Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

  • Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

En annen ting.. Satte du den nye sim-ringen nøyaktig der den sto før? Når jeg monterte min ring, pussa jeg forsiktig med smergel rundt hele veivtappen, slik at det ble helt rent. Så banka jeg den nye sim-ringen enda lengre inn, slik at den ikke går ned i den gamle gropa.

 

Så vi får se om det blir tett :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viritual:

 

yep, jeg banka den lenger inn, så den kom utafor slitemerket der... men jeg pussa ikke av aksel-tappen, ergo kan pakningen bli skada når jeg trer den på, så DET er det absolutt en STOR mulighet for.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var chip'en i folkens... bilen startet og gikk fint som bare det;) på samme ladetrykk som jeg kjørte med orginal-chip kan jeg nevne et GODT drag all the way fra 3000 til 5200rpm, kontra 3000-4000rpm med orginalchip.

 

Skal øke ladetrykk litt senere... kjørte 0,6-0,7 nå(ca en uke på dette trykket nå) og virker som bilen går renere MED chip... hehe, soter faktisk ingenting...kontra orginalchip'en:)

 

Lite bilde av chip'en.. :)

 

EcoMax_closeup.jpg

 

 

Kommer tilbake med mer etter trykkjustering;) Kanskje kort video...

 

Mvh

LFK;)

 

jeg lurte på en ting. hvor fikk du tak i den chipen å koss pris va d på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurte på en ting. hvor fikk du tak i den chipen å koss pris va d på den?

 

1500kroner fra Vikingchip.

 

http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snart topp-paknings ras folkens! hehe:D

 

Bilen drikker ca 3 liter vann i uka nå... starter på 3 sylindere (sansynlig vis en kjempevåt plugg hver oppstart) men går over til 4 etterhvert.

 

Godt det ikke er et lukka kjølesystem som MB etz har.. da hadde det ryki slanger ganske fort... hører det siver luft ut ekspansjonstanken, og bobler litt i tanken på tomgang... Satser på at den holder til helga, så blir det bytte av topp-pakning på lørdagen. Er litt avhengi av bilen hele uka, så blir pen,pen kjøring med nøye overvåking av temparaturen.

 

bestillte pakninger etz fra pedersens racing... billig ass, 174kr for Elring Topp-pakning, og 50-70 kroner for toppdekselpakning+innsug og eksos.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fine priser, skal ikke være nødvendig med no forsterka toppakning med mindre du har over 260gamp...

 

sitter elring topp-pakning på den fra før av også..

men etter at motoren ble "over rødmerkinga" varm i fjor sommer, pga kjøleslangen fra turbo spratt ut, har bilen alltid brukt litt vann.

 

Satser på at toppen ikke er helt forjævelig skeiv, og at jeg slipper plansliping... så skulle det gå fint å bytte pakningen i helga.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke kjøre varm biler:P Sånn ere bare... Pleier å gå fint med volvo-motorene... Tegn til gåen toppakning er jo at den ikke går som den skal, dvs at den går for magert, derfor jeg anbefaler alle å kjøre med originalpakninga! Bedre at pakninga ryker enn at man brenner hull i et stempel!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke kjøre varm biler:P Sånn ere bare... Pleier å gå fint med volvo-motorene... Tegn til gåen toppakning er jo at den ikke går som den skal, dvs at den går for magert, derfor jeg anbefaler alle å kjøre med originalpakninga! Bedre at pakninga ryker enn at man brenner hull i et stempel!

 

hehe, nei skal ikke kjøre varm biler ;) Var bare uheldig, og så ikke at temparaturen var så høy før det var for sent. Fikk ingen advarsel eller noe vett.

 

men,du sier jo litt imot deg selv da..;) hvis pakningen ryker, så går bilen uansett litt lean.. enten du har orginal eller uorginal topp-pakning ;)

 

Ja, min motor har ikke gått jevnt på tomgang siden bilen gikk varm... småfuska litt på varm motor, ikke mye.. bare mellom hvert 5 og 10 sekund på tomgang, men ujavnt, lett soting bak.

Bytta alle følere unntatt lmm, og bilen fusker fremdeles, så da ga jeg faen og tenkte det får være det samme ;)

 

Blir dog bedre med ny pakning tenker jeg...har et par dårlige eksospakninger og, så blir fint å bytte de samtidig... kanskje jeg får en "ny" og friskere motor etterpå? Får nesten lyst til å dra på rulla igjen... ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mot meg selv, er ikke helt med der men... -ville jo egentlig bare presisere at det finnes et utall idioter der ute som tror at det bare er å bytte til forsterka toppakning og kjøre videre på 1bar når hvitrøyka står bak :P dvs mager blanding... Har vært borti mange av dem... B230ft/fk jager bittelitt originalt den, ikke mye, bare hører det på gangen, mulig din jager mer, for alt jeg veit... Kjenner 3 stykker som har den motoren og er samme på alle 3... Ser at turtelleren såvidt flytter seg bittelitt, er ikke merkbart for mannen i gata, men for de som har ett godt øre, så ja.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mot meg selv, er ikke helt med der men... -ville jo egentlig bare presisere at det finnes et utall idioter der ute som tror at det bare er å bytte til forsterka toppakning og kjøre videre på 1bar når hvitrøyka står bak :P dvs mager blanding... Har vært borti mange av dem... B230ft/fk jager bittelitt originalt den, ikke mye, bare hører det på gangen, mulig din jager mer, for alt jeg veit... Kjenner 3 stykker som har den motoren og er samme på alle 3... Ser at turtelleren såvidt flytter seg bittelitt, er ikke merkbart for mannen i gata, men for de som har ett godt øre, så ja.

 

aha.. jeg er ikke den eneste som har en motor som litt jager litt da nei. Men, pakningsbytte blir det nå uansett.

 

Det jeg mente med at du snakket mot deg selv, var "orginal-topppakning", jeg tenkte da med en gang "Volvo Orginal", hehe;)

Og forskjellen på om en volvo orgianl-pakning eller en elring-pakning ryker, det er vel ett fett, for resultatet blir jo samme "leane" blandinga uansett orginalt eller ei;)

 

Men, ja...er helt enig med deg. Bytte til sterkere topp-pakning er ikke no vits på std-trimma motor med 200hk.

Jeg hører at volvo sin orginalpakning er god for 1,8 bars konstant ladetrykk, og det er da mer enn nok for mannen i gata spørr du meg..... og når pakninga koster 174kroner, så er det en billig forsikring mot hull i stempler som du nevner.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem som dæ.bare at min bil brukt minimum 3liter vann pr dag før motorbytte. jeg fant ut at siden motoren min brukte my olje å kjøleveske så tok jeg likegjerne å bytta motor. jeg hadde tidligere en turbokonvertert b230f som jeg ladda 1.4bar max på. plagdes me tennings bank på den når trykket va på max, men tok ikke d så seriøst. men så røyk toppakkninga da, å den drakk kjølevann. d vart så æ satt nedi en motor me b230f blokk, å en gammel 160 topp fra b19a med k kam fra b23e. kjører me lh2.4 turbo innsprutninga. utrolig nokk så funke d å. men æ ska ha turbo snart igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår