Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

da var m90 montert.... Veldig annerledes å kjøre med, mye tightere å gire med, og det synger ikke i et eneste lager.... ting går smooth! M90-bytte var verdt det!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så det gikk greit ja? m90 er snadder det iforrhold til gamle kassene.. bare synd den ikke tåler mer enn det den gjør:(

 

hehe, har du rasa kassa di alt?

syns det er merkelig om kassa skal ryke... for min girer hvertfal veldig raskt, selv på høye turtall, uten anstrengelser i det hele tatt. Virker ganske "solid" hvertfal... :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag er det bremsing folkens! så får vi ser hva penga er verdt.. Stay Tuned!!!;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen bremsa!!!! :D

 

Resultatet ble bra syns jeg, 199hk og hele 387nm! :D

 

Det er helt greit med hester, men dog for mange nm, ift Volvo sine godkjenningsdokumenter.. så jeg lurer på hva jeg skal gjøre her...Tips?

 

mvh

 

Lars

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen bremsa!!!! :D

 

Resultatet ble bra syns jeg, 199hk og hele 387nm! :D

 

Det er helt greit med hester, men dog for mange nm, ift Volvo sine godkjenningsdokumenter.. så jeg lurer på hva jeg skal gjøre her...Tips?

 

mvh

 

Lars

 

-Du skal strupe ned på eksosen, eller stille ned ladetrykket!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

199hk i motor eller ?

 

det var på motor ja. 173hk på hjula:)

 

B230FT;

Jeg tror ikke jeg får brukt papirene dine, fordi han kjakan på NAF skreiv på reg-nummer, km, ladetrykk, dekkdimensjon, og navnet sitt etz på godkjenningspapiret, og kar'n på BT kommer GARANTERT til å ringe han, sa han... han hadde visst vært borti lignende tilfeller før, og de er skikkelig "keen" på at ting er riktig angående effekt etz. :(

 

Skal ta en bremsing til eventuelt på 0,5 bar, om det kreves. Skal prøve å sende inn disse 1 bars papirene nå.. så får vi se om de overser dette med nm eller ikke. I værste fall, må jeg som sagt bremse en gang til.

 

Men, som sagt, er stolt av 387 nm ass! Hvordan det kan bli så mange newton, det skjønner ikke jeg. Jeg har flere nm enn en Volvo d5'er! Syke saker...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Du skal strupe ned på eksosen, eller stille ned ladetrykket!

 

eksempel på struping av eksosen?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt svinghjul på disse. forklarer nok litt av newtonene ;)

 

hehe, har vanlig B230F-svinghjul da... ikke FK/FT-svinghjulet:) Men, uansett skal jeg prøve å sende inn søknaden i morra.... mulig jeg må bremse på nytt på 0,5 bar for å få det godkjent, men da tar jeg heller det da.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da samme vekt på dem. 13,6 kilo på alle b230 ifølge haynes boka mi.

 

mener å ha lest at m90 svinghjulet veier 22 kg el no shø...ganske heavy sak, men det er mye mulig jeg har feil :) Tunge saker er det hvertfal.

 

Pussig B230FT fikk så mye lavere nm enn meg... kan turboen gjøre så stor forskjell??? For effekten min var også frisk, mtp at jeg kjører 1 bar, med 530-topp.... B230FT kjører jo 531 topp, og med 1,2 el no i ladetrykk.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår