Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

mhm, FK og FT er heeelt identiske. Enste som skiller, er wastegaten og en liten programmering i bensinhjernen mener jeg å huske.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kompresjonen på FT og FK skal være helt lik.. samme toppen, samme topppakning, samme stempler, samme råder, samme veiva... samme ringer og.

 

Er underspyling på alle FT'er fra 1993 merket med "L" på register-reim dekselet, og underspyling var standard da FK kom på markedet.. så uansett FK, er det underspyling :)

 

Jeg har handlet slitedeler for nesten 1000,- fra jobben nå.. reg-reimsett, oljefilter, plugger, rotor, fordelerlokk.... bestillt sprekkfri eksosmanifold på høgger'n, hentes tirsdag...500,- m/mva. (Orka ikke styre med sveising av den gamle nå... har det litt travelt)

Er nok 100% ferdig med motoren onsdag uke 13... skal på Truckførerkurs på kveldene hele neste uke, så blir ikke så mye skruing da, men skal få unnagjort litt;)

 

Takk for komplimentet Vector! Ønsker at tråden skal bli såpass fyldig med informasjon som mulig... jeg fannt ingen på nettet når jeg skulle bygge, så bestemte meg for å lage en selv :op En må jo starte! ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok sorry, Da må jeg ha lest kraftig feil en plass!.

 

Driver og pusker i motor rommet på min 740 og men nøyer meg med bare å bygge om til Lh 2.4 først fant også ut at det var best å starte en plass,

passet egentlig bra siden det begynte å lukte kraftig svid av ledningsnette på forgasser motorn. Blir vel å jekke i en fk/ft til neste vinter, er bare lærling på volvo for tiden og tjener ikke så godt at det gjør noe.

 

mvh Jørn

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge en snakker motorer av samme årsmodell ja.

 

når underspylinga kom fikk alle motorene det,turbo eller ikke.

 

så du sier at en feks FD fra 1994 har underspyling den og? :watchout

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at motorer med underspyling er merket med "L" i framkant

er bare tull!!

Brodern sin 95 modell fk har ikke L.

 

så vidt jeg har lest blandt dem som skrur mye Volvo her inne så ble aldri B230FK levert uten underspyling.......

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det er L'en som "skal" avgjøre om det er underspyling eller ikke. Søker man på L-block,volvo på nettet, feks Google, så finner du 10 000 poster fra Turbobricks-forumet hvor alle sier de har L-blokk, altså underspyling om man leser litt i postene... men det kan gode hende L'en er slitt bort? disse lappene går fort i stykker.

 

 

Har i dag henta meg manifold til motoren min.. sprekkfri! Men, ett problem så jeg jo når jeg satte den på.

Dette er en 740-manifold, og det er helt klart tydelige forskjeller på kontruksjonen av de to manifoldene. ET-manifolden er etter min mening sinnsykt lite aerodynamisk og meget umoderne. Eksosen fra alle sylinderene samles opp i ett firkantet kammer, med hull i ene veggen inn i turboen. Jeg er sikker på at her taper man Masse gassrespons, så jeg har bestemt meg for at jeg leverer tilbake hele grenrøret så fort jeg kan.... Dårligere gassrespons enn motoren allerede har, er uaktuelt... føles som å gå ett hakk tilbake... no way.angry

 

Mulig jeg rett og slett bruker gamlemanifolden min....og bytter det ut med et sprekkfritt så fort jeg kan....mulig jeg sparer til noe skikkelig.

 

 

Ellers er motoren helt ferdigpå innsugs-siden og slikt... alt er ferdig med reg-reim,vannpumper og helepakka, bare eksosen+ nye følere og givere igjen.

kommer tilbake med bilder til helga B230FT ;)

 

Noen som vet om skikkelige grenrør som ikke flytter turboen? så den står akkurat der den gjør i dag, uten andre olje-trykkrør som må endres etz?

 

Mvh

LFK

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk LaSsis! :)

 

 

Satyr:

Les dette... slik kjenner du også fort igjen om det er en L-Blokk(Underspyling). :)

FK'en til broren din Skal opprinnelig ha denne L'en på merkelappen.

 

http://www.pbase.com/stealthfti/image/56400074

 

Hvis du blar igjennom tråden min litt, så ser du også lappen jeg har på min, hvor du tydelig kan se den lille L'en til høyre på lappen..

 

Men, selv volvo kan ha trykkfeil.... noe å tenke på, så sjekk derfor etter tegnene i linken de som tviler :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår