Gå til innhold

Kjøpt meg nybil, golf 1,9tdi 150hk 4-motion

Ranger emnet

magnus_primera

Anbefalte innlegg

Hvor fikk du tak i dette da?

Kompisen min er nok helt sikkert interessert.

Du vet ikke om han har et sett vinterdekk jeg kunne lånt fra søndag kveld til tirsdag morgen. Skal kjøre bilen hjem fra tyskland og det følger ikke med vinterdekk på bilen.

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

happyhappy :crazysant happyhappy

Gla`nyhet; Ringte TS nå nettopp,

på mandag kommer den mobile enheten til Elverum, da blir det chip i kegga :p

6500,- må jeg ut med!

40hk ekstra + ca100nm ekstra, like greit det :kiss

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja kunne vært moro med en test =)

Nå har TS vært her og chippet bilen, han målte før chipping 348nm og 420nm etter chipping, så fikk nå litt bedre dreiemoment etter chipping.

Hk var vel noe av det samme, ca 190 tenker jeg.

Istedetfor å lage hundre tråder om bilen min gjør jeg heller denne om til en prosjekt-tråd, blir nok med bilder og klipp i fremtiden :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev på i hele går kveld med å dra kabler. Trangt skal det værra!

Men men, et spørsmål:

Har vært på Møller og kjøpt sånn "lomme" som jeg kan ha der den orginale cd spilleren sitter, noen som har dytta inn enn sånn en? Alt er av plastikk rundt der, så jeg har ikke turd å tatt i noe særlig. Er det noe triks her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev på i hele går kveld med å dra kabler. Trangt skal det værra!

Men men, et spørsmål:

Har vært på Møller og kjøpt sånn "lomme" som jeg kan ha der den orginale cd spilleren sitter, noen som har dytta inn enn sånn en? Alt er av plastikk rundt der, så jeg har ikke turd å tatt i noe særlig. Er det noe triks her?

Det er bare og dytte den inn til den sitter,, er klipset den.. bare pass på og putt den inn riktig vei..

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytte og dytte sier dere..

Om det er dumheten min eller om det bare er uvitheten deres vet jeg ikke, men satt et skille mellom spilleren og og der lomma skulle sitte. Så denne plastikk(dingsen) måtte jeg rive ut for å få plass.Nå har jeg fått plass, og nå fungerer der=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg var så godt igang så kjøpte jeg meg en cd-spiller til bilen; En Pioneer 8600MP, denne fungerer egentlig ganske bra, men er en liten ting jeg lurer på..

Forsterkeren kutter, dvs den går i protect, og dette gjør den når jeg skrur opp lyden, noen ganger spiller den høyt, men på enkelte sanger nekter den, protect med engang.

Jeg tror at dette skyldes dårlig jording, har tenkt å jorde bedre i morgen. Noen med meninger om dette? Hvor jorde og hvor ikke jorde?

Jeg satte jordkabeln der belte i baksete sitter fast i karosseriet, men den kabelskoen jeg hadde var litt liten,så da måtte jeg klippe av en bit på den for så å dytte den innpå, kan det være noe her?

*Litt trøtt nå, så må bare beklage evt skriveleif, men orker ikke tenke før jeg skriver!* :mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning; Har 25mm2 fra forsterker til strøm og jord, er det noe jeg evt kan måle spenningen på?

Kan jo måle spenningen på batteriet og sammenligne med spenning på forsterken evt? Hvor mye spenning jeg skal ha er vel avhengig av hvor mye forsterkeren krever?

Skjønner ikke dette altså, ny opplysning;

Har prøvd å spillt en sang nå flere ganger på volum 27 på spilleren, opp og opp igjen, da går forsterkeren i protect når jeg har spillt akkurat 57sekunder i sangen. Dvs den kutter da jeg når det punktet. Antar at det kommer en høy frekvens, dyp bass eller hva jeg skal kalle det, som blir for mye. Uten at jeg har noe fagbrev på dette

Tar imot alle forslag, skal sette av litt tid ikveld å kikke på det.

Edit: Forsterken kjøres brokoblet slik den er nå, en Emphaser E2200, kjøres nå på 750w RMS på en 12" Rockford fosgate bass m\kasse, for de som ville vite det. Står om den på www.emphaser.com

Lurer faktisk på om det er den som er gåen, den var slik i en annen bil den ble testet i også... Men, den har vært på service da, der fant de ingen feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider