Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

Video, ja takk, he he. De chipene er ikke store karene, men gjør jo tydeligvis underverker.

 

fannt ut at jeg ikke får lagt ut filmer på hjemmesiden min.... synd :shake

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan også nevne at jeg har justert trykk nå... kjører 1 bar og chip'en... syns det var den beste kombinasjonen egentlig.

Over 1 bar gikk den praktisk talt bare dårligere syns jeg... og trykket holdt seg ikke stabilt heller.... Over 4000 så datt trykket fra feks 1,4 til 1,2 bar.

 

Men, på 1 bar er ting stabilt og fint. Aner ikke hvor mange hk jeg har, går godt på 1,2 og 3 gir.. dauer kjapt av i 4 og 5'te er det mest criusing som funker..hehe :)

 

-LFK

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta blir bra lars. hva var det jeg sa om at du kom til å bytte flere deler ;)

 

ja...hehe, du hadde nok rett :op Når jeg først må ut med dempere.. så er bærearmen veldig enkel å ta av i samme slengen, derfor jeg gjør det :)

Men tænk you mate;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein ting til med den BTR'en. Skal orginal BTR ikke bruksat når den nye blir montert?

 

orginale BTR skal vekk.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay, masse skal trykke vera på egentig?

 

det skal være 3 bar når vakumslangen er tatt vekk :) (dvs et grunntrykk på 3 bar)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte t-kam på min B230FK og byttet til A-kam, det var vesentlig forskjell... tapte ikke så mye bunndrag at det var merkbart, men var derimot mye mer villig fra 4000 og oppover...

 

T-kammen funker nok best som forsvarsvåpen under setet i tilfelle du skulle treffe på en haiker som ikke har helt rent mel i posen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som Mogawi sier, ja, du merker tydelig forskjell! Bunndraget er egentlig ganske det samme, men motoren dør på rundt 5000... da snakker jeg DØR..hehe, men T-kam'en tok selvmord på 4000 da.

 

Eneste ulempen, er at hvertfal på min motor, at den går VESTENTLIG hardere og mer ujevnt på tomgang... tomgangs-støyen har gått opp en del, og det er bra trøkk i eksosen for å si det slik, men vet ikke helt hvorfor :op

 

En fordel om man bytter til A-kam vil være å fikse et justerbart kamdrev, og få justert kam'en 4 grader (En eller annen vei... er ikke sikker selv), da skal man få merkbart bedre moment i motoren i tilleg over hele registeret.

Er på utkikk etter slikt justerbart kamdrev nå, er ingen hast, men hadde vært gøy om det ikke kostet for mye :) Nytt hos pedersens koster liksom 1100,- og det syns jeg er litt drøyt for noen ekstra NM.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm 1100 kroner hos pedersens? di fører jo kg sine deler og der koster di da ikke så mye? pedersens fører samme prisene som står i kg katalogen!

 

 

Jupps, sjekka en gang til nå, og det er faktisk nesten 1500,- for kamdrevet :) KG er ikke billig på ALT... for å si det slikt ;) Men, så er det vesentlig billigere enn et überbling av et Aeromotive-drev da, hvis man ser slik på det...hehe:) Men, blir nok et drev fra pedersens etterhvert gitt, skal bare få lønn først...de fleste andre merker ser crap ut:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår