Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

heh, hvis jeg var veldig keen på girkasse-bytter, så kunne jeg selvsagt ha kjørt hardere, men hvis du burner her midt i politi-suppa Lillestrøm, så er man ikke mye LUR, for å si det slik...:well

Poenget er at hvis du er avhengi av en bil, så må den behandles deretter. Jeg kjører opptil 10 mil hver dag (tur-retur jobb + småtteri), og er avhengi av bilen liksom.... Børning kan man heller gjøre på bedre egna områder enn offentlig vei eller eventuelt på bane.

 

Får jeg fiksa fôringene og demperene før 14 juli, så kanskje jeg tar meg et par runder på rudskogen, bare for å ha prøvd hvertfal;) Blir sikkert sistemann og litt til men:op

 

Ikkenoe stress og sladde i lillestrøm, rundkjøringa før shell og om du kommer fra lillestrøm er fin den, 6-7 runder bredt kl 11 på en lørdag skader ikke :) ganske mange som titter da.. hehe.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikkenoe stress og sladde i lillestrøm, rundkjøringa før shell og om du kommer fra lillestrøm er fin den, 6-7 runder bredt kl 11 på en lørdag skader ikke :) ganske mange som titter da.. hehe.

 

tenkte ikke på børning! mere sladding og gassing! og ja du kan drepe en kasse ved å gæse godt eller gire fort ;) 3 gir er jo en klassiker på m46 da mogwai ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte ikke på børning! mere sladding og gassing! og ja du kan drepe en kasse ved å gæse godt eller gire fort ;) 3 gir er jo en klassiker på m46 da mogwai ;)

 

Mulig den ikke er super, men har holdt til mye herjerkjøringer i mitt tilfelle ihvertfall. Morro er det og :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, M47'n holder hvertfal, så da er jeg fornøyd;) Har heller et større tvil rettet mot mellomaksel-lageret og hardy-koblingen, som jeg trur får kjørt seg litt om dagen :op

 

Endelig ankom fôringene og støtdemperlagerene!!! :D

 

ACFVOA7iay4J.jpg

 

 

Da blir det utskifting av fôringer og dempere + lakkering av staga innen 2 uker er omme;)

 

 

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er en topp side til dei som er ute etter trimming/turbo....

 

http://www.kimmit-sport.com

 

fett prosjekt du har for deg.skal til på det samme jg åsså..bygger for rundt 600hk +/- kjøpte meg 86mod 740 tic i dag:)

600 HK som skal vare, koster $$$ :P man må jo ha driverk som skal tåle julingen:)

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kimmit selger vel bare sånne kina-turboer vel? -Er vel ikke noe å satse på det, skal man ha noe som holder...

 

OBS !

Denne må ikke samenlignes med andre KINA turboer !!

Dette er Turbo av Høyeste kvalitet !

 

Har b.l.a dobble kulelager !

 

...

stiller han samme garanti som andre så kjøper jeg glatt turbo der ;) og de er ikke akkurat så billie di turboene han har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært i garagen i 3 fuckings dager i permen min og skrudd...hehe, må ærlig innrømme at ryggen har hatt det bedre :op

 

Før jeg begynte å skru, tok jeg en tur med et lambdameter, lånt av Ealoken for å sjekke blandingen, den ser ok ut, med litt helling mot rich på optimal-skalaen.

 

lambdameter_optimal.jpg

 

 

 

Så begynte jeg på skruinga onsdag forrige uke... ut med fjærbeina på begge sider, kjøpte nye skiver i samme slengen.... 279kr dog på biltema :op Funker hvertfal mye bedre enn de gamle.. som var 19mm.. hvor limit er 20mm el no:hello:

 

ACFWTASHa4sL.jpg

 

 

Her er Konidemperene montert forran, med nye støtdemperlagere og støvkapper:)

 

konidempere_forran_i_eske.jpg

konidempere_forran_montert.jpg

ACFAUAWHa4sL.jpg

 

 

Bytta i samme slengen samtlige fôringer i forstillinga.. dog standardfôringer, men MYE bedre enn 330 000km gamle fôringer;) Lenkearmen til stabstaget ble byttet under bytte fra 19mm til 24mm stabstag tidligere. Byttet også bærekuler...:)

ACFJVAtIa4sL.jpg

 

 

Nye 30% stivere fjærer bak kontra gammel fjær... skal love de er stive!! :D hehe

 

ACFYTAUHa4sL.jpg

 

 

 

Her Sammen med Gule Koni på det nest stiveste...:)

 

ACFGUA2Ha4sL.jpg

 

 

 

Bak ble det byttet en del fôringer, dvs de som er lettest å komme til..hehe, dette var dog ikke nok.. har en slark i en fôring, som etter at jeg byttet noen av dem...nå høres godt inne i bilen! hehe :) Hører det når man gir på og slakker av... et lite "klonk" hører man ganske godt i cupèen...:(

 

ACFEUA0Ha4sL.jpg

 

Pannehardstaget fikk også nye fôringer i hver ende... :)

 

ACFCUAYHa4sL.jpg

 

 

Jeg var ferdig klokka 4 fredags morgenen... opp klokka 10 og rett på rudskogen, ble dog ikke kjøring.

Skulle hjem igjen, så fikk jeg et seriøst problem... hehe... mens jeg stod å VENTET på å komme ut av parkeringsplassen, poppet den kjente og fine kjøleslangen fra turboen av igjen.. og tømte hele systemet for vann mens jeg stod på tomgang. merket ikke noe til dette før jeg så temp-måleren steg litt.... som etter FÅ sekunder utvikla seg til MYE, og til slutt var værre enn værst! fikk stoppa motoren, åpnet panseret.. og fannt selvsagt ut av slangen hadde poppa ut. Nervøs for motoren og småforbanna på den jævla slangen, tok jeg nå en skrue og kjørte TVÆRS gjennom hele jævla dritten som en nødløsning. Funker OK enn sålenge... men skal lage meg skikkelig kobling i ALU på jobben nå, dette tørr jeg ikke mer! Flaks jeg hadde 10 liter vann i bagasjen + masse verktøy på gatebil... vannløs på et jorde midt i urskauen! knock

 

ACFIUA4Ha4sL.jpg

 

 

 

Så slik ser da kjærra ut nå... litt dårlig bilde men. Bilen er utrolig mye stivere enn før, jeg er imponert over hvor mye dette hadde å si på kjøreegenskapene.. og jeg kan tenke meg hvor fint det er med Poly-fôringer i tillegg her, men lommeboka får råde :) Rumpa er helt soleklart stivest, som en gokart... spretter nesten i ujevnhetene i veien :op

 

ACFKUA6Ha4sL.jpg

 

Neste er å få fiksa denne slarken i bakakslingen, og komme seg på godkjenning hos BT, det burde gå greit nå, med tanke på hva som er gjort:)

 

Mvh

LFK

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det første bilde med alle foringene+lenkearmen (som er tegnet rundt med rødt), er det en dyr investering og en vanskelig oppgave? lurer på om jeg også skal ta alle de ser du.

 

veldig enkelt.... tar ut klossene fra caliper, skrur av hovedfestet til caliper'n med en 10mm umbraco og 1/2" skralle:) Så skrur løs de 2 boltene som holder bærekula (Ikke skru nederst på bærekula, den sitter alltid som faen..hehe), løsne så fra stabstaget og de 2 store boltene som holder de indre fôringene... og wolla, så er bærearmen løs! :)

 

Skal du bytte bærekula, så løsner du mens bære-armen er ute.. jeg skrudde av mutter'n, satte bærearmen i skrustikka, og klinte til med øks... da kom den seg ut.. knakk 2 kulebolt-verktøy og var ganske drittlei før jeg prøvde øksa..hehe.. :)

 

Herifra må du splitte caster-staget fra bære-armen.. det er lett, bare sett den i skrustikka og dra til, så kommer bolten ganske greit... de Caster-stag Fôringene får du ut med skrutrekker. Resten av fôringene må du ha presse for å få ut.. men er ikkeno vanskelig.

 

Når alt skal på igjen, så reverserer du prosessen.... har du skrudd litt før, er dette rett ganske " rett fram skruing".

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår