Gå til innhold

bygge om til 4wd.

Ranger emnet

MGR

Anbefalte innlegg

For det første får du aldri i livet en slik ombygging godkjent - Bilsvaksynet hater nemlig ungdommer i Japanske biler og gjør alt som står i deres makt for å gjøre livet surest mulig for slike personer. Den eneste måten du kan få det godkjent på er om du tar kjelken med til TüV eller Dekra i Tyskland, og en sær-godkjenning der er langt fra billig hører jeg.

For det andre har Honda ikke før i 2005 kommet med et 4WD-drivverk som er verdt stålet det er laget av (nye Legenden).

For det tredje er jeg 99% sikker på at EG hatchback'en aldri kom med 4WD noe sted i verden. Men sedanen vet jeg kommer med 4WD som option, men det stakkars drivverket er så latterlig svakt oppbygget at det er en skam (med det er dog sterkere enn det man finner i EF-Shuttle'en). Dessuten er de forhjulstrekk frem til det spinner og bruker viskosediff i senter som bruker 300 år på å få overført kreftene bakover. Dette betyr i klartekst understyring og mere understyring, eller plutselig snurr og bilen plantet i autovernet.

For det fjerde mangler det antakeligvis innfesting og strukturell styrke der bak til differensialen.

For det femte er det mest sannsynlig ikke plass til mellomakselen i tunnellen under bilen.

For det sjette er D-serie RTSi-girkassa heller ikke noe å rope hurra for. B-serie-kassa fra CR-V er desto bedre, men her snakker vi enda mere kostbart og vanskelig customarbeid.

For det syvende skal man ha en plass å gjøre denne ombyggingen, samt verktøy og utstyr; og man skal være en mester med sveiseapparatet.

For det åttende kommer dette til å koste mere enn det smaker.

Mine 0.02 øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må drivvark være fra en honda da? Kan vel finne noe som passer greit og som tåler litt vel, kanskje du til og med kan få motoren riktig vei. Men uansett er det nok vanskelig og få godkjent, mye sveising og forterking i forbindelse med spesielt bakstillinga

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går hvis man vil... om det ikke er plass til mellomaksel ++ så lager man plass.

nå skulle jo dette være lovligt og godt kjørbart...

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med MG/Rover? De hadde jo noen biler med 4WD og de fleste av bilene deres var jo basert på Honda. Hadde kanskje vært noe å sjekke opp?

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider