Gå til innhold

Store problemer med FT motor..!!!

Ranger emnet

volvo power

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

har funnet feiken nå, bytta wastegaten, å allt vart my br da, satte over fra enn annen FT motor. D skal ikkje vere gjort noe med turbo trykket, men den lader ca 0,6 på maks, men den må truges hard for å komme dit, mer normalt er 0,4 bar, er dette normalt??

Har fortsatt problemer med tomgangen, den går for lavt, dvs ca. 600 omdr... Kan det ha noe å si att undertrykket i innsuget er -0,9 bar på tomgang?? Evt ke kan vera gale??

Håper på gode svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet feiken nå, bytta wastegaten, å allt vart my br da, satte over fra enn annen FT motor. D skal ikkje vere gjort noe med turbo trykket, men den lader ca 0,6 på maks, men den må truges hard for å komme dit, mer normalt er 0,4 bar, er dette normalt??

Har fortsatt problemer med tomgangen, den går for lavt, dvs ca. 600 omdr... Kan det ha noe å si att undertrykket i innsuget er -0,9 bar på tomgang?? Evt ke kan vera gale??

Håper på gode svar:)

Bra du fikk fikset et problem hvertfal ;)

Typisk LMM-problem at turtallet detter langt ned. fatter hadde det på sin F-motor, men da brukte den no helsikes mye bensin, og ble mye bedre når han bytte LMM. (1,3 på vanlig kjøring..!) Turtallet gikk opp fra 400 til 600. Men fremdeles er dette litt sakte... og min F-motor ligger på 950rpm.

Jeg mistenker faren min har en dårlig RPM-sensor, men har ikke giddet å sjekke feilkodene hans... ikke min bil ,hehe :op :popcorn

Men har du sjekket feilkoder? Det kommer som regel opplistet hva som er galt der :) Kanskje en dårlig RPM-sensor du oxo.

du har mulighet til å selv sjekke feilkodene dersom det ligger LH 2.4-anlegg i bilen din. ellers må man til volvo for å få sjekka det mener jeg å huske.

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...