Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

Hvordan eksos har du? Jeg hadde for mye motstand i eksosen min og da lugga den, ved 0-1 bar men kun ved pådrag.

 

har 2,5" Simons GL-anlegg fra cat og bakover, og Volvo 940-grenrør m/2,5" cat fra torshov før dette. Trur ikke det er anlegget det er noe galt med, skal være fin motstand i det.. lugger ingenting ved pådrag. Kun når man bikker det punktet der turbo begynner å lade og vakum. kjenner det lugger godt i bilen. hmm, men takk for svar :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jo men tomgangsholdern kan være dårli slik at den slipper forbi luft selv om gasspjellet er åpent! jeg skal nå prøve å gjøre den rein!

 

jeg kan prøve å bytte ut min og... har en som skal funke fint fra F-motoren jeg har kastet ut :) I følge VADIS er det samme regulatoren på turbo og sugemotorer.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du må få plasert IC en der jeg sa ;)

 

gidder ikke kuke med det nå da Erik :op nå sitter jo den satans cooleren der :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen smiler til meg :D hehe

 

Fuskinga på motoren tok helt overhånd i dag... aldri opplevd maken siden en kompis av meg kjørte 1985 Mazda 323 med sprekt fordelerlokk :P

 

Så, ble en tur på torshov i dag, kjøpte nytt Bensinfilter, som jeg monterte i dag ;) Bytta til Castrol Magnatech olje+nytt filter, sjekka alle koblinger, dosa på med QMI PFTE? Motorbehandling i olja (luxus behandling av motor :P ), byttet tilfeldig vis ut tomgangsmotoren med den fra F-motoren.. og wolla! :D Bilen fusker knapt noen ting lenger! :D

 

Sveisinga av eksosmanifolden har ikke holdt forresten... hører det fiser godt bak manifolden :( Blir ny så fort lønning kommer den 31 :)

Ellers fungerer bilen ganske bra nå, reagerer raskere etter QMI-behandlingen! Mosjomt produkt :)

 

Har vært så opptatt med feila at jeg har ikke fått tatt noen gode bilder av hele børsa enda:) Kommer nok i morgen!

 

Mvh

lars

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva var det jeg saaa ;)men den oljebehandlinga! gimme info! gamle etn min kunne kansje trengt noe sånt skal den holde sommern til den får ny motor ;)

 

hehe, det koster litt for den olje-tilsettinga, mest sansynlig mer enn olja du kjører på :op på torshov koster den 379,- for en slik liter's flaske.

Poenget med tilsettingen er å minske friksjonen i lagerene i motoren med PFTE, det samme som teflon ettersom jeg har forstått...Ny eller gammel motor. På den måten sparer du drivstoff, slitasje, (i ekstreme tilfeller) vinner hester og motoren kan gå renere... Det er med andre ord ikke et tettingsmiddel, om gampe purka di pisser litt :)

 

Har forresten fått oljelekkasje jeg nå da... great! :shake

Ser ut som det var en svakhet med simringen på baksiden av veiva mi... lekker trolig olje derifra som kommer seg til clutchen på en eller annen måte, og får denne til å slure... dette var surt, lukter hvertfal Motorolje av olja,så må vel ut med girkassa snart da :op hehe. Blir Orginal-simring nå hvertfal! noe som tåler syntetisk olje. Tror dette er grunnen til at den har slått seg lekk... har jo kjørt inn 100mil med mineral, uten en lekkasje.. og 15mil etter at jeg skiftet til syntetisk, lekker nå simringen.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det koster litt for den olje-tilsettinga, mest sansynlig mer enn olja du kjører på :op på torshov koster den 379,- for en slik liter's flaske.

Poenget med tilsettingen er å minske friksjonen i lagerene i motoren med PFTE, det samme som teflon ettersom jeg har forstått...Ny eller gammel motor. På den måten sparer du drivstoff, slitasje, (i ekstreme tilfeller) vinner hester og motoren kan gå renere... Det er med andre ord ikke et tettingsmiddel, om gampe purka di pisser litt :)

 

Har forresten fått oljelekkasje jeg nå da... great! :shake

Ser ut som det var en svakhet med simringen på baksiden av veiva mi... lekker trolig olje derifra som kommer seg til clutchen på en eller annen måte, og får denne til å slure... dette var surt, lukter hvertfal Motorolje av olja,så må vel ut med girkassa snart da :op hehe. Blir Orginal-simring nå hvertfal! noe som tåler syntetisk olje. Tror dette er grunnen til at den har slått seg lekk... har jo kjørt inn 100mil med mineral, uten en lekkasje.. og 15mil etter at jeg skiftet til syntetisk, lekker nå simringen.

 

det var ikke så dyrt og høres fett ut! må prøves! selv om det er en gammel et så behandler jeg den fint servicemessig! kjører castrl gtx olje :) kjøremessig får den vel ikke fullt så fin behandling!

 

esj! oljelekkasjer er eller lekkasjer generelt er no dritt! men finner du ut hvor den er det jo bare å fikse! det værste er når det forsvinner f.eks. olje men du aner ikke hvor!

 

sleng opp no bilder av bilen og alle burnespora du har lagt ned i asfalten! sånt skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke så dyrt og høres fett ut! må prøves! selv om det er en gammel et så behandler jeg den fint servicemessig! kjører castrl gtx olje :) kjøremessig får den vel ikke fullt så fin behandling!

 

esj! oljelekkasjer er eller lekkasjer generelt er no dritt! men finner du ut hvor den er det jo bare å fikse! det værste er når det forsvinner f.eks. olje men du aner ikke hvor!

 

sleng opp no bilder av bilen og alle burnespora du har lagt ned i asfalten! sånt skjer ;)

 

Før du eventuelt kaster deg over den QMI-motorbehandlingen, du huske på å kjøre QMI Innvendig Motorvask først siden motoren din er såpass gammel (Vet det produktet funker bra!), bytte olje+ filter, og til sist helle på tilsettinga.(Skal erstatte 20% av olja... dvs 3-3,5 liter olje, og ca hele flaska med motorbehandling på en B230 volvomotor

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår