Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet

Radial

Anbefalte innlegg

og det dekslet over registret kan jo ikke byttes om fra motor til motor? er ikke sikkert man får det man skal ha om man bare ser på det dekslet! står det ingenting på selve blokka? anyone?

underspyling har "runde" tagger på reg-reima :) + at man ser ganske tydelig oljekanalene til dysene på høyre-siden av blokka. 4 feite klumper rett over "hoved"oljekanalen til Oljefilteret.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja men man ser jo først det når man har røska av bunnpanna! forsto rett jeg rett nå?

nei, du forstod ikke rett:) bedre å nappe av register-reim-dekselet (bytt ALLTID reg-reim når du bytter motor! En god pekefinger-regel.) og sjekk om det er runde tenner på reima som sitter der :) Runde tenner = Underpsyling, firkantede tenner = Ikke underspyling.

Lettere det enn å ¨nappe av bunnpanna.... helvetes mange skruer:op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang... i dag ble motorrommet tømt for en tungpustet motor :)

Pustehjelp-motoren skal inn i morgen.

Har dog møtt på en liten "case" :) Intercooleren min må benytte seg av de "ekstra" festene, som er 15 cm bredere enn "vanlige" intercoolere... kanskje dette gir effektøkning eller ikke, det aner jeg ikke, men kan bli tøft! Intercooler inni HELE grillen kan se tøft ut! ( ikke bare 5/6 av grillen)

Kommer tilbake med mer pics.... regner med å være ferdig til onsdag/torsdag. Blir 52mm Turbotrykk og oljetrykksmåler på A-stolpen innen den startes første gang.

Noen som har et GODT tips for montering av svinghjul? Hvordan det skal stå ihht ØD og slikt? Motoren står i Øvere Dødpunk nå, mener å ha lest noe om "oppholdet" i "hullene" svinghjulet skal stå ut mot starteren der.... er dette riktig?

Så tomt og trist :op

Tomt_motorrom.jpg

Gamme'n ute;)

Motor_ute_av_bil.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ser fint ut dette Radial.

riktig det du husker omsvinghjulet,skal stå med feltet som ikke har hull 90grader fra giver ved siden av starteren. Har ikke et svinghjul til overs?

Mvh Jørn Rune

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Radial.

Mulig du har skrevet det tidligere, men vet du om du må betale noe HK avgifter siden du øker HK verdi og hvordan skal du gjøre det med registrering og forsikring på bilen?

Må du betale tollavgifter på motor når den hentes fra sverige eller er det bare toll?

Hilsen Rog3r

:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Radial.

Mulig du har skrevet det tidligere, men vet du om du må betale noe HK avgifter siden du øker HK verdi og hvordan skal du gjøre det med registrering og forsikring på bilen?

Må du betale tollavgifter på motor når den hentes fra sverige eller er det bare toll?

Hilsen Rog3r

:)

Som Ealoken sier, hk-avgift slipper du på biler registert før 1.1 1996.

Når bilen din er godkjent ombygget, gir du forsikringsselskapet beskjed om dette, og du får en liten økning på forsikringspremien, pga HK-økningen. ( fikk jeg på Mail fra If.no)

Er motoren din Importert fra feks Sverige, er det VELDIG greit å ha tollpapirene i orden... de fleste biltilsyn krever å få se disse når du godkjenner :)

Du får refundert den svenske momsen når motoren er over grensa, ferdigtolla. Send et brev til huggeren i ettertid som forklarer at du vil ha de moms-pengene tilbake, og legg ved tollpapirene. Så får du pengene på kontoen din 2 dager senere.. tungvindt; JA, men det må fåregå slik.

Edit; Glemte noe.... du betaler kun Moms på motoren, først trekker du fra svensk moms, også legges den norske oppå dette. (Svenskemomsen får du som sagt refundert.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte motoren min i norge jeg..

jeg får ikke forsikrings økning ( har hos terra )

de skrev "mulig" i papirene fra IF, et ganske vidt begrep, men forstår godt hvorfor de kanskje må øke den litt :op 200hk er ikke 115 :)

Mye peyer du i året hos Terra? altså, regner med bilen står på faren din..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen står på meg ;)

30% bonus

6600 i året :D

16000 km

Billig... :) Betaler 3600,- for min på 20 000 med 50% i IF... hmmm.. på fatter'n selvsagt.

Jaja, kanskje bytte forsikrings-selskap snart kanskje :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider