Gå til innhold

Hva imponerer mest?

Ranger emnet


MeSs

Hva imponerer mest?  

107 stemmer

  1. 1. Hva imponerer mest?

    • Jenta har brukt sparepenga/tatt billån for å kjøpe bil.
      91
    • Jenta har fått bil av foreldra sine.
      16


Anbefalte innlegg

Det kommer helt ann på omstendighetene ved kjøpet da.. Dama mi fikk en ny corolla av faren sin i fjor i kombinert jule/bursdagsgave. Hun hadde en Opel vectra B som var kjøpt for egne penger, men den var det mye feil med så hu ville bytte den.. Vi prøvde å selge den, men den var vanskelig å selge.. Så vi fandt ut at vi skulle bytte den inn på en bilforhandler, vi så på BMW E36 318iS og andre biler som hadde mere power en vectraen som var en 1.6.. Etter et par år sammen med meg har hun blitt bitt av bilbasillen så det var hun som vil ha en "morsommere" bil.. Vel uansett så ville ikke svigers at hans lille øyensten skulle kjøre rundt i noe som ikke var trafikksikkert, så derfor endte vi opp med en ny Toyota corolla. Vi bytta inn vectraen og svigers betalte resten.. Svigers er ingen rik mann, han har to jobber og jobber døgnet rundt, har lån på leilighet og egen bil.. Men det viktigste i verden er dattera hans, så et lån på en bil til var ingenting mot det som kunne skjer om dattera hans krasja i en gammel bil uten airbags osv..

 

Når det gjelder bilen det var snakk om i første post så virker det mer som en "Den bilen vil jeg ha pappa" bil, da det er en cabriolet som vel ikke akkurat er den mest trafikksikre bilen som er lagd..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fordi hu mente hu imponerte gutta når hu kom cruisende i den, så svarte jeg med at det var mer imponerende om det kom ei som hadde betalt bilen med egne penger men det var min mening, så ble hu drit forbanna og sa at hu dreit i min mening, da sa jeg at jeg er sikker på at det ikke bare er min mening, derfor laga jeg denne tråden:)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hu mente hu imponerte gutta når hu kom cruisende i den, så svarte jeg med at det var mer imponerende om det kom ei som hadde betalt bilen med egne penger men det var min mening, så ble hu drit forbanna og sa at hu dreit i min mening, da sa jeg at jeg er sikker på at det ikke bare er min mening, derfor laga jeg denne tråden:)

 

Åja, hehe, man blir vel ikke akkuratt imponert av at ei dame kommer cruisende i en bil hun har fått av faren nei.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hu mente hu imponerte gutta når hu kom cruisende i den, så svarte jeg med at det var mer imponerende om det kom ei som hadde betalt bilen med egne penger men det var min mening, så ble hu drit forbanna og sa at hu dreit i min mening, da sa jeg at jeg er sikker på at det ikke bare er min mening, derfor laga jeg denne tråden:)

 

Hehe, høre akkurat ut som den typen folk det.. :D

 

Men altså, hvis man får en bil til mange hundre tusen så er det en prestasjon å IKKE brife av det. Kjenner 2 stk som fikk biler av foreldrene sine til over 200k, INGEN av de gjør noe poeng ut av det. Da hadde de rett å slett ikke passa inn i "gjengen" rent sosialt.

 

Men den største prestasjonen er å ha tjent opp sine penger gjennom en årekke og kjøpt seg en skikkelig bil. Og samtidig ikke brife om at han/hun kjører den bilen. Det OSER det respekt av!

 

Som noen sa over, Janteloven står helt vilt sterkt i Norge.

Personlig driter jeg i hvor folka får penga sine fra så lenge de er greie å ha med å gjøre. Men står det en kødd å gjør narr av bilen min (har ikke skjedd enda dog) pga av hans bil er mye fetere og dyrere, da smeller det.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ei venninde som fikk forhandler-ny audi TT dagen hu fikk lappen. og nei, hu betalte nok ikke lappen selv heller... sånn er det å være født med rett foreldre...

 

hvis hu er fin og jeg har sjans, i fylla, da blir jeg imponert...

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men det har hun jo ikke;)

Men nå var det jo snakk om hva som imponerte mest ;) Jeg hadde ikke blitt imponert om jenta kom kjørende i den bilen, fordi den er stygg.. Og jeg hadde ikke blitt imponert om hun hadde kjøpt den selv eller fått den hos foreldrene.. Det jeg sier er at om hun hadde kommet med en fet bil som jeg liker, DA hadde jeg blitt imponert :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke det minste misunnlig. Kan du ikke være enig i at det er mer imponerende om noen har jobbet og spart til en bil, enn om noen har fått den rett opp i hendene? Sier ikke at noen av delene er galt, men å ha jobbet for den selv er vel mer imponerende?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bedre følese og ha tjent opp pengene selv til første bilen. nå har jeg selv lån på 130000 på andre bilen. sliter for bilen vær eneste dag..

det og ha fått bil til 300000 er ikke med på dra ned ryktet om og være bortskjemt osv...

Aha, endelig en som har forstått dette. Kunne ikke si meg mere enig med deg, driver selv å betaler på min Mondeo.... bare 5 mnd igjen nå så er'n min!!!

 

Å ang denne jenta det er snakk om, så er det ingen tvil i min skjel... samme hvor grei og jordnær ho er, nok en bortskjemt drittunge (til de grader også)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ikke nøla med å legge i mest mulig penger i bil til dattra mi. Hvis jeg får ei datter en gang kommer jeg til å beskytte a med alle mulige midler. Stå med hagle utenfor fester hu er på, grundige intervjuer med eventuelle dater og og kjøre og hente hvorsom helst. Og når hun først skal ha bil, så er det nyest og tryggest som teller. En gutt hadde vært annerledes, han skal læres opp til å klare å fikse ting sjøl, og ordne seg økonomisk selv. Sef ville jeg gitt de like mye, men ville nok prioritert deres forskjellige interresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår