Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

de restene som sitter der hører vel til kammen? skrur du hjemme nå?

men du må nok av med toppen..

 

Jupp, splinten sitter i kam'en opprinnelig hvertfal. Hvorfor må jeg av med toppen..? Kam'en kan fint tas ut uten å ta av toppen hvertfal :)

 

Jobber vanlig denne uka, men skrur hos fatter'n i fetsund;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm. stemmer det. satt å tenkte ford topp jeg.

men om du har fått tak i ny topp. og den kammen er fin. så er det jo bare å bytte ;)

 

satser på å slippe å nappe av toppen... thats my point, spørsmålet er HVA jeg gjør med kam'en. må ærlig innrømme at jeg spekulerer i å sette inn en A-kam isteden... hvis jeg først skal gjøre noe skikkelig, men er litt usikker på hvordan sprutet kan reagerer på det..blir litt andre eksos og innsugs-tider etz... MÅ det chippes liksom?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, splinten sitter i kam'en opprinnelig hvertfal. Hvorfor må jeg av med toppen..? Kam'en kan fint tas ut uten å ta av toppen hvertfal :)

 

Jobber vanlig denne uka, men skrur hos fatter'n i fetsund;)

Mens du snakker om kam, er det stress å bytte?

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra det er god respons her!;) Har etter press fått tak i A-kam nå, henter den i morgen til 600,- :op Virket som en spennende kam, etter hva jeg har lest er T-kammen som sitter i, ganske ræw..

 

Hva kan jeg forvente av kam'en egentlig? Lest litt rundt og kommet fram Bedre bunndrag og bredere register... noen andre som har godr "erfaringer"? :)

 

Hvordan går det med eventuell Chipping med A-kam'en? blir det trøbbel, eventuelt må bestille spesial-chip?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok kanskje lest meg fram litt feil ser jeg...

 

fannt en link som var fin;

http://turbobricks.com/specs.php?content=camshafts

 

Liker god torque på lave turtall.. gjør det.. men gøy med trøkk lenger oppi registeret og! hmm..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T kammen er jo kun en bunndragskam.... etter 4k dauer jo motoren...

 

du kan nok fint bruke samme chip på A kam som T kam, selv om det er LH2.4

 

Okey :)

 

Men, når jeg bytter... hva må jeg tenke på? Du som selv har byttet liksom :) bare ta av, og sett på nye i samme posisjon som T-kam'en jeg har i nå? Tenker på dette med posisjonen på kam'en i ØDP...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår