Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

jaja, da har det skjedd; turbo lader ingenting lenger.....anger2

 

finner ingen lekkasjer fra hverken ic eller slanger, vakumslanger ok.... Så må nok kjøpe ny turbo....en som er BOLT on, uten store tilpassinger på oljetrykk, retur, vann og eksos..! Hvem er billigst og best? Tar i mot alle tips!!:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det var jo noe kluss med turbo når du handla var det ikke det? slik at han gausen sendte deg en etterpå? hade jeg vært deg så hadde jeg ringt han, å fortalt åssen det er, og at du kn har hatt liv i motoren i ei uke (kansje to;)) og har kun vært innkjøring og orginalt trykk/chip osv.. fr uansett med ditt oppsett ska dne ikke ryke etter 1 mnd eller hvor lenge det er det har kverna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt olje har motoren brukt, men det er primært pga simringen i bakkant av veiva som lekker trur nå jeg. fyllt på 1-2 dl på 5000km nå.

 

Orker ikke ta kontakt med høgger nå... får bare enda en turbo som ryker etter 1 mnd... så denne gangen blir det overhalt/ny..! En som tåler belastningen hvertfal...snakker da muligens en oppgraderings-turbo, men som SKAL være så bolt on som mulig (Billigst!).

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil funnet! staget på den nye wg-aktuatoren er knekt i en sveis... må prøve å få sveiset den sammen igjen senere i kveld :) *phu!* Der sparte jeg mye penger;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du!

 

hvordan har girkassen det da? syns alle prater om at du kan vri i stykker en

M47 girkasse med bare nevene jeg å så syns jeg at jeg har lest at du har hatt ganske bra trøkk i bilen på alle gir... hva mener du om girkassen da?

 

hilsen Roger:D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du!

 

hvordan har girkassen det da? syns alle prater om at du kan vri i stykker en

M47 girkasse med bare nevene jeg å så syns jeg at jeg har lest at du har hatt ganske bra trøkk i bilen på alle gir... hva mener du om girkassen da?

 

hilsen Roger:D

 

at M47 ikke holder er vel ikke helt riktig etter min mening.... eneste du MÅ være litt klar over,er at dette ikke er en suprakasse du bare kan hive i gir uten videre. Girer du normalt, og lar synkroniserings-ringene få litt tid på seg, så klarer kassa seg strålende til 200 hester, sålenge du ikke kjører konstant med bånn gass hvertfal.

 

Men alt avhenger jo av tilstanden... en allerede syk m47 blir ikke friskere av 80 hester og 120nm til...

 

Edit;

Som var på spørsmålet ditt...hehe... ja, min m47 holder fint stand:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, hvis jeg var veldig keen på girkasse-bytter, så kunne jeg selvsagt ha kjørt hardere, men hvis du burner her midt i politi-suppa Lillestrøm, så er man ikke mye LUR, for å si det slik...:well

Poenget er at hvis du er avhengi av en bil, så må den behandles deretter. Jeg kjører opptil 10 mil hver dag (tur-retur jobb + småtteri), og er avhengi av bilen liksom.... Børning kan man heller gjøre på bedre egna områder enn offentlig vei eller eventuelt på bane.

 

Får jeg fiksa fôringene og demperene før 14 juli, så kanskje jeg tar meg et par runder på rudskogen, bare for å ha prøvd hvertfal;) Blir sikkert sistemann og litt til men:op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår