Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet

Radial

Anbefalte innlegg

• Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi får se hva planene blir framover... Har fått en ikke helt bra lyd i girkassa, og desværre går nok planene om Salg til våren.

Trenger en bil som ikke koster så sykt mye å holde i drift hver måned, for denna bruker 1-1,3L på mila, oljeskift på hver 5000 + Kontinuelig utbytte av girkasser.

For meg, som kjører 25-30 000km i året blir det Veldig mye utgifter som går i bil liksom.... Så vi får se! Men mest sansynlig blir det salg til våren.:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å kikker etter mye rart egentlig....1992 -> Audi 100 2,8 Quattro, E34 Bmw 520/525, Nissan S13 200SX, Lexus IS200... Valgene er mange:)

Heller mest mot audi...10 000 ganger bedre mot rust enn de aller fleste merker, GOD deletilgang (Ikkeminst i tyskland), "ok" V6 motor (Samme som sitter i A8, ikke den dårlige 2,6 literen) med 174hk, Et av verdens beste 4wd-systemer m/sperre på senter og bakdiff ved å trykke på en bryter.

Ulempen er dog bakbremse-syndromet til audi,hehe, med calipere som ryker i hytt og pine. Ellers bare småtterier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt Erik...litt for dyr, og som regel ihjælkjørt om du ikke finner en entusiast..noe det er veldig få av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt for dyr, og som regel ihjælkjørt om du ikke finner en entusiast..noe det er veldig få av:)

nja skepsisk. finner ihjelkjørte biler uansett hvor du leter egentlig og bare for å ta det med at alle tror at biler i tyskland alltid har tilbakeskrudd KM stand: bare tull! hvis det skjer der, skjer det her også!. jeg tror jeg var litt heldig for når jeg reiste til tyskland for å finne bil, fant vi en til 23.000,- (!)kr som er ganske strøken igrunnen. den var bare eid av gamle folk og tatt service opptil da jeg kjøpte den. TOTALT annerledes å kjøre og kjekt med noe nytt:) sorry ot...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja skepsisk. finner ihjelkjørte biler uansett hvor du leter egentlig og bare for å ta det med at alle tror at biler i tyskland alltid har tilbakeskrudd KM stand: bare tull! hvis det skjer der, skjer det her også!. jeg tror jeg var litt heldig for når jeg reiste til tyskland for å finne bil, fant vi en til 23.000,- (!)kr som er ganske strøken igrunnen. den var bare eid av gamle folk og tatt service opptil da jeg kjøpte den. TOTALT annerledes å kjøre og kjekt med noe nytt:) sorry ot...

mye kostet den inn i landet da? 70 lapper? :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye kostet den inn i landet da? 70 lapper? :) hehe

mm, ca det ja. men det var før de nye avgiftene. vet ikke hvordan det er nå... men for en 94 mod med litt utstyr og 132.000km så er det ganske ok pris i grunnen.. jeg er iallefall fornøyd. men jeg skal love deg at du går glipp av noe hvis du alltid kommer til å holde deg til bare et bilmerke! jeg var en "hardbarka volvofan" som "aaaldri" skulle ha noe annet merke, what so ever, men det endret seg fort. blir greit med AC når sommeren nærmer seg:) :driving

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Bytte Simring i bakkant av veiva en SISTE gang med spesialverktøy fra volvo denne gangen. (Nesten så jeg vurderer å la volvo gjøre det)

Er denne simringen vanskelig å montere? Har du noen tips?

Skal overhale ny-motoren jeg har skaffa til bilen min i helga..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne simringen vanskelig å montere? Har du noen tips?

Skal overhale ny-motoren jeg har skaffa til bilen min i helga..

I prinsippet er det Veldig enkelt, men i praksis er det noe helt annet syns nå jeg.

Hele "kluet" under monteringen, er å ikke skade simringen, og montere den slik at den sitter Helt rett og javnt mot veiva. Når du ligger under en bil, med 30 cm takhøyde, og skal banke inn en simring, så er det faen ikke enkelt. Simringen er Svær, jeg har ingen plate/kopp stor nok til å få banket den jevnt inn... er nok der det meste av problemet ligger.

Dog, jeg trur løsningen er å Rengjøre anleggsflata simringen har mot veiva GODT, gjerne "padde" av litt korrosjon etz, slik at den er "glatt", smyge simringen på.. og banke den inn med et EGNA verktøy, med javnt press over hele simringen samtidig. Pass på å ikke banke simringen for langt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider