Gå til innhold

Påbudt med sideblink?

Ranger emnet

vwcab83

Anbefalte innlegg

har en 82 mod cab, som det er fjernet sideblinklysene på. det jeg lurer på er om jeg må ha det for å få bilen eu godkjent. Er det noen regel om biler for den og den datoen ikke trenger dette?

Var det sideblinklys på golf 1 produsert før 1979?

Lurer på dette da en jeg kjenner fikk problemer på en imortert bil.(90)mod.

Golf 3 GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, du må ha sideblinklys med mindre bilen er fra før 1960-etellerannet mener jeg å huske.

Min plan er å teipe fast et blinklys på skjermen med dobbeltsidig teip, og når jeg skal godkjenne bilen får jeg en 1'er feil fordi de ikke funker.

Også nikker jeg og smiler, og sier at jeg skal fikse det så snart jeg kommer hjem....... også er det rett hjem og rive de av :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 82 mod cab, som det er fjernet sideblinklysene på. det jeg lurer på er om jeg må ha det for å få bilen eu godkjent. Er det noen regel om biler for den og den datoen ikke trenger dette?

Var det sideblinklys på golf 1 produsert før 1979?

Lurer på dette da en jeg kjenner fikk problemer på en imortert bil.(90)mod.

Jeg har en '78 som det satt blinklys på ihvertfal.

Etter hva jeg kan huske ble det i 71 eller 74 påbudt med blinklys.

Men, du kan jo bare levere den til eu... kan hende det går greit

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ikke dum. bare tenker litt på om jeg skulle bli påkjørt. umulig å se om du blinker eller ikke.

Trodde kanskje det ikke var blinklys på golf mk1 før 1979, det er iallfall ikke sveis igjenn noe sted. blir nok å lime på noe. mye penere uten blinklys.

Det skal forøvrig finnes en post om akkurat dette med blinklys, plassering og lovlighet av å kjøre uten her på forumet, men jeg fant den ikke igjen.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Har vært borti en flyttegodsbil som det ikke var parklys i hovedlyktene. (USA bil)

Måtte bytte lykter eller montere lys i de gamle for å få skilt.

Det var det eneste de klaget på, men å få skilt når det ikke var i orden var ikke mulig.

Bare en fillefeil. Blir jo ikke avskiltet selv om du kjører uten parklys. Derfor trangtilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider