Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

  • Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Oljepåfyllings lokket" skulle vært lakkert blank svart det også,hadde stått litt bedre i stil med det blanklakkerte toppdekselet...

 

tenkte tanken, hadde egentlig lyst på Chrome-lokk, men gadd ikke bry meg mer om det. Syns det ble ganske fint jeg. Alle Plastikk-detaljene er ulakkerte, bare renset, så det står i stil med resten av plast-detaljene på motoren egentlig :)

 

 

Senking; BT krever forstillingskontroll før de godkjenner senkesett, så må nok eventuelt ta forstillingskontroll gitt. Men ja, det er fristende.... lesjöfors får jeg meget billig, men mangler liksom noen bra felger :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Mæj vil ha felger som S90R har..*:peace: Kanskje 17" istedenfor 18" da.. får være grenser på hvor harde dekkene skal være.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må senke! merk MÅ! er ikke så stress me forstillings kontorll og er faktisk ikke sikkert du trenger det! men du må nok få justert lysa etter senking!

 

Bevis for at du har tatt forstillingskontroll (det kalles firehjulskontroll) må fremlegges når du skal få godkjent bilen med senkesett. Vist TUV papirene dine er på tysk må de ta kopi

å sende inn til oversetting. Deretter blir saken behandlet sentalt. Fikk omsider brev herom dagen om at bilen min er godkjent. Det tok ca 1,5 mnd fra jeg var på B:T første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Update:

Får turbo til uka fra en 1989-modell 740Turbo...hjem på døra, heeeelt gratis! :D Sinnsykt alright og seriøs høgger jeg brukte! Skulle ikke være noe tull med deres kunder nei! ;) Blir imponert!

 

Håper jeg får av toppen snart... tiden går :)

 

Granaths Bildelar :thumb Anbefales!

 

hehe satt å så på de siste bildene og lurte litt på åssen snure du har satt på, så søkte meg frem til det, og fant i samme slengen dette utsagnet! hhe virker seriøs om han selger en motor og kaller det for noe annet:D fant du forresten utav det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe satt å så på de siste bildene og lurte litt på åssen snure du har satt på, så søkte meg frem til det, og fant i samme slengen dette utsagnet! hhe virker seriøs om han selger en motor og kaller det for noe annet:D fant du forresten utav det?

 

hehe, han var ingen Volvo-hugger, drev egentlig mest med Amerikanske biler, men hadde noen motorer stående. Så jeg ba om en pris på en av dem, hvor km-stand ikke spillte noen rolle, nettopp pga at jeg skulle overhale den. Så, jeg sa frivillig ja til å måtte "ta det som kom", hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Turboen ja :) Vel, som du sikkert ser, om du glor litt på bildene, så fikk jeg med en turbo som var stuck (Den er forresten fikset nå, men ble fikset av karen jeg solgte den til for 500,-).

Meldte fra om dette til skroter'n, og wollà, fikk jeg tilsendt en turbo de nettopp hadde fått inn. Dette skulle visstnok være fra en 88/89 740 med Mitsubishi-snurre, men det er det ikke. Jeg har Fått en 940 TD04H-13C-turbosnurre, with no doubt. 740-Mitsubishiturboen ser nemlig ikke ut slik som min. :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT krever firhulskontroll og lysjustering ved senking. Justering av bakhjulene på volvo er ganske så vanskelig siden det er stiv bakaksel på den, og dermed ingen vits fordi der ikke er noe og justere. Men dem krever papir på at det er gjort.

Jeg har muligens et chrom oljepåfyllings lokk til deg, hvis jeg finner det da. :)

Men tro meg, og komme fram med 40mm lesjøfors senking blir ikkenoe problem. Uansett hvor du kjører.. bare så det er avklart. Blir like lav som nye orginal biler er i dag :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner... hmm :) Kanskje det blir senk alikevel da... :op hehe, men må vente litt med det. Motorbytte først, så tar jeg understellet etterpå :) Det er vel Innsats-dempere på 740 er det ikke? eller følger fjærskåla med demperen?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffda :op Sitter vel som fanden selv etter 330 000...hehe

 

jaja, må inn uansett :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen har gått på saltaveier så er det ganske sikkert at mutrene er rimelig opptæret. Mitt tips er å ta av bærekula og borr et hull i rævva på demperen. Så ronker du demperen fram å tilbake til den er tom for olje. (støtdemperolje lukter dritt) Etterpå bruker du skjærebrenner og varmer opp så røret blir rødglødende rundt mutra for demperen. Så bare skrur du ut mutra med ei stor rørtang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen har gått på saltaveier så er det ganske sikkert at mutrene er rimelig opptæret. Mitt tips er å ta av bærekula og borr et hull i rævva på demperen. Så ronker du demperen fram å tilbake til den er tom for olje. (støtdemperolje lukter dritt) Etterpå bruker du skjærebrenner og varmer opp så røret blir rødglødende rundt mutra for demperen. Så bare skrur du ut mutra med ei stor rørtang.

 

hehe, blir varme-metoden ja :) Takker ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår