Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet

Radial

Anbefalte innlegg

Et lite triks som funker bra på ihelskrudde påfyllingsskruer: Sveis på en bolt i størelse m8 eller m10 med lengde på en cm eller to. Vent til sveisen blir kald å bruk muttertrekker. Da kommer den tvert. Ikke bruk skralle eller fastnøkkel for da løsner det oftest i sveisen. Jeg kjører rundt med en liten bolt på bakaksel-lokket mitt. Ingen som ser det.

hvordan i det mørkeste forventer du å få en muttertrekker oppi der da? hvis sveisen løsner når du bruker skralle eller nøkkel er det en dårli sveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvilken farge hadde elring toppakningen? bestilte komplett slipesett hos pedersens og en elring topppakning! begge toppakningene lå i samme eske og nå er jeg jævla usikker! den brune med "gull/kobber" ringer virker en del sterkere enn den grå med stål ringer. tenkte kansje du husket hvordan den så ut.

MVH Sten H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken farge hadde elring toppakningen? bestilte komplett slipesett hos pedersens og en elring topppakning! begge toppakningene lå i samme eske og nå er jeg jævla usikker! den brune med "gull/kobber" ringer virker en del sterkere enn den grå med stål ringer. tenkte kansje du husket hvordan den så ut.

MVH Sten H

ligger bilder av topp-pakningen på siden forran... rundt motor-sammensettingen. Ca side 15-20 et sted.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hellu folks!

Getrag-kassa detter trolig vis ikke ut for salg alikevel.... selgeren vil bli ferdig med bilen og selge den, så han trenger kassa selv..:shake

I og med at den andre kassa mi lekker som f***, er jeg nødt til å få ræwa i gir... bytte av simring på utgående aksling var uten hell, lekker like jævelig enda. Årsaken er ukjent.

Getrag 260 med div adapterplate etz krever ombygging til hyd.clutch for at den skal passe.

M90 er dyrt... fått pris på 8 svenske lakser for prøvekjørt kasse med alt av spakstell, clutchpumper, slavesylindere... alt.

Har nå sendt inn bud på nybygd forsterket M47, god for 450nm, bolt on i bilen min... ved positivt svar, tar jeg den.

Stay tuned!

Mvh

Lars FK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lars, 260 kassa kommer med clutch WIRE! i allefall min

men du har 262 du Erik, ikke 260 :)

Uansett, det BLIR forsterka M47!! :D God for 450nm! 4500sek, gått 200mil etter fulloverhaling og forsterking... bolt on i bilen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor i sverige er detta?

veit ikke.. et sted langt oppi nord:) blir sendt til charlottenberg i morgen, hentes fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep, da er det bekrefta, blir "Förstärkt M47" på meg;) Ble sendt i dag, og skal hentes i charlottenberg på fredag :) Så kan jeg slå meg til ro med ei kasse som skal holde lenge.

Følgende er gjort med kassa uten at jeg heeelt klarer å en ting merket med spm-tegn;

det är en stadigare drevsats förstärkta växelförare

alla axlar balanserade, stadig bottenstock(?)

skall som sagt hålla 450Nm enligt byggaren.

9758283641.jpg

Blir montering på fredagskveld( på 20-års dagen min :cool: )! Trenger bilen på lørdag igjen..hehe

lars FK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor finner du slike godsaker? :p

etter å ha leita på blocket i snart 2 uker.. så kom jeg over annonsen der :)

Man må bare kikke på de rette plassene, og ha litt is i magen... har lett etter girkasse-oppsett nå i over 1 mnd, når jeg først fannt noe nå.. så slo jeg til.

Har kjørt rundt md en ekkel følelse av at girkasser kunne bli mareritt om natta gjennom vinter'n, men nå er det løst... blir snart visning på BT kombinert m EU-kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Henta girkassa forrige fredag, og det hele ble en skuffelse fra a til å.... girkassa jeg fikk var i en forferdelig farge. Av en eller annen grunn var den lakka i no lysegrønn gammal farge, og var allt annet enn tørr og tett.

Tok ut bånnpluggen i kassa, og fannt faen meg 2 biter av et tannhjul på magneten i tappepluggen.

Tok opp lokket på kassa på toppen.... og bitene tilhører det første tannhjulet på inngående aksling, som driver synkroniseringa i kassa eller trur jeg(etter det jeg har forstått på Vadis-tegninga).

Med korte ord; Jeg har mest sans. blitt lurt.... :( Er dog i dialog med selgeren, og det høres ut som det løser seg....får mest sans pengene, eller hvertfal store deler av dem tilbake.

Jævla surt at jeg fannt ut dette så sent... skulle akk. til å løfte ned lekkasje-kassa i det jeg fannnt ut dette... svei fælt å sette den i igjen. :(

Stay tuned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider