vwcab83 Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 har en 82 mod cab, som det er fjernet sideblinklysene på. det jeg lurer på er om jeg må ha det for å få bilen eu godkjent. Er det noen regel om biler for den og den datoen ikke trenger dette? Var det sideblinklys på golf 1 produsert før 1979? Lurer på dette da en jeg kjenner fikk problemer på en imortert bil.(90)mod. Siter Golf 3 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Jepp, du må ha sideblinklys med mindre bilen er fra før 1960-etellerannet mener jeg å huske. Min plan er å teipe fast et blinklys på skjermen med dobbeltsidig teip, og når jeg skal godkjenne bilen får jeg en 1'er feil fordi de ikke funker. Også nikker jeg og smiler, og sier at jeg skal fikse det så snart jeg kommer hjem....... også er det rett hjem og rive de av :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 har en 82 mod cab, som det er fjernet sideblinklysene på. det jeg lurer på er om jeg må ha det for å få bilen eu godkjent. Er det noen regel om biler for den og den datoen ikke trenger dette?Var det sideblinklys på golf 1 produsert før 1979? Lurer på dette da en jeg kjenner fikk problemer på en imortert bil.(90)mod. Jeg har en '78 som det satt blinklys på ihvertfal. Etter hva jeg kan huske ble det i 71 eller 74 påbudt med blinklys. Men, du kan jo bare levere den til eu... kan hende det går greit Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwcab83 Skrevet Desember 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Den var ikke dum. bare tenker litt på om jeg skulle bli påkjørt. umulig å se om du blinker eller ikke. Blir nok å lime på noe. mye penere uten blinklys. Tusen takk for raske svar. Siter Golf 3 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Den var ikke dum. bare tenker litt på om jeg skulle bli påkjørt. umulig å se om du blinker eller ikke. Trodde kanskje det ikke var blinklys på golf mk1 før 1979, det er iallfall ikke sveis igjenn noe sted. blir nok å lime på noe. mye penere uten blinklys. Det skal forøvrig finnes en post om akkurat dette med blinklys, plassering og lovlighet av å kjøre uten her på forumet, men jeg fant den ikke igjen. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 weird.. min corrado er eu-godkjent uten sideblinklys. (har aldri vært) Men fikk 1'er feil på det = gidder ikke gjøre noe med det. Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Muligens import-bil da. Er jo mange av de som ikke har det. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Fjerner mine sideblikers iløpet av vinteren,siden bilen skal hellakkeres.Det er mye finere sånn,er ikke så nøye om det er lov eller ikke......... Tar det trikset med dobbelsidig teip,hehe ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Muligens import-bil da. Er jo mange av de som ikke har det. Biler som er importert skal ha sideblinkere de også, med mindre den tatt inn som flyttegods. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Flyttegods skal vel kontrolleres av trangtilsynet også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Flyttegods skal vel kontrolleres av trangtilsynet også? Jepp, men det er andre regler for de. Var ihvertfall det før. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Ok. Har vært borti en flyttegodsbil som det ikke var parklys i hovedlyktene. (USA bil) Måtte bytte lykter eller montere lys i de gamle for å få skilt. Det var det eneste de klaget på, men å få skilt når det ikke var i orden var ikke mulig. Bare en fillefeil. Blir jo ikke avskiltet selv om du kjører uten parklys. Derfor trangtilsynet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Mens vi er inne på sånne ting man må ha og ikke ha for å få godkjent bilen. Må man ha høyre sidespeil? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Ja, det er påbudt med to speil utvendig på bilen i følge http://www.lovdata.no Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Ja, det er påbudt med to speil utvendig på bilen i følge http://www.lovdata.no Får ta å kappe det på venstre side i to på horisontalen, da.. knegg... :p Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg