Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet

Radial

Anbefalte innlegg

bare å sette den helt likt... bare sjekk ventilklaringene med et føleblad. skal være 0.3/0.4 ...

takk:D Henter kam på torsdag, var visst hektisk for han som skulle selge :op bygger seg hus..hehe. Fikk manifolden i dag! looking good... :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Yeps, har fått orden på bilen nuh :) Såfort kam'en gikk i ett med motoren startet den tvært;) Jeg og en kompis skrudde bil fra 18 til halv 4 i natt..:jail hehe:)

Tok helvetes lang tid når mye måtte gjøres om igjen opptil 3 ganger mot slutten, hehe.

Sleit litt med Simringen i framkant av kam'en... først vrengte den seg så halve simringen stod vrengt på akselen.. (så jo seff ikke dette før kamdrevet skulle på), Så når man fikset det, så datt fjæra på baksiden ut av simringen uten at vi merket det...hehe, opp igjen og sette på på ny... SÅ ble det bra;) hehe

Har fremdeles ikke fått WG-aktuatoren jeg har kjøpt, men får sette på den til uka... den skal komme nå hvertfal. (Leveranseproblemer fra en leverandør sier selgeren).

Ytelsesmessig er jeg veldig fornøyd med kam'en! Har ikke det samme bunndraget som før, men derimot skyter ting virkelig fart ved 3500-4000rpm, og holder seg der helt til 5000. Dette kan dog endre seg MYE så fort jeg får ny WG som faktisk virker som den skal, og får turboen til å oppføre seg bedre ;)

Motoren går også litt hardere på tomgang enn før, hehe, litt mer ujevnt, men dette skal visst være vanlig med disse kam'ene. Har ganske grom tomgangs-lyd hvertfal :op

Her er et par bilder av kam'en jeg satte inn :)

A-kam.jpg

A-kam2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betalte du for den kammen, og hvor kjøpte du den? Godt du finner ut av det :)

jeg betalte 300,- for den :op Men, den var ganske rusten.. derfor jeg fikk den billig. Men, litt Scotchbrite (?) og pussing, ble det meste borte, og det jeg ikke fikk bort av rust blir borte så fort motoren har gått et par sekunder ;)

Kjøpte den av kompisen til en på Jobben, han driev MYE med volvo og bor i nærheten av faren min. Stod mye gromt i garagen hans, for å si det slik; Svart S60R, en mørkegrønn wetterhus-racing 242, og en racing-rigga knæsj rød 142 med 18" hvite compomotive-felger...

Skulle visst en grüm T5R-motor inn i den grønne volvoen ettesom jeg forstod, men dette er OT :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betalte 300,- for den :op Men, den var ganske rusten.. derfor jeg fikk den billig. Men, litt Scotchbrite (?) og pussing, ble det meste borte, og det jeg ikke fikk bort av rust blir borte så fort motoren har gått et par sekunder ;)

Kjøpte den av kompisen til en på Jobben, han driev MYE med volvo og bor i nærheten av faren min. Stod mye gromt i garagen hans, for å si det slik; Svart S60R, en mørkegrønn wetterhus-racing 242, og en racing-rigga knæsj rød 142 med 18" hvite compomotive-felger...

Skulle visst en grüm T5R-motor inn i den grønne volvoen ettesom jeg forstod, men dette er OT :op

He he, mann må få fortelle om kjekke øyeblikk.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette her Radial. Skulle "bare" lese litt jeg og nå har jeg sitti i nesten 2 timer å lest ALLE innleggene i tråden din. hehe.

Men syntes det var verdt det da.

// Stian T

Mosjomt å høre Stian! ;) Håper du fannt noe interessangt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg endelig fått satt inn ny og fresh Waste-gate aktuator!:) Riktig nok en gammel wg-aktuator fra en Garrett-turbo som er modifisert med Mitsubishi-brakett og fått påsveiset gjenget aktuator-stag med en sånn fin skru-sak i enden;) Kjøpt av Turboperformance for 700,-

Montering gikk veldig,veldig bra, og etter første prøvetur med vill gjetting på ladetrykk, så ladet jegstabilt 1,1... dette er selvsagt ALT For mye for en uchip'et FT.. så skrudde den saken i enden 4 omdreininger ut, og nå lader den stabilt 0,7 bar :)

Fikk også et MYE bedre bunndrag.. 0,7 bar oppnås på 2500rpm ;)

Ps; Ecomax kommer mandag eller tirsdag...da skrus trykket til 1 bar... over dette kan turboen få det mindere festlig...m'm

Ha en elles fin dag!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det glir jævla godt:op

Neste på lista er Bremsing hos NAF, også kommer noen nye fôringer bak spesielt... før senk og dempere skal på plass. Blir nok gule koni rund baut, får best priser på dette via jobben. Bilstein B8 blir feks 500,- dyrere pr demper....:shake

så må nok søknaden min skrives ferdig, siste bilder tas, og sendes BT for godkjenning... forhåpentlig vis går det fint, og påsan som sjekker bilen min får et godt inntrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var chip'en i folkens... bilen startet og gikk fint som bare det;) på samme ladetrykk som jeg kjørte med orginal-chip kan jeg nevne et GODT drag all the way fra 3000 til 5200rpm, kontra 3000-4000rpm med orginalchip.

Skal øke ladetrykk litt senere... kjørte 0,6-0,7 nå(ca en uke på dette trykket nå) og virker som bilen går renere MED chip... hehe, soter faktisk ingenting...kontra orginalchip'en:)

Lite bilde av chip'en.. :)

EcoMax_closeup.jpg

Kommer tilbake med mer etter trykkjustering;) Kanskje kort video...

Mvh

LFK;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

På tide med litt liv her igjen :op

Etter å ha hatt hodet i bløtt i snart 1 mnd, har jeg funnet ut mer om hva slags oppsettet bilen kommer til å få;

Det blir nye fôringer rundt baut nå.... IKKE polyurethan, men nye standard-foringer. Ble for dyrt med Poly... :( 3800,- for poly rundt baut, og jeg betalte nå 1300 for std-fôringer rundt baut.... sa seg egentlig selv at det ble std på meg da desværre.

Bilen får Gule koni rundt baut, 30% stivere fjærer bak *(pga mye verktøy og stor stereo), nye fjærbeinslager forran, og nye fôringer rundt baut.... Unntatt et par fôringer i bakakselen som ville tatt for lang tid å bytte..hehe :)

Bilen blir ikke senket...men får nye lisser i juli/august skiftet :) Jeg har ikke så lyst til å senke, trenger all den arbeidshøyden jeg kan ha, spesielt om vinteren. Allerede nå, så subber eksosen nedi om kantene er for bratte liksom... heh.

Alle delene som plukkes av vil bli rengjort og malt med Hammerite... så det ser LITT bedre ut en rustent og gammelt.

Tinga blir installert mellom 30 juni og 14 juli.... tar det stegvis.. eks fronten en dag og rumpa tar vel fort et par dager. Vil jeg trenge presse? Noen som vet det? Prøver å forberede meg med utstyr.. :)

Her er NOE av det som skal på... mer kommer i posten i morgen.

ACFZHAU9a4SU.jpg

Gult_er_kult!.jpg

-LFK

Lenke til kommentar
Del på andre sider