Gå til innhold

|Prosjekt| Opel kadett C (Av Maaa)

Ranger emnet


maaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Etter mye om å men va motorn ENDELIG nede, mye jossing med motorgummi/motorfeste osv...!! Men ser motorn tilte veldig mye bakover så må nokk leite etter dobbelt så tynne motorgummiputer får å kompansere.

Men bortsett fra det så ser det endelig ut til å være litt medgang i prosjektet, kansje det enda e håp å få den på veien før nyttar alikevell. Får bare beklage bildekvalitetn, va så sabla mye sveiserøyk å drit i lufta så det ble noget uklart :)

 

Første bilde: ved første forsjøk gikk fordeler "uthevinga" rett i torpedoveggen så måtte lage nokka braketta som flytta motorn 1-1,5 cm framm.

img0789mediumax7.jpg

 

img0792mediumnf7.jpg

 

img0787mediumlc2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, skjer nu litt sånn smått.. Oppdatere tråden når det e nokka å oppdatere for..

 

Fått en dårlig nyhet, må montere 1200 motorn for så å kjøre den ned på biltilsynet får å godkjenne den.. Så sette nymotorn i å så kjøre ned å godkjenne den.. Måtte jo selfølgelig bli feilinformert av tollkontoret i alta!! Hadde æ vist det så hadde æ jo godkjent den FØR æ bynte å strippe den ned!! irritert!

 

hvorfor godkjenner du ikke 16vmotoren med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det som va plan. Har vert å snakka med en anna kar på BT som ikke va like tett i nøtta som sjønte situasjon. Han sa at æ bare skal sette 16v i å drite langveis i 1200 ern, så lenge æ hadde alt av papira å oppgraderinge på biln som tillsir den tåle den effektøkninga så skulle den vel la seg godkjennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Lenge siden sist update, ser ut som det ikke e gjort nokka serlig mer men har funne ut at manta motorfestan va udugelig, så sveiste nye. Så laga girkassefestet, bynt å bygge om manifoilen da den va fra en Kadett E gsi (grevling) Gjennstår bare føye til siste røret så kjøre den under.

Bundpanna e å litt bygd om, kjøpte et par cent til på høyda der, så nu sitt motorn 3-5cm lavere i frammkant en på de forrige bildan, å det har vert en H***** kapittel. Men nu e det umulig å få den lavere framme, hvis den skal stå mere i vater nu må girkassetunelln kappes av på topp, å så drastisk tillverks går æ ikke den her gangen.

 

Neste etter manifoilden e å bynne å shimse spærra inni bakakseln så man kan smette bakaksel på å bynne å kappe til lengda på mellomaksel. Så trekke biln ut av garasjen for å sandblåse bak i bagasjeromm. Har å bynt sånn smått å bygge bakaksel til skiver bak, vectra 4x4 skiver å Astra G calippers, bilde på det kommer en gang i frammtiden når det e klart til å klaskes på biln.

 

Deadline som va til nyttår ser ut til å gå i vasken, men til Januar/Februar SKAL den være ferdig. 1600 krengestag e strax på vei fra Tyskland, gjennstår enda et hav av dela.

 

Et lite bilde for annledningen: :)

Bilde370Medium.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har lagd ny girstang å montert girkule + pedalan, sveist grenrøret ferdig, å lagd "bund" som batteriet kan stå på i bagasjerommet.

Pansret gikk ikke igjenn, så modifiserte litt på SFI boksen så den lar seg lukke. Får funke som midlertidig løsning fram til sommern. Fikk å tredd ledninga som går fra innsug til motorstryringa gjennom torpedoveggen.

 

Det var det for denne gang :)

 

bilde002mediumae4.jpg

 

bilde009mediumyh6.jpg

 

bilde004mediumci2.jpg

 

bilde005mediumrr7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår