som første bil var jo ikke bare litt vel mye :P er forskjell på å betale 50-100k for en ordentlig bil, men 300k, da er vel familien veldig rik.... Men det er min mening. Eneste jeg har å si om det er vel bare at hun er heldig. og mer tenker jeg ikke over det

Hva imponerer mest? ingenting. Isåfall er det bilen som imponerer

men uansett så tror jeg ikke de fleste bryr seg om hvordan man fikk det og det, med mindre man skaffet det på litt mindre lovlig vis... Jeg kunne ikke brydd meg mindre om noen fikk en bil til 1mill som første bil fordi foreldrene var rike, jeg ville seff vært litt misunnelig, men hvem vil ikke det?:P Det er som andre sier, først og fremst personen jeg bryr meg om. Åssen bil, eller materielle ting personen har, har ingen betydning.

Tror de fleste hvis ikke alle som har "dårlig" økonomi stempler alle som bortskjemt og sosser og det som måtte være fordi de fikk noe de måtte slite for å få... Det er hva jeg tror... Men det er jo også snakk om prioriteringer, jeg kjenner mange som kan få hva de peker på, men som ikke får noen rå bil av den grunn. Og ja noen av de personene har familie som tjener vesentlig mer enn et par-titalls millioner i året.

Skal også sies at disse personene er så langt fra soss og bortskjemt som det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider